Στα μέσα του περασμένου μήνα, o οίκος Balenciaga αποκάλυψε την εορταστική του καμπάνια, με παιδιά να κρατούν αρκουδάκια στολισμένα με λουριά και BDSM αξεσουάρ. (Τα αξεσουάρ BDSM ήταν επίσης στο σόου του Balenciaga στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.) Οι αντιδράσεις ήρθαν γρήγορα, με το hashtag #cancelBalenciaga να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις σε Twitter και TikTok και πολλοί να κατηγορούν τον οίκο και τον καλλιτεχνικό του διευθυντή, Demna Gvasalia, ότι επιδοκιμάζουν την παιδεραστία και την παιδική εκμετάλλευση. Σε μια ξεχωριστή καμπάνια που κυκλοφόρησε στις 21 Νοεμβρίου για την προώθηση της κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι 2023 του Balenciaga, μια τσάντα από τη συνεργασία του οίκου με την Adidas φωτογραφήθηκε μαζί με αντίγραφα των εγγράφων από την υπόθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου United States κατά Williams, μια απόφαση που υποστήριξε τον νόμο PROTECT, ο οποίος αύξησε την ομοσπονδιακή προστασία κατά της παιδικής πορνογραφίας. Και οι δύο καμπάνιες έγιναν γρήγορα ένα σημείο συζήτησης και πυροδότησαν θεωρίες συνωμοσίας.

Balenciaga PO S23

Στις 22 Νοεμβρίου, ο οίκος μόδας εξέδωσε δύο ανακοινώσεις μέσω των Instagram Stories του ζητώντας συγγνώμη για τα αρκουδάκια, τα οποία είπαν ότι «δεν έπρεπε να είχαν παρουσιαστεί μαζί με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια», καθώς και για τα «ανησυχητικά έγγραφα» της καμπάνιας άνοιξη/καλοκαίρι 2023: «Παίρνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά και λαμβάνουμε νομικά μέτρα κατά των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας για την άνοιξη 2023. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να τη συμπεριλάβουμε στην αφήγησή μας».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Balenciaga 🕊 (@balenciaga)

Εν τω μεταξύ, ο Gabriele Galimberti, ο φωτογράφος πίσω από την καμπάνια, με δήλωσή του αποστασιοποιήθηκε πλήρως από τις εικόνες. «Δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω τις επιλογές του Balenciaga, αλλά πρέπει να τονίσω ότι δεν είχα το δικαίωμα με κανέναν τρόπο να μην επιλέξω ούτε τα προϊόντα, ούτε τα μοντέλα, ούτε τον συνδυασμό τους», έγραψε. «Ως φωτογράφος, μου ζητήθηκε μόνο και μόνο να φωτίσω τη δεδομένη σκηνή και να τραβήξω τις λήψεις σύμφωνα με το προσωπικό στυλ μου».

Την Κυριακή, η Kim Kardashian – σθεναρή υποστηρίκτρια και πρέσβειρα του οίκου – εξέδωσε μια δήλωση στο Instagram και στο Twitter. «Σιώπησα τις τελευταίες μέρες, όχι επειδή δεν έχω αηδιάσει και εξοργιστεί από τις πρόσφατες καμπάνιες του Balenciaga», έγραψε. Η δήλωσή της συνέχισε λέγοντας ότι αυτή τη στιγμή επανεξετάζει τη μελλοντική της σχέση με τον οίκο, «βασιζόμενη στην προθυμία τους να αποδεχτούν την ευθύνη για κάτι που δεν έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ από την αρχή».

Στις 25 Νοεμβρίου, ο Balenciaga κατέθεσε μήνυση 25 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της North Six, Inc. και του σκηνογράφου Nicholas Des Jardins για την αμφιλεγόμενη εικόνα της καμπάνιας με τα δικαστικά έγγραφα (η οποία ήταν ξεχωριστή από τις εικόνες με τα αρκουδάκια). Σύμφωνα με τη μήνυση οι κατηγορούμενοι συμπεριέλαβαν τα έγγραφα Williams «χωρίς τη γνώση ή την εξουσιοδότηση του Balenciaga» και ως αποτέλεσμα «μέλη του κοινού, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης, έχουν ψευδώς και φρικτά συνδέσει τον Balenciaga με το αποκρουστικό και βαθιά ανησυχητικό θέμα της δικαστικής απόφασης».

Κάποιοι μετέφρασαν τη μήνυση ως προσπάθεια του Balenciaga να απαλλάξει τον εαυτό του από την ενοχή. Σύμφωνα με την ατζέντισσα του Des Jardins, Gabriela Moussaieff, ο πελάτης της «χρησιμοποιείται ως αποδιοπομπαίος τράγος» από τον οίκο μόδας. «Όλοι από τον Balenciaga ήταν παρόντες στη φωτογράφιση και εργάστηκαν για την επεξεργασία κάθε εικόνας στο post production», είπε σε δήλωσή της στην Washington Post, σημειώνοντας ότι τα έγγραφα στις φωτογραφίες «λήφθηκαν από μια εταιρεία με props και ήταν ενοικιαζόμενα κομμάτια που χρησιμοποιούνταν [για] φωτογραφίσεις».

Την περασμένη Δευτέρα, το Business of Fashion ακύρωσε την υποψηφιότητα του Demna Gvasalia για το βραβείο Global Voices 2022, σημειώνοντας ότι «έχουν ύψιστη προτεραιότητα την ασφάλεια των παιδιών» ενώ στις 28 Νοεμβρίου, ένας street artist στο Λονδίνο παραμόρφωσε την πρόσοψη του καταστήματος Balenciaga, γράφοντας τη λέξη «παιδοφιλία» σε ένα από τα παράθυρα.

Ωστόσο, όσο κι αν οι επικεφαλής του οίκου προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους, δεν μπορούν να πείσουν το κοινό για το προφανές: ότι δεν είναι δυνατόν ο καλλιτεχνικός διευθυντής και τα υπόλοιπα διευθυντικά τους στελέχη να μην έδωσαν επίσημη έγκριση για την δημοσίευση των φωτογραφιών αυτής της καμπάνιας.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below