Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου περίοπτη θέση ανάμεσα στα resolutions κάθε χρονιάς είχε η φράση «reset γκαρνταρόμπας», γραμμένη με μεγάλα γράμματα στο ημερολόγιό μου. Ήταν μια υπενθύμιση ότι θα κάνω επιτέλους ένα γενναίο ξεκαθάρισμα απομακρύνοντας όσα ρούχα δεν φοράω αλλά πάντα ο απολογισμός αυτής της προσπάθειας έληγε άδοξα έναν χρόνο αργότερα. Τι πήγαινε λάθος;

Πρώτον, το συναισθηματικό δέσιμο με συγκεκριμένα κομμάτια τα οποία ήθελα να βλέπω μέσα στην ντουλάπα ακόμα κι αν δεν τα φορούσα. Η αλήθεια είναι ότι τα ρούχα τροφοδοτούν τα συναισθήματά μας, κρατάμε ρούχα επειδή είμαστε πεπεισμένες ότι μια μέρα μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμα, εκ νέου ελκυστικά (ως εκ θαύματος) ή απλώς επειδή αντιπροσωπεύουν στιγμές που αγαπήσαμε. Δεύτερον, οι παρορμητικές αγορές, παρασυρόμενες από τάσεις.

Το καμπανάκι για να βάλω φρένο στην καταναλωτική μου λαιμαργία χτύπησε όταν η ντουλάπα μου στις αρχές αυτού του χρόνου ήταν στα όρια να ξεχειλίσει από ρούχα. Μετά από κάμποσο καιρό συλλογισμού και αμέτρητες δικαιολογίες για να μην ξεφορτωθώ κομμάτια τα οποία στην πραγματικότητα δεν χρειάζομαι, αποφάσισα ότι ήρθε η στιγμή να δημιουργήσω, επιτέλους, μια λειτουργική γκαρνταρόμπα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καθημερινότητάς μου ακολουθώντας (σχεδόν) ευλαβικά αυτά τα βήματα:

Βήμα 1ο: Βρείτε τα basics σας

Σήμερα, κατά μέσο όρο, το 70% των ενδυμάτων που βρίσκονται στις ντουλάπες μας κρέμονται «παθητικά», λέει η Ελσε Σκελντ, αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Βασιλική Ακαδημία Αρχιτεκτονικής, Σχεδιασμού και Συντήρησης της Δανίας, η οποία έχει μελετήσει τις συνήθειες συσσώρευσης ρούχων. Ανάμεσα στα ρούχα που απλώς κρέμονται στην γκαρνταρόμπα σίγουρα υπάρχουν κάποια τα οποία έχετε παρατηρήσει ότι φοράτε αρκετές φορές μέσα στην εβδομάδα, κομμάτια που λειτουργούν σαν στολή: ένα καμηλό παλτό, ένα φλοράλ φόρεμα, μια ψηλόμεση παντελόνα…Είμαι βέβαιη ότι ξέρετε ποια είναι αυτά που ταιριάζουν στο σωματότυπο και το χαρακτήρα σας. Σε αυτά λοιπόν αξίζει να δώσετε θέση στην ανανεωμένη γκαρνταρόμπα.

Βήμα 2ο: Η αξία της προσφοράς

Αφού ολοκληρώθηκε η διαλογή των «βασικών», ασχολούμαστε με αυτά που περίσσεψαν. Ρούχα που δεν μας χωράνε πια, άλλα που είναι ακόμα με το καρτελάκι, ακόμα και αξεσουάρ τα οποία δεν ταιριάζουν στο εξελιγμένο στυλ μας είναι η απόδειξη ότι αυτά τα κομμάτια δεν λειτουργούν πλέον για εμάς και ήρθε η ώρα να τους πούμε ευχαριστώ και αντίο. Το ξεκαθάρισμα δεν είναι ποτέ εύκολο, αλλά είναι καλό να σκεφτόμαστε τη χαρά που μπορεί να φέρουν αυτά τα κομμάτια σε άλλους.

Βήμα 3ο: Μεταποίηση τώρα

Προσωπικά πιστεύω ότι τα ρούχα μπορούν να έχουν πολλές ζωές. Αν δεν είστε έτοιμες να απομακρύνετε από την γκαρνταρόμπα κάποιο κομμάτι, παρόλο που πλέον δεν έχει την εφαρμογή που θέλετε, αξιοποιήστε τη φαντασία σας για να το τροποποιήσετε με τη βοήθεια μιας μοδίστρας ή ενός ράφτη. Συγχαρητήρια! Εχετε δημιουργήσει ένα νέο personalized κομμάτι, έτοιμο για καινούριες ενδυματολογικές περιπέτειες.

Βήμα 4ο: Συνειδητή κατανάλωση

«Δεν χρειαζόμαστε περισσότερα, αλλά καλύτερα ρούχα», είχε πει σε συνέντευξή μας ο σχεδιαστής ρούχων Ρόναλντ βαν ντερ Κεμπ. Προτού φτάσετε στο ταμείο, κάντε αυτή την ερώτηση στον εαυτό σας: «Πόσο πραγματικά το χρειάζομαι αυτό;». Οκτώ στις δέκα φορές δεν αγόρασα αυτό που κρατούσα! Επίσης, δώστε έμφαση στην ποιότητα του κομματιού που πρόκειται να κάνετε δικό σας.

Βήμα 5ο: Ο κανόνας του «ένα μέσα – ένα έξω»

Ας μη γελιόμαστε, οι καταναλωτικοί πειρασμοί είναι αμέτρητοι και θα υπάρξουν φορές που θα ενδώσουμε σε αγορές επειδή ξετρελαθήκαμε με την καινούρια συλλογή ενός οίκου ή την καμπάνια ενός brand. Ωστόσο, για να διατηρήσετε το ισοζύγιο της γκαρνταρόμπας σταθερό, υιοθετήστε αυτό τον κανόνα και θα με θυμηθείτε: για κάθε ρούχο ή αξεσουάρ που προσθέτετε στην γκαρνταρόμπα απομακρύνετε ένα είτε χαρίζοντάς το κάπου, είτε διαθέτοντάς το προς μεταπώληση σε έγκυρες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Vestiaire, που βασίζονται στην κυκλική οικονομία.

Μια γκαρνταρόμπα οργανωμένη σύμφωνα με αυτά που χρειαζόμαστε εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια, προκαλεί αίσθηση ηρεμίας και φέτος δίνουμε την υπόσχεση ότι αυτός ο στόχος θα γίνει πραγματικότητα!

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below