Οι social media managers, οι επιχειρηματίες και οι influencers ξέρουν καλά πώς να διατηρούν την ψυχική τους υγεία σταθερή, αφού περνούν τις μέρες τους δουλεύοντας στο διαδίκτυο. Οι υπόλοιποι άνθρωποι, όμως;

Η αυτο-φροντίδα είναι ένα σημαντικό μέρος της ψυχικής υγείας και μερικές φορές αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε ένα διάλειμμα από τα κοινωνικά μέσα, τα τηλέφωνα και γενικά την τεχνολογία.

Σκέψου: πότε ήταν η τελευταία φορά που πήγες μια βόλτα χωρίς να ελέγξεις το τηλέφωνό σου; Πάρε λίγο χρόνο για τον εαυτό σου, να βγεις έξω και να κάνεις ένα διάλειμμα από την οθόνη του κινητού σου και θα δεις αμέσως διαφορά.

Για να σε βοηθήσουμε να εξισορροπήσεις την ψυχική σου υγεία και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, θα μοιράστουμε κάποιες συμβουλές, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις αν θέλεις να φροντίσεις τον εαυτό σου:

 

Συμβουλή # 1: Βρες χρόνο για καθημερινό διαλογισμό
Ίσως σκέφτεσαι ότι η λήψη 10 λεπτών από την ημέρα σου με το να μην κάνεις τίποτα δεν πρόκειται να βοηθήσει.

Αλλά ο διαλογισμός δεν είναι “να μην κάνεις τίποτα”, είναι μια πρακτική του νου και του σώματος που έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψη, του άγχους, της υψηλής αρτηριακής πίεσης και μια ολόκληρη σειρά από διαφορετικά θέματα υγείας.

Επιπλέον, στον κόσμο της εργασίας, οι εργαζόμενοι που αφιερώνουν χρόνο για να διαλογιστούν έχουν γίνει πιο παραγωγικοί, ανθεκτικοί και δημιουργικοί!

Συμβουλή # 2: Έλεγξε τα feed των social media σου
Το σχολαστικό καθάρισμα του feed σου μπορεί να αποδειχθεί επικερδές για την ψυχική σου υγέια.

Εδώ είναι μερικοί τρόποι για να το καταφέρεις αυτό :

1. Αφαίρεσε τους λογαριασμούς που δεν σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά.

2. Βεβαιώσου ότι οι άνθρωποι και τα brands που ακολουθείς στο Instagram είναι 100% του γούστου σου.

3. Αν δεν μπορείς να ξε – ακολουθήσεις  κάποιους λόγω δουλειάς ή φιλίας, χρησιμοποιήσε το κουμπί σίγασης στα social media, για να τα αποκρύψεις από τη ροή σου.

4. Βάλε σε σίγαση τις λέξεις-κλειδιά που σου προκαλούν αναστάτωση. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι διαθέσιμο μόνο στο Twitter. Θα μπορούσες να παρακολουθήσεις αστείους λογαριασμούς με memes, εκπληκτικούς ταξιδιωτικούς λογαριασμούς ή ακόμη και λογαριασμούς που είναι απλώς εμπνευσμένοι.

5. Έλεγξε τα σχόλιά σου, απενεργοποιώντας λέξεις, φράσεις και σχόλια από το λογαριασμό σου.

6. Αν αισθάνεσαι ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν επιρροή στην ψυχική υγεία σου, μπορείς να θέσεις στόχους για το χρόνο, που θέλεις να αφιερώνεις σε αυτά.

Συμβουλή # 3: Βάλε χρονικό όριο στην οθόνη σου

Περίπου το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί μέσα κοινωνικής δικτύωσης – και ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει περίπου 2 ώρες κάθε μέρα σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Αν αισθάνεσαι ότι τα κοινωνικά μέσα αρχίζουν να επηρεάζουν την ψυχική σου υγεία και ο έλεγχος του περιεχομένου των feed των κοινωνικών μέσων σου δεν αρκεί, ίσως θελήσεις να προσπαθήσεις να περιορίσεις το χρόνο που ξοδεύεις σε αυτά.

Δεδομένου ότι είναι απίθανο να μπορέσεις να “εγκαταλείψεις” τα social media, ο καθορισμός χρονικών ορίων στο τηλέφωνό σου μπορεί να σε βοηθήσει.

Συμβουλή # 4: Βάλε στόχους αυτοεξυπηρέτησης

Όταν αισθάνεσαι άγχος, είναι σημαντικό να φροντίζεις τον εαυτό σου. Πόσες φορές έχεις αμελήσει να κάνεις απλά πράγματα, όπως να πίνεις νερό, να πάρεις το φάρμακό σου ή πηγαίνεις στο κρεβάτι σου εγκαίρως; Είναι σημαντικό να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου για να κάνεις αυτά τα απλά πράγματα!

Συμβουλή # 5: Πάρε ένα Social Media Break

Όταν όλα τα άλλα αποτύχουν, είναι εντάξει να κάνεις ένα διάλειμμα από τα κοινωνικά μέσα. Παρόλο που ίσως είναι αδύνατο να αποφύγεις τα κοινωνικά μέσα  ενημέρωσης στη δουλειά σου, μπορείς να κάνεις ένα διάλειμμα τα Σ  αββατοκύριακα ή τα βράδια.

Συμβουλή # 6: Κάνε ένα διάλειμμα με αυτά τα podcasts για να βοηθήσεις την ψυχική σου υγεία

Η προαγωγή της ψυχικής σου υγείας είναι σημαντική και όσα περισσότερο μάθεις, τόσο περισσότερο μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου (και τους αγαπημένους σου).

Εδώ είναι μερικά μεγάλα podcasts ψυχικής υγείας, που μπορούν να βοηθήσουν την ψυχική σου γαλήνη:

1.Holding Space with Dr. Cassidy Freitas

2. Jen Gotch is Oka… Sometimes

3. Selfie

Συμβουλή # 7: Ζήτησε βοήθεια όταν το χρειάζεσαι

Σύμφωνα με το Ίδρυμα Ψυχικής Υγείας, “ο φόβος των διακρίσεων και των αισθημάτων ντροπής είναι μεταξύ των κορυφαίων λόγων που οι άνθρωποι με social media έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας”.

Γι’ αυτό το λόγο, καλό θα ήταν όταν αισθάνεσαι μια ψυχική πίεση, να απευθυνθείς είτε σε κάποιον ειδικό, είτε στους πιο κοντινούς σου ανθρώπους.

Εδώ είναι μερικά φυσικά και διανοητικά συμπτώματα που σε προειδοποιούν πως χρειάζεσαι αναγκαίως ένα διαδικτυακό διάλειμμα:

1. Άγχος
2. Χαμηλή διάθεση
3. Δυσκολία συγκέντρωσης
4. Έλλειψη δημιουργικότητας
5. Κόπωση και Εξάντληση
6. Πονοκέφαλοι
7. Διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος
8. Υψηλή πίεση του αίματος
9. Δυσκολία στον ύπνο
10. Αυξημένη ευαισθησία σε κρυολογήματα και γρίπη
11. Η ένταση των μυών και ο γενικός σωματικός πόνος

Ζούμε σε έναν κόσμο με γρήγορο ρυθμό, ειδικά αν η δουλειά σου περιλαμβάνει το διαδίκτυο! Έτσι, πάρε λίγο χρόνο για να αυτο-φροντιστείς, καθάρισε το μυαλό και το σώμα σου και επίτρεψε στον εαυτό σου να κάνει τα πράγματα που αγαπά!