Φαίνεται πως ενώ πολλοί εργαζόμενοι στράφηκαν στην τηλεργασία μετά την πανδημία, δεν είναι λίγοι οι μαθητές που, μη έχοντας την επιλογή της τηλεκπαίδευσης, απλά σταμάτησαν να πηγαίνουν σχολείο – αν και αυτός φαίνεται να είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που ενέτειναν το πρόβλημα της χρόνιας απουσίας από το σχολείο, που σύμφωνα τουλάχιστον με αμερικανικά στοιχεία εντοπίζεται σε έναν στους τέσσερις μαθητές.

Για την ακρίβεια, το ποσοστό ανήλθε στο 28% για την περίοδο 2021-22 και στο 26% για τη σχολική σεζόν 2022-23. Ένας δάσκαλος, ο Gabe Dannenbring, σχολίασε σχετικά στα social media: «Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι πιστεύει ο κόσμος. Και διδάσκω σε σχολεία εδώ και περίπου επτά χρόνια. Πάρα πολλά παιδιά δεν πατούν καν στο σχολείο αλλά, τουλάχιστον στη δημόσια εκπαίδευση, επικρατεί η ιδέα ότι δεν πρέπει να τα αποθαρρύνεις. Έτσι προάγονται στην επόμενη τάξη, κι αυτό συμβαίνει για χρόνια, μέχρι που καταλήγουν να αποφοιτήσουν χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν φοιτήσει».

«Πάρα πολλά παιδιά δεν πατούν καν στο σχολείο αλλά, τουλάχιστον στη δημόσια εκπαίδευση, επικρατεί η ιδέα ότι δεν πρέπει να τα αποθαρρύνεις. Έτσι προάγονται στην επόμενη τάξη, κι αυτό συμβαίνει για χρόνια, μέχρι που καταλήγουν να αποφοιτήσουν χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν φοιτήσει».

Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, απευθυνόμενους στους γονείς: «Σας παρακαλώ, στείλτε τα παιδιά σας σχολείο. Και αν δεν θέλετε να τα στείλετε σε δημόσιο σχολείο, δεν πειράζει, απλά κάντε homeschooling. Αλλά, σας παρακαλώ, δώστε τους ένα είδος εκπαίδευσης. Μην τους τη στερείτε».

Ένα άρθρο των New York Times αποδίδει, σε κάποιον βαθμό, αυτό το φαινόμενο στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά την πανδημία.

Άλλωστε, καθώς πολλές σχολικές εργασίες διατίθενται πλέον online, κάποιοι μαθητές θεωρούν ότι δεν είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία τους στην τάξη. Άλλοι λόγοι της χρόνιας απουσίας μπορεί να είναι ψυχικά προβλήματα ή, απλά, η αδυναμία πρόσβασής τους σε κάποια σχολική μονάδα.

Ωστόσο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο, όπως επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα: «Οι ειδικοί λένε ότι οι σχολικές απουσίες είναι ταυτόχρονα ένα σύμπτωμα και μια αιτία των προκλήσεων που συνδέονται με την πανδημία. Οι μαθητές που είναι πίσω ακαδημαϊκά μπορεί να μη θέλουν να παρακολουθούν μαθήματα αλλά αυτό τούς αφήνει ακόμα πιο πίσω. Οι μαθητές που υποφέρουν από άγχος μπορεί να αποφεύγουν το σχολείο αλλά αυτό να επιδεινώνει το άγχος τους».

«Οι μαθητές που είναι πίσω ακαδημαϊκά μπορεί να μη θέλουν να παρακολουθούν μαθήματα αλλά αυτό τούς αφήνει ακόμα πιο πίσω. Οι μαθητές που υποφέρουν από άγχος μπορεί να αποφεύγουν το σχολείο αλλά αυτό να επιδεινώνει το άγχος τους».

Όσο λοιπόν παρατείνεται η απουσία από το σχολείο, τόσο δυσκολότερη γίνεται η επιστροφή των μαθητών στα θρανία στο μέλλον. Παράλληλα όμως είναι σημαντικό να εξεταστεί τι ακριβώς φταίει που κάποια παιδιά προσπαθούν να το αποφύγουν με κάθε κόστος, και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από τη ρίζα του.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below