Είτε φτάνει άυπνη στο αεροδρόμιο μετά από γυρίσματα είτε περπατάει στο κόκκινο χαλί, η Βίκυ έχει τον τρόπο της να σε συμπαρασύρει σε μια θεώρηση της ζωής όπου ο ρεαλισμός συνυπάρχει με την αισιοδοξία και η εργατικότητα με την υγιή ιεράρχηση των αξιών.

Το μοντέλο που δεν σταμάτησε να δουλεύει από 14 ετών, κατάλαβε εγκαίρως ότι η ομορφιά από μόνη της δεν είναι το εισιτήριο για παντοτινή επιτυχία και αξιοποίησε τη γνώση και την αγάπη της για τη μόδα για να χτίσει μια 30χρονη πολύπλευρη καριέρα, της οποίας η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι η επιστροφή της στο σινεμά με την ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη σε έναν απρόσμενο, πολυ ενδιαφέροντα ρόλο.

Για όλα αυτά και φυσικά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της στο «Greece’s Next Top Model», μιλήσαμε στη Βενετία, όπου ταξιδέψαμε για το 79ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ, καλεσμένες του οίκου Armani Beauty, πιστού υποστηρικτή της «Μόστρα».

Τι διαφορετικό θα δούμε φέτος στο GNTM; 

Εχει αλλάξει από τη ρίζα του. Αυτό που θα δείτε είναι αυτό που συμβαίνει στη διεθνή αγορά: δηλαδή όλο το globalization που υπάρχει με τη μόδα, το all inclusivity, το diversity έχει φυσικά συμπεριληφθεί στο GNTM, γιατί έτσι πρέπει. Ακολουθούμε την εποχή μας. Πηγαίνουμε βήμα-βήμα με αυτό που συμβαίνει στη διεθνή συνθήκη και νομίζω το έχουμε καταφέρει. 

Δεν είναι δύσκολο να εφαρμόζεις τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα όταν την ίδια στιγμή πρέπει και να κρίνεις;

Eίναι πάρα πολύ δύσκολο και είναι και λίγο οξύμωρο, γιατί ουσιαστικά το diversity είναι κάτι που δεν το απορρίπτεις και δεν το κρίνεις, το δέχεσαι γι’ αυτό ακριβώς που είναι, όμως σε ένα διαγωνισμό όπως είναι το GNTM, δεν έχουμε μία αληθινή συνθήκη, όπως δηλαδή το να πας σε ένα casting ή σε έναν σχεδιαστή όπως ο Alessandro Michele του Gucci, που όσο πιο ασυνήθιστα και μοναδικά είναι τα μοντέλα τα θέλει κατευθείαν για τα shows του. Σε ένα διαγωνισμό το diversity δεν αναιρεί και την κλασική μορφή της μόδας, δηλαδή το ψηλό, ξανθό κορίτσι με τις τέλειες αναλογίες, με τα πολύ ωραία μπλε μάτια. Φυσικά υπάρχει κι αυτό. Η βεντάλια των 20 ανθρώπων που θα μπουν στο σπίτι θα πρέπει να καλύπτει όλα τα χρώματα. Οπότε αυτό έχει μια τεράστια δυσκολία. 

Μιλάμε για εξωτερικά χαρακτηριστικά; Η διαφορετικότητα δεν δηλώνεται στο χαρακτήρα;

Η προσωπικότητα είναι το πιο σημαντικό στοιχείο. Ο χαρακτήρας και το πάθος γι’ αυτό που κάνεις, όποιο κι αν είναι αυτό, είναι το πιο σημαντικό, σε ομορφαίνει πάρα πολύ, σου προσθέτει φωτοστέφανο πάνω από το κεφάλι σου. Οπότε είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά και της φετινής σεζόν, που είναι η 5η, και γενικότερα για τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με οτιδήποτε έχει να κάνει με τα media. Η προσωπικότητα, το πόσο το ψάχνεις, τι ξεχωριστό έχεις να προσφέρεις και ποια είναι η δική σου προσωπική ιστορία. Πολύ σημαντικά πράγματα. 

Φωτογράφος: Lorenzo Visentin

Εχοντας πια γνωρίσει εκατοντάδες νεαρά άτομα στις οντισιόν και στο παιχνίδι, που έρχονται με τη φιλοδοξία να γίνουν μοντέλα, ποιο θα έλεγες ότι ήταν το δικό σου πλεονέκτημα/εφόδιο όταν ήσουν στη θέση τους, στο ξεκίνημά σου;

Η άγνοια κινδύνου και το πάθος για δημιουργία. Εγώ ήθελα να δουλέψω, να καταφέρω πράγματα, να μάθω, δεν ήθελα να γίνω διάσημη. Αυτό μου έτυχε, δεν ήξερα ότι υπάρχει κι αυτή η πιθανότητα. Κάνοντας μόδα στην εποχή μου, δεν είχα την πιθανότητα στο μυαλό μου ότι θα γίνω διάσημη, όμως όταν μπήκα σε αυτόν το χώρο μαγεύτηκα, γιατί μάθαινα, ζούσα καλλιτέχνες, φωτογράφους. Ηθελα να γίνω καλύτερη, να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο. Aυτή η άγνοια κινδύνου, να μην ντρέπομαι μπροστά στον φακό, να μαθαίνω πράγματα, να εξελίσσομαι, να δουλεύω με υπέροχους ανθρώπους, ήταν κάτι που δεν το βλέπω πια συχνά. Υπάρχει agenda, οι followers, τα χρήματα, να γίνουμε εύκολα, να γίνουμε γρήγορα, που γι’ αυτό δεν φταίνε οι νέοι άνθρωποι που το έχουν σερβιριστεί τόσο απλόχερα και από τα social media. 

Εργάζεσαι από 14 ετών. Φέτος έκλεισες 30 χρόνια καριέρας. Τι εξασφαλίζει διάρκεια σε μια καριέρα στη μόδα; 

Η εξέλιξη είναι το πρώτο πράγμα, να ασχολείσαι και να αφουγκράζεσαι την εποχή, να διαβάζεις και να μελετάς για να είσαι μπροστά κάποια βήματα και επίσης να μην παίρνεις καθόλου τον εαυτό σου στα σοβαρά. Να έχεις το ίδιο πάθος και την ίδια όρεξη κάθε φορά που πας στη δουλειά και να νιώθεις ότι ακόμα δεν τα ξέρεις όλα και πρέπει λίγο ακόμα να ψάξεις. 

Οταν ξεκίνησες, η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη ήταν άγνωστες λέξεις στο μόντελινγκ;

Ηταν και δεν ήταν, γιατί εγώ ξεκίνησα στην εποχή του Grunge κινήματος και της Κέιτ Μος, οπότε υπήρχε μια σημαντική αλλαγή τότε. Είχαμε φύγει από τα curvy, supermodels και αυτές τις υπερθεές και πήγαμε στο πρότυπο της Κέιτ Μος. Ηθελαν πιο αδύνατα κορίτσια, χωρίς στήθος, εγώ ήμουν πάρα πολύ μικρή, δεν είχα. Ημουν αυτό που ζητούσαν.

Ούτε το #metoo υπήρχε καν ως σκέψη στον ορίζοντα. Στη δική σου επαγγελματική ζωή υπήρχαν στιγμές που αυτή η απουσία υποστηρικτικού πλαισίου σε απογοήτευε; 

Δεν υπήρχε το #metoo και δεν υπήρχε το έχω άποψη και τη λέω. Σεξουαλική παρενόχληση δεν έχω δεχτεί ποτέ, 30 χρόνια που δουλεύω δεν μου έχει τύχει, ήμουν πάρα πολύ τυχερή. Φυσικά όμως υπήρχαν κακές συμπεριφορές, στιγμές που δεν έλεγες τίποτα ακόμα κι αν άκουγες κατάρες. Γιατί αν αντιδρούσες, μπορεί και να μην ξαναδούλευες ποτέ. Τότε δεν μίλαγες, τώρα μιλάς. 

Είσαι σκληρά εργαζόμενη και ανέκαθεν οικονομικά ανεξάρτητη. Πόσο σημαντική είναι αυτή η ανεξαρτησία;

Πάρα πολύ, ακόμα και τώρα που είμαι παντρεμένη με δύο παιδιά και ο σύζυγός μου είναι μια χαρά και με φροντίζει, και πάλι ο εγωισμός μου δεν μπορεί να δεχτεί να μην έχω την αυτονομία μου οικονομικά. Εχω συνηθίσει έτσι από μικρή και πιστεύω ότι ένας από τους λόγους που με θαυμάζει ο άνθρωπός μου είναι επειδή είμαι ανεξάρτητη και μπορώ και προσφέρω. Δεν μπορώ να φανταστώ να μην εργάζομαι, να μην προσφέρω, να μην έχω τις δικές μου οικονομίες.

Φωτογράφος: Lorenzo Visentin

Από το Fashion Workshop, τη σχολή που ίδρυσες, έχουν αποφοιτήσει ταλαντούχοι στυλίστες και δημοσιογράφοι μόδας που κάνουν καριέρα σε διεθνείς τίτλους. Ακούω πως δεν υπάρχουν φυτώρια ταλέντων. Συμφωνείς;

Στα μεγαλύτερα design houses, σε διαφημιστικές, σε περιοδικά μόδας, παντού, είναι δικοί μας απόφοιτοι. Ναι, δεν υπάρχουν πια αυτά τα φυτώρια, γιατί νομίζω πως με τον COVID και μετά τη μεγάλη αυτή παύση έχουν εισέλθει πολύ τα social media στη ζωή των νέων παιδιών και έχουν βρει με κάποιον τρόπο και με κάποια οδό την ευκολία τού να κάνουν ένα post, ένα giveaway, να διαφημίσουν παραπάνω τη δουλειά τους, να πάρουν κάποια χρήματα από εκεί και είναι σαν αυτό το πράγμα να έχει αγοράσει και να έχει ανταλλάξει το κομμάτι της γνώσης, που για μένα είναι πάρα πολύ λάθος. Δεν μπορεί να ανταλλάξει τίποτα τη γνώση την ουσιαστική, το expertise, το να μάθεις κάτι, να το σπουδάσεις. Αλλά είναι σαν να μην προσπαθούν πια, σαν να τα θέλουν όλα εύκολα και στρωμένα, και αυτό με στεναχωρεί πάρα πολύ. 

Ισως έχεις ακούσει για το παγκόσμιο κύμα παραίτησης στην αγορά εργασίας. Η νεότερη γενιά, απογοητευμένη, αποφασίζει να μην τα δίνει όλα στη δουλειά της. Δικαιολογημένα;

Μετά την πανωλεθρία της πανδημίας, κάποιοι άνθρωποι σκέφτηκαν «ξέρεις κάτι; Δεν αξίζει, δεν αξίζει τίποτα πέρα από την υγεία». Ομως, για να είσαι ένας ψυχικά υγιής άνθρωπος και να νιώθεις χαρά το πρωί που ξυπνάς, πρέπει να παράγεις έργο, δεν γίνεται αλλιώς, είναι στην ανθρώπινη φύση. 

Νιώθεις μέντορας εξαιτίας της εκπομπής; 

Νιώθω σε κάποια πράγματα μέντορας, σε κάποια ακόμα το δουλεύω, δεν ξέρω, είμαι πολύ συγκρατημένη για τα μηνύματα που περνάω. Ενας γενικός κανόνας της δικής μου εμπειρίας είναι ότι δεν επιβάλλομαι, γιατί αντιλαμβάνομαι πόσο διαφορετικοί είμαστε όλοι και πόσο διαφορετικό στομάχι έχουμε. Μπορεί κάποιος να παρεξηγήσει ή να το βρει σκληρό ή απότομο, οπότε δεν κρίνω ποτέ τους ανθρώπους και τις προθέσεις τους. Ομως δεν μου αρέσει να εγκαταλείπουμε τη μάχη ποτέ και για κανένα λόγο. 

Φωτογράφος: Lorenzo Visentin

Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα και την ομορφιά μετά από τόσα χρόνια; 

Είναι ζωτικής σημασίας. Είναι κάτι που το μελετάω ευλαβικά γιατί με αφορά. Μέσα από τη μόδα αντιλαμβάνομαι τον αντίκτυπο της κοινωνικοπολιτικής μας κατάστασης, τι συμβαίνει με τις γυναίκες, με τους άνδρες. Υπάρχουν πολλά να δεις πίσω από τις εικόνες και πίσω από τα κοψίματα και τα πατρόν. Θέλω να ενσωματώνω τις τάσεις με έναν τρόπο που μου ταιριάζει. Δεν είμαι πια 25 χρόνων, υιοθετώ αυτά που αποπνέουν το σύγχρονο ρυθμό χωρίς όμως να θεωρείται fashion victimism.

Δύο χρόνια εκπροσωπείς τον οίκο Armani Beauty στην Ελλάδα. Ποια στοιχεία της μάρκας αισθάνεσαι ότι εκφράζεις; 

Τη σιγουριά και την κομψότητα μιας γυναίκας που σέβεται τον εαυτό της και στο βάθος είναι ένα κορίτσι που θέλει να τη θαυμάζουν, να την καμαρώνουν και να της φέρονται όμορφα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου προϊόν του οίκου Armani Beauty;

Αυτό που αγαπώ στον Armani είναι η φιλοσοφία του “less is more”. Αγαπημένο μου είναι το κραγιόν Lip Power, στις αποχρώσεις 104 και 404. Μ’αρέσει πολύ η εφαρμογή του Luminous Silk Foundation, είναι πολύ φυσικό και σίγουρα το άρωμα μου, Si Eau de Parfum. Με συναρπάζει η μυρωδιά του. 

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below