‘Οσοι περπατούν στην ήσυχη και χωρίς κόσμο πλέον οδό Bond Street του Λονδίνου, είναι αδύνατο να μην προσέξουν το ύψους 9 μέτρων γλυπτό Hermès Birkin, έξω από το πολυκατάστημα Fenwick.

Αυτό δεν είναι όμως ένα τέχνασμα μάρκετινγκ για να δελεαστούν οι αγοραστές να επιστρέψουν στα καταστήματα αλλά κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό. Το έργο τέχνης είναι το τελευταίο της σειράς «Tools of Endearment» από την Καλλιόπη Λεμού, την Ελληνίδα γλύπτρια με έδρα το Λονδίνο, γνωστή για τις δημόσιες εγκαταστάσεις της μεγάλης κλίμακας. Το έργο έκανε το ντεμπούτο του στην Bond Street τον περασμένο μήνα, στο πλαίσιο του Mayfair Art Weekend.

 

Στην ίδια σειρά υπάρχει επίσης ένας ατσάλινος κορσές, μια γόβα στιλέτο με ένα μαχαίρι στη θέση του τακουνιού και μια τεράστια πλεξούδα ως μέρος της υπαίθριας έκθεσης γλυπτικής, Frieze.

Η πρόθεση της Καλλιόπης Λεμού από την αρχή ήταν να χρησιμοποιήσει την τέχνη της ως αντανάκλαση του «πώς η κοινωνία αντιμετωπίζει τη θηλυκότητα, τα δικαιώματα των γυναικών και την θέση των γυναικών στην κοινωνία». Στην περίπτωση της γιγαντιαίας ατσάλινης τσάντας Birkin, η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα συμβολικό δοχείο για τις γυναίκες ώστε να τοποθετηθούν μέσα τόσο οι φιλοδοξίες τους για το μέλλον, όσο και οι απογοητεύσεις τους.

Η επιλογή ενός από τα πιο ακριβά στυλ ενός παγκοσμίου φήμης οίκου πολυτελείας ήταν ένα βασικό μέρος της εξίσωσης για τη Καλλιόπη Λεμού, η οποία σμίλεψε την επιφάνεια του μέταλλου για να μοιάζει με δέρμα στρουθοκαμήλου.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below