«Φλοράλ για την άνοιξη; Πρωτοποριακό»: Είχε πει με το χαρακτηριστικό σαρκαστικό της ύφος η Μέριλ Στριπ ως Μιράντα Πρίστλεϊ στο «Ο διάβολος φοράει Prada» όταν μια editor τής πρότεινε editorial με θέμα τα εμπριμέ. Σε αντίθεση με την Πρίστλεϊ, η real life «σιδηρά κυρία» των περιοδικών μόδας Άννα Γουίντουρ επιμένει σθεναρά ότι τα φλοράλ μοτίβα είναι μέρος του power dressing, με τα ανθισμένα φορέματα να κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος της γκαρνταρόμπας της.

Σήμερα, το σχεδιαστικό όραμα των περισσότερων οίκων στοχεύει ξεκάθαρα στη βελτίωση της διάθεσης και την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης των γυναικών. Όπως έχουμε αναφέρει, η SS22 είναι μια τολμηρή σεζόν, γεμάτη ενέργεια, με τα λουλουδάτα μοτίβα ν’ αποτελούν το βασικό στοιχείο για τις περισσότερες καλοκαιρινές γυναικείες συλλογές.

Η ειδοποιός διαφορά για τα φετινά φλοράλ είναι ότι διακρίνονται από εντυπωσιακές επιλογές σχεδίων και χρωμάτων, από μικρά μπουμπούκια μέχρι λουλούδια σε πλήρη άνθιση, αλλά και πιο αφηρημένα σχέδια. Με τη νέα σεζόν να έχει εστιάσει στην ανανέωση των κλασικών εκδοχών τους, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα φλοράλ προπορεύονται ως το must-have μοτίβο με συνολικά 1.480 looks σε όλες τις πασαρέλες και σταθερό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 17% κατά την τελευταία Εβδομάδα Μόδας, σύμφωνα με την online πλατφόρμα Fashion Network.

Πορτρέτο της Αγγλίδας ηθοποιού και μοντέλου Ελενα Μπόναμ-Κάρτερ από φωτογράφηση για την αγγλική Vogue (1987).

Πέρα από την προφανή ομορφιά του, το συγκεκριμένο μοτίβο κολακεύει και φωτίζει κάθε επιδερμίδα. Η σχέση λατρείας του φλοράλ με τη μόδα έχει να κάνει με την ιδέα της μεταμόρφωσης: γιορτάζει τη θηλυκότητα και συμβολίζει τη μόδα που μας κάνει χαρούμενες. Και όσον αφορά το πρακτικό, στυλιστικό κομμάτι; Αυτό το μοτίβο λειτουργεί εξίσου καλά σε καθημερινά και βραδινά looks, ενώ μαγνητίζει όλα τα βλέμματα σε total σιλουέτες και ασορτί σύνολα.

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη, η πρώτη συλλογή στην οποία άνθησε ξανά αυτή η τάση, θυμίζοντάς μας τη δύναμη των λουλουδιών, ήταν το σόου του Jason Wu, ο οποίος συνεργάστηκε με έναν ανερχόμενο σχεδιαστή υφασμάτων στη Νέα Υόρκη που επικεντρώνεται σε μια τεχνική ομαδοποίησης υφασμάτων με σκοπό να μετατραπούν τα αποτυπώματα πραγματικών λουλουδιών σε αφηρημένες λεπτομέρειες πάνω στο ύφασμα.

Versace/ Magda Butrym/ H Σαλόμ Χάρλοου στην πασαρέλα του οίκου Ungaro για τη ready to wear συλλογή της σεζόν Ανοιξη/Καλοκαίρι 1993 κατά τη διάρκεια της Eβδομάδας Mόδας του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1992/ Saint Laurent/ Dolce & Gabbana/ Missoni/ Etro.

Σε αντίστοιχο πρωτοποριακό ύφος, ο Άγγλος σχεδιαστής Ρίτσαρντ Κουίν, του οποίου τα μοτίβα με άνθη της αγγλικής εξοχής συγκινούν ακόμα και τη βασίλισσα Ελισάβετ, παρουσιάζει από σεζόν σε σεζόν τις πιο ρεαλιστικές εκδοχές λουλουδιών δίνοντας την αίσθηση ότι φοράμε ένα μοσχομυριστό μπουκέτο. Τα κλασικά σισιλιάνικα φλοράλ του οίκου Dolce & Gabbana παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις των γυναικών, όπως και τα ονειρεμένα ρομαντικά σχέδια του οίκου Rodarte, ενώ τα vintage λουλουδένια μοτίβα του οίκου YSL πάνω σε εφαρμοστές φόρμες είναι η μεγάλη έκπληξη της σεζόν.

Saint Laurent

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Άντονι Βακαρέλο ανέτρεξε για έμπνευση στο πλούσιο σε λουλούδια αρχείο του YSL δημιουργώντας μια σειρά από τριανταφυλλένια μοτίβα τα οποία άνθισαν πάνω σε ολόσωμα κορμάκια. Με πληθώρα επιλογών στα είδη των λουλουδιών, το σίγουρο είναι ότι το μέλλον της μόδας συνεχίζει να βρίσκεται σε πλήρη άνθηση.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below