Οι νέες λέξεις που προστέθηκαν φέτος στο Cambridge Dictionary μάς δείχνουν πώς αλλάζει η γλώσσα χάρη στη Gen Z και τη Gen Alpha.
«Skibidi», «tradwife» και «delulu» είναι μερικές μόνο από τις νέες λέξεις που προστέθηκαν φέτος στο Cambridge Dictionary.
Πρόκειται για όρους που έχουν επηρεαστεί από τις τάσεις της Gen Z και της Gen Alpha, και αποτελούν μέρος των περισσότερων από 6.000 νέες καταχωρήσεις.
«Η διαδικτυακή κουλτούρα αλλάζει την αγγλική γλώσσα και το φαινόμενο είναι συναρπαστικό να το παρατηρείς και να το καταγράφεις στο λεξικό», δήλωσε ο Colin McIntosh, lexical programme manager του Cambridge.
Το λεξικό αποδέχτηκε την πρόκληση και έδωσε ακριβείς ορισμούς για καθεμία από αυτές τις λέξεις, καταγράφοντας έτσι πώς η γλώσσα προσαρμόζεται στον ψηφιακό και κοινωνικό παλμό της εποχής.
Δεν είναι συχνό φαινόμενο να βλέπουμε λέξεις όπως το «skibidi» ή το «delulu» να βρίσκουν τον δρόμο τους προς το Cambridge Dictionary. Όπως εξηγεί η ομάδα του λεξικού: «Προσθέτουμε λέξεις μόνο όταν πιστεύουμε ότι θα έχουν διάρκεια».
Οι παλαιότερες γενιές – ή όσοι δεν έχουν λογαριασμό στο TikTok – μάλλον θα χρειαστεί να συνηθίσουν όρους όπως το skibidi. Τα παιδιά το χρησιμοποιούν συχνά για έμφαση σε μια πρόταση, ενώ έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές μέσα από το Skibidi Toilet, το viral animated βίντεο του YouTube με ανθρώπινα κεφάλια που ξεπροβάλλουν από… λεκάνες τουαλέτας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Σύμφωνα με το Cambridge Dictionary, το skibidi μπορεί να σημαίνει κάτι «cool» ή «bad», ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και απλά σαν αστείο χωρίς συγκεκριμένο νόημα. Ένα παράδειγμα: «What the skibidi are you doing?». Παρόλα αυτά, οι μεγαλύτεροι αντιμετωπίζουν συχνά τη λέξη με απόγνωση. Όπως έγραψε ο Αμερικανός συγγραφέας και καλλιτέχνης Lee Escobedo στον Guardian: «Το skibidi brainrot συνοψίζει μια γενιά που μιλάει τη γλώσσα της ειρωνείας αλλά πεινάει για νόημα».
Άλλη λέξη που έκανε είσοδο στο λεξικό είναι το tradwife, που έχει εμφανιστεί τουλάχιστον από το 2020. Ο όρος περιγράφει τις socially conservative influencers που προβάλλουν έναν πιο «παραδοσιακό» ρόλο για τις γυναίκες – φροντίδα συζύγου, παιδιών και σπιτιού – μέσα από αναρτήσεις στο TikTok, Instagram και YouTube. Το Cambridge Dictionary το ορίζει ως «εκείνη που το κάνει, αλλά και το μοιράζεται μέσω social media». Το φαινόμενο έχει δεχτεί αρκετή κριτική, καθώς θεωρείται ότι αναπαράγει παρωχημένα στερεότυπα.
Το delulu, συντομογραφία του delusional, είναι λιγότερο αμφιλεγόμενο, αλλά συνδέεται με την εποχή του «post-truth», όπου οι προσωπικές πεποιθήσεις βαραίνουν περισσότερο από την πραγματικότητα. Ο ορισμός του είναι: «η πίστη σε πράγματα που δεν είναι αληθινά, συνήθως επειδή το επιλέγεις».
Ο όρος ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία ως προσβολή προς υπερβολικά φανατικούς θαυμαστές της K-pop, που πίστευαν ότι θα μπορούσαν να βγουν ραντεβού με τα είδωλά τους. Σήμερα, φράσεις όπως «delulu is the solulu» – για να εκφράσεις ότι η «παράλογη» σκέψη μπορεί να γίνει πραγματικότητα – έχουν δισεκατομμύρια views στο TikTok. Το αντίθετο, «delulu with no solulu», χρησιμοποίησε πρόσφατα και ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Anthony Albanese για να επικρίνει πολιτικούς του αντιπάλους.
Στο Cambridge Dictionary προστέθηκε επίσης η λέξη broligarchy, που περιγράφει τους ηγέτες της τεχνολογίας, στις πλατφόρμες των οποίων διαδίδονται πολλές από αυτές τις νέες λέξεις.