«Όταν ξεκίνησα πριν από 21 χρόνια, μου είπαν ότι ήταν δύσκολο για μένα να μπω σε εξώφυλλα περιοδικών γιατί οι μαύροι δεν πουλάνε», είπε η Beyoncé στη συνέντευξή της σχετικά με το πρόσφατο εξώφυλλό της. “Είναι σαφές ότι αυτό έχει αποδειχθεί ένας μύθος.”

Εννοείται.

Κοιτάζοντας όλο το φάσμα των περιοδικών και των εξωφύλλων τους αυτό το μήνα, υπάρχει σίγουρα άφθονο #blackgirlmagic. Beyoncé, Rihanna, η βραβευμένη με Όσκαρ Lupita Nyong’o, η Tracee Ellis Ross, η Tiffany Haddish και η Zendaya η οποία βρίσκεται στο εξώφυλλο του Marie Claire US. Τα εξώφυλλα του μήνα Σεπτεμβρίου, αποδεικνύουν περίτρανα μέσω της μόδας ότι οι έγχρωμες γυναίκες ενδιαφέρουν όλες τις γυναίκες και όχι μόνο όσες έχουν επιδερμίδα ίδιας απόχρωσης. Όπως ακριβώς συνέβη και με την ταινία “Μαύρος Πάνθηρας” η οποία δεν απευθυνόταν σε κοινό συγκεκριμένης καταγωγής. Η ταινία, η οποία αυτή τη βδομάδα φέρεται να ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια δολάρια στο βορειοαμερικανικό box office, έχει ανοίξει το δρόμο στην διαφορετικότητα στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας.

Τα μέσα ενημέρωσης, αγκάλιασαν με ενθουσιασμό τα εν λόγω εξώφυλλα ενώ χαρακτηριστικό είναι ένα tweet με αφορμή την ποικιλομορφία: “Τι καταπληκτική περίοδος να ζεις”! Βέβαια, η σημαντικότητα της “εκπροσώπησης” όλων των κοινωνικών ομάδων δεν είναι κάτι νέο, ωστόσο ειδικά αυτή την περίοδο όπου χώρες όπως η Αμερική είναι βαθιά βυθισμένες στον κοινωνικό διχασμό, τα εξώφυλλα των περιοδικών έχουν δεχτεί ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό.
Η σημασία της εκπροσώπησης δεν είναι βεβαίως μια νέα συζήτηση, με τους φανς να γιορτάζουν το γεγονός ότι όχι μόνο εμφανίστηκε η Beyoncé σε high fashion εξώφυλλο περιοδικού αλλά της δόθηκε η απόλυτη ελευθερία να επιλέξει η ίδια την ομάδα που θα δημιουργούσαν το εξώφυλλο αλλά και τις τελικές φωτογραφίες. Η Beyoncé μέσα από την ελευθερία που της δόθηκε, έκανε ακόμη μια πρωτιά: προσέλαβε τον Αφροαμερικανό φωτογράφο Tyler Mitchell για τη δημιουργία του εξωφύλλου της και είναι η πρώτη φορά στα 126 χρόνια ιστορίας του εντύπου, που το εξώφυλλο δημιουργείται από έγχρωμο φωτογράφο.

« Είναι σημαντικό για μένα να βοηθήσω νεότερους καλλιτέχνες, ανοίγοντάς τους πόρτες. Υπάρχουν τόσοι πολλοί πολιτιστικοί και κοινωνικοί φραγμοί που μου αρέσει να κάνω ό, τι μπορώ για να εξισώσω τις ευκαιρίες και να παρουσιάσω μια διαφορετική οπτική γωνία για τους ανθρώπους που αισθάνονται ότι οι φωνές τους δεν έχουν σημασία ».
Ειδικά για τα περιοδικά μόδας, το εξώφυλλο του τεύχους του Σεπτεμβρίου είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού παρουσιάζει τις τάσεις όλης της σεζόν. Επίσης, όσον αφορά στην πεποίθηση ότι τα εξώφυλλα των περιοδικών με έγχρωμες γυναίκες δεν οδηγούν σε σημαντικές πωλήσεις, ο συγγραφέας Mikelle Street δημοσίευσε στο twitter κάποια στοιχεία τα οποία φανερώνουν το αντίθετο, ότι δηλαδή η Rihanna ξεπούλησε αμέσως όταν βρισκόταν στο εξώφυλλο σε αντίθεση με την Jennifer Lawrence που πήγε λιγότερο καλά.