Ο οίκος Gucci συνεργάστηκε με την πλατφόρμα Zepeto για να δημιουργήσει τα δικά του avatars που θα επιτρέψουν στους χρήστες να εξερευνήσουν το χώρο της Gucci Villa. Είναι πλέον επίσημο, μπορείτε να πραγματοποιήσετε τα fashion όνειρά σας στο metaverse, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και τα άλλα τεχνολογικά επιτεύγματα που επιτρέπουν τη δημιουργία και την είσοδό σας σε μοναδικούς κόσμους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της βιομηχανίας της μόδας έχει αποκτήσει σημαντική δυναμική και λειτουργεί ως γέφυρα που συνδέει το φυσικό κόσμο με τον ψηφιακό.

Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβει κανείς πώς θα λειτουργήσει η μόδα στο metaverse είναι να κοιτάξει στα brands που συμμετέχουν ήδη σε αυτό.

Για παράδειγμα, ο οίκος Balenciaga είναι ένας από τους πρώτους που αγκάλιασαν την εικονική μόδα και πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε τα σχέδιά του για την έναρξη μιας επιχειρηματικής μονάδας metaverse εντός της εταιρείας για να εξερευνήσει νέες ευκαιρίες στο χώρο. Ο οίκος Dolce & Gabbana είναι άλλος ένας οίκος που βούτηξε για τα καλά στον ωκεανό του metaverse.

Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους κυκλοφόρησε εννέα ψηφιακά ενδύματα στην αγορά του οικοσυστήματος USXD. Η εναρκτήρια συλλογή NFTs της εταιρείας δημοπρατήθηκε για σχεδόν 6 εκατ. δολάρια. Επίσης, ο ισπανικός κολοσσός μόδας Zara συνεργάστηκε με τη νοτιοκορεατική εταιρεία Ader Error για να ξεκινήσει το πρώτο της έργο NFT.

O οίκος Balmain συνεργάστηκε με την πιο
αναγνωρίσιμη κούκλα στον κόσμο, την Barbie, για
τη δημιουργία μιας συλλεκτικής ready-to-wear σει-
ράς και αντίστοιχων NFTs.

Ζούμε σε έναν ολοένα και πιο εικονικό κόσμο και η πανδημία είναι αυτή που επιτάχυνε το Big Bang των τεχνολογικών εξελίξεων. Το μετασύμπαν καταρρίπτει το δισδιάστατο φράγμα μετατρέποντάς το σε τρισδιάστατο και αλλάζει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε τη μόδα. Φανταστείτε ότι μπορούμε να κινούμαστε ελεύθερα μεταξύ διαφορετικών τρισδιάστατων κόσμων και κοινοτήτων (π.χ. σε ένα εμπορικό κατάστημα) με τη βοήθεια της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.

Ήδη πολλά luxury brands, όπως οι οίκοι Louis Vuitton, Prada και Burberry, ασχολούνται με το metaverse με εκπληκτική συνέπεια και ταχύτητα, από το διορισμό chief metaverse officers μέχρι τη συμμετοχή του οίκου σε σχετικές διαδικτυακές κοινότητες και το σχεδιασμό πολυπόθητων NFTs.

Όταν βρεθούμε στο metaverse, ο ψηφιακός μας εαυτός θα χρειαστεί ψηφιακή γκαρνταρόμπα. Θυμάστε το video game SimCity; Κάτι αντίστοιχο! Οι καταναλωτές που θα ενταχθούν στο metaverse θα χρειαστεί να καλύψουν τις διαδικτυακές ανάγκες τους και να εξερευνήσουν παράλληλα νέες ευκαιρίες. Και εναπόκειται στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα θελκτικό μέρος όπου η αλληλεπίδραση με τα brands και μεταξύ των χρηστών θα είναι άμεση και ευχάριστη, μακριά από τοξικότητες όπως ο ψηφιακός εκφοβισμός.

Ενα από τα ψηφιακά σύνολα του πρωτοποριακού
brand Kreamonz.

Η ένωση του μετασύμπαντος και του κόσμου της μόδας ξεπερνά κάθε φαντασία. Η πρώτη Metaverse Εβδομάδα Μόδας που πραγματοποιήθηκε φέτος, στις 24 Μαρτίου, έγινε με τη χρήση νέας τεχνολογίας, προσφέροντας έτσι μια καθηλωτική εμπειρία όπου η αγορά εικονικών ρούχων στην πλατφόρμα Decentraland συνοδεύεται από ένα φυσικό ισοδύναμο.

Ως η μοναδική Ψηφιακή Εβδομάδα Μόδας στον κόσμο, προσέλκυσε αρκετά διεθνή brands, συμπεριλαμβανομένων των Dolce & Gabbana, Hugo Boss και Etro. Σε αντίθεση με τη φυσική μορφή της Εβδομάδας Μόδας όπως την ξέρουμε σήμερα, με περιζήτητες προσκλήσεις και μεγάλη συγκέντρωση πλήθους μέσα και έξω από τις πασαρέλες, οποιοσδήποτε διέθετε υπολογιστή σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη μπορούσε να συμμετάσχει χωρίς διακρίσεις δημιουργώντας το avatar του.

Και αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου: η είσοδος της μόδας στον κόσμο των NFTs υποδηλώνει τo επόμενο στάδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα συλλεκτικά NFTs φέρνουν στην επιφάνεια αποκλειστικές ευκαιρίες και μια επιπρόσθετη ροή εσόδων για τις επιχειρήσεις. Η ιδιοκτησία των ψηφιακών συλλεκτικών ειδών ενός brand δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να γίνουν πραγματικοί ambassadors και μέλη μιας ισχυρής κοινότητας. Έχετε κατά νου ότι η αποκλειστικότητα τροφοδοτεί την επιθυμία. Οι πελάτες διψούν για εξατομικευμένες εμπειρίες από τα αγαπημένα τους brands.

Η δημιουργία μιας συλλογής NFTs, που παρέχει στα μέλη αποκλειστικά προνόμια, μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των συνδέσεων με τους πελάτες. Τα NFTs δεν είναι κάτι παροδικό. Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ανάλυσης blockchain, Chainalysis, το 2021 οι χρήστες συγκέντρωσαν περισσότερα από 44,2 δισ. δολάρια κρυπτονομισμάτων μέσω αγορών NFTs, από τα μόλις 106 εκατ. δολάρια του 2020. Επιπλέον, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αναφέρει ότι έως το 2024 τα παγκόσμια έσοδα από το metaverse θα μπορούσαν να φτάσουν τα 800 δισ. δολάρια!

Σύνολα από τη συνεργασία του οί-
κου Balenciaga με την εταιρεία παιχνιδιών Fortnite.

Top of Form

Οι ουτοπικές ιδέες αφθονούν όταν μιλάμε για τη μόδα του metaverse. Οι δυνατότητες φαντασίας και δημιουργικότητας για τους σχεδιαστές είναι τεράστιες, ακόμα και γι’ αυτούς που δεν έχουν πολλά χρόνια εμπειρίας στο CV τους. Διαμορφώνεται μια σφαίρα που ξεπερνά τα όρια και στην οποία μπορούν να εκφράσουν τη σχεδιαστική ταυτότητά τους πιο ελεύθερα. Η ψηφιακή μόδα επιτρέπει στους σχεδιαστές να δημιουργούν ρούχα απαλλαγμένα από προβληματισμούς σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα και τους νόμους της Φυσικής. Θα μπορούν να δημιουργούν πρωτοποριακά ρούχα που δεν είναι δυνατά σε ένα φυσικό κόσμο. Φλεγόμενα αξεσουάρ, φορέματα που αψηφούν τη βαρύτητα είναι μερικά από τα σχέδια που προβλέπεται να διατεθούν προς πώληση στον γαλαξία του metaverse.

Ως το 2024 τα παγκόσμια έσοδα από το metaverse μπορεί να φτάσουν τα 800 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με την εταιρεία στρατηγικής Gartner, έως το 2026 το 1/4 των ανθρώπων θα περνά τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο metaverse. Με τη συμμετοχή σε αυτή την παγκόσμια αποκεντρωμένη κοινότητα, οι καταναλωτές μπορούν να βοηθήσουν στη χάραξη της μελλοντικής πορείας ενός brand και έτσι οι επιχειρήσεις πρέπει να χτίσουν τη στρατηγική τους γύρω από αυτό. Άλλα projects, όπως η πρωτοποριακή πλατφόρμα DRESSX, διαθέτουν ήδη έναν τεράστιο κατάλογο ψηφιακών ρούχων. Αγοράζετε το αντικείμενο και στέλνετε μια φωτογραφία σας ώστε τα ρούχα να μπορούν να «κουμπώσουν» πάνω στο σωματότυπό σας.

Όλοι έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να αγοράσουν αυτά τα ρούχα χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί στον αριθμό των διαθέσιμων κομματιών ή στο μέγεθος. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό momentum για τους οίκους μόδας να καλλιεργήσουν μια ποικιλόμορφη και συμπεριληπτική διαδικτυακή κοινότητα μέσω της δημιουργίας ψηφιακών ενδυμάτων. Κι αν τα παραπάνω στοιχεία ίσως σας τρομάζουν λίγο, μην ανησυχείτε, δεν θα απαλλαγούμε από την πραγματική μόδα σύντομα! Οι άνθρωποι εξακολουθούν να χρειάζονται ρούχα για να φορέσουν στη δουλειά και για να βγουν έξω. Ωστόσο, το metaverse είναι το εργαλείο που ευελπιστούμε όλοι ότι θα δώσει λύσεις σε μερικά από τα πιο ρεαλιστικά προβλήματα που δημιουργούνται από τη βιομηχανία της μόδας.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below