H ευκαιρία να δούμε πρώτες το Peugeot Inception Car, το όραμα της μάρκας για την επόμενη γενιά e-Native αυτοκινήτων, μας δόθηκε πριν από λίγο καιρό στο Παρίσι. Την ίδια στιγμή είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε με την CEO της Peugeot, Linda Jackson τόσο για το φουτουριστικό αυτοκίνητο, όσο και για τις εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ούσα νεά και επιθυμώντας να περάσει ένα παραγωγικό διάστημα πριν αρχίσει να φοιτά στο πανεπιστήμιο, ξεκίνησε την ενασχόλησή της με τα αυτοκίνητα τυχαία ένα καλοκαίρι και δεν περίμενε ούτε η ίδια να φτάσει εδώ που είναι σήμερα. Οι γνώσεις της γύρω από την εξέλιξη των αυτοκινήτων, αλλά και τις ανάγκες των οδηγών είναι πολλές, ενώ εκείνο που θα ήθελε η ίδια να δει είναι περισσότερες γυναίκες να εργάζονται στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τι να περιμένουμε από τα αυτοκίνητα στο μέλλον και κατά πόσο είναι αναγκαίο ένα μοντέλο αυτοκινήτου μόνο για γυναίκες;

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοντέλο και δεν πιστεύω ότι πρέπει να δημιουργηθεί και αποκλειστικά ένα αυτοκίνητο για γυναίκες. Ως γυναίκες μας αρέσουν τα αυτοκίνητα. Μας αρέσει να οδηγούμε SUV, μικρότερα ή μεγαλύτερα αυτοκίνητα, δεν έχει σημασία.

Αυτό που μπορώ να πω, πάντως, είναι πως όταν κάνω test drive στα καινούρια οχήματα το πρώτο πράγμα που αναρωτιέμαι όταν μπω στο αυτοκίνητο είναι το πού θα βάλω την τσάντα, ώστε να μην φοβάμαι ότι θα μου την κλέψουν. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα παιδιά στο πίσω κάθισμα; Θα χωρά το πορτ παγκάζ όλα τα πράγματα; Οι άντρες, από την άλλη, χαίρονται απλώς που οδηγούν αυτό το αυτοκίνητο.

Όσο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρώ πως οι αλλαγές που ήδη βλέπουμε είναι συναρπαστικές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι κινήσεις για τη βιωσιμότητα, το πώς χρησιμοποιούμε διαφορετικά υλικά στην αυτοκινητοβιομηχανία, όλα είναι εντυπωσιακά. Και αυτό ήταν που θέλαμε να δείξουμε και με το Inception Concept.

Διαφορετικοί τρόποι να χρησιμοποιήσεις υλικά. Όλα αυτά μας οδηγούν σε εντελώς διαφορετικούς τρόπους σχεδιασμού των αυτοκινήτων. Να σας πω την αλήθεια, πιστεύω ότι όσα συμβαίνουν τώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι συναρπαστικά και πολλά περισσότερα από όσα συνέβησαν συνολικά τα τελευταία 30 χρόνια. Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον να βρίσκεσαι σε αυτή τη βιομηχανία».

Στο πλαίσιο του νέου κεφαλαίου που ανοίγει στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Peugeot ανακοίνωσε πριν από μερικούς μήνες και τη συνεργασία με έναν νέο ταλαντούχο Γάλλο σχεδιαστή, τον Emeric Tchatchoua, ιδρυτή της μάρκας 3.PARADIS. Αντλώντας έμπνευση από το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της Peugeot, ο σχεδιαστής παρουσίασε ένα μοναδικό ρούχο- ένα σακάκι, που χρησιμοποιεί ακριβώς την ίδια τεχνολογία 3D σε υλικό που βρίσκεται επίσης στο εσωτερικό του οχήματος. Πρόκειται για ένα jacket που δημιουργεί μια οπτική ψευδαίσθηση χάρη στην τρισδιάστατη εκτύπωση και αλλάζει χρώμα ανάλογα με τη γωνία θέασης.

Θα υπάρξουν επιπλέον συνεργασίες με σχεδιαστές μόδας;

«Ταξιδέψαμε στο Μιλάνο και είχαμε και εκεί μία πολύ μεγάλη συνεργασία. Πλέον, ο κόσμος αγοράζει την εμπειρία και εμείς θέλουμε να εκφράσουμε αυτή την ανάγκη. Δεν έχει να κάνει μόνο με όμορφα αυτοκίνητα. Αυτό που κάναμε και στο Παρίσι είναι το ότι συνδέσαμε δύο διαφορετικούς κόσμους.

Όταν εξετάζουμε ποιος αγοράζει τα αυτοκίνητά μας ή θέλουμε να αγοράσει τα αυτοκίνητά μας βλέπουμε πως υπάρχουν σημεία, όπως το lifestyle ή η τέχνη, τα οποία τους ενδιαφέρουν. Οπότε ναι, θέλουμε αυτές οι συνεργασίες να συνεχίσουν, διότι στέλνουν το μήνυμα μιας ολιστικής αγοράς, όχι απλώς της αγοράς ενός αυτοκινήτου. Πουλάμε την εμπειρία, πουλάμε το brand. Όλα έχουν να κάνουν με τη δημιουργία μιας προσωπικότητας, ενός lifestyle. Αυτή η συνεργασία μάς δίνει την ευκαιρία να συνδεθούμε με περισσότερο κόσμο.

Δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα, αλλά η μόδα είναι ένας χώρος που βρίσκουμε ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και θέλουμε να επεκταθούμε».

Ποιο είναι το αγαπημένο σας σημείο στο Peugeot Inception Car;

«Νομίζω πως θα επιλέξω το τιμόνι, που θυμίζει joystick. Ανακαλύπτουμε έναν ολοκαίνουριο τρόπο οδήγησης. Αλλάζει εντελώς την οπτική της οδήγησης, ενώ φέρνει χαμόγελα στο πρόσωπο, αφού θυμίζει το gaming. Το ότι δίνει επίσης τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει τα πάντα στο αυτοκίνητο έχοντας τα χέρια μόνο στο τιμόνι, είναι επαναστατικό. Ανυπομονώ να μεταφέρουμε αυτό το χαρακτηριστικό σε όλα μας τα αυτοκίνητα».

Τι άλλο να περιμένουμε από την Peugeot στο θέμα της βιωσιμότητας;

«Πριν από λίγες εβδομάδες λανσάραμε το E-lion project, το οποίο δεν εστιάζει μόνο στο να γίνουν τα αυτοκίνητά μας ηλεκτρικά, αλλά και στην εμπειρία που θα προσφέρουμε στον καταναλωτή. Έχει να κάνει με τα υλικά που χρησιμοποιούμε και την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό που κάνουμε, λοιπόν, είναι να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα που καλύπτει κάθε ανάγκη του πελάτη. Άλλωστε, στόχος μας είναι μέχρι το 2038 να έχουμε μειώσει εντελώς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και στην Ευρώπη μέχρι το 2030 να λανσάρουμε εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει πως στο μεταξύ πρέπει να έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται, όπως τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε, οι μπαταρίες που θα έχουν τα αυτοκίνητά μας, τα ανακυκλώσιμα υλικά, να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας πολύ πιο ελαφριά κλπ».

Γιατί αγοράζουν αυτοκίνητα οι άνθρωποι σήμερα;

Ξέρετε τι νομίζω; Όταν κάποιος αγοράζει ένα αυτοκίνητο αυτό δείχνει κάτι για τον εαυτό του. Ναι, σίγουρα είναι ένα μέσο μετακίνησης, αλλά πλέον σημαίνει κάτι. Τους αρέσει το σχέδιο, το brand ή τα μηχανικά σημεία του αυτοκινήτου. Πλέον, όλο και περισσότεροι αγοράζουν το brand και την εμπειρία που προσφέρει. Είναι μια αγορά που κάνεις με το συναίσθημα. Είναι δείκτης lifestyle.

Εσείς, γιατί ασχοληθήκατε με τη βιομηχανία αυτοκινήτων;

«Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής βρέθηκα στην αυτοκινητοβιομηχανία κατά τύχη. Είχα προγραμματίσει να πάω στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσω παιδαγωγικά. Ήθελα, λοιπόν, μία δουλειά για το καλοκαίρι πριν. Ο θείος μου εργαζόταν σε μια εταιρεία αυτοκινήτων. Έτσι έκλεισα μία δουλειά για δύο μήνες. Μπορεί να μην εργαζόμουν πολύ σκληρά, αλλά είδα αρκετούς τομείς της βιομηχανίας. Το σχέδιο, το εργοστάσιο και όλα τα άλλα και σκέφτηκα πως μου άρεσε πολύ. Αποφάσισα να μην πάω τότε στο πανεπιστήμιο και συνέχισα να εργάζομαι στην εταιρεία. Και ο λόγος για τον οποίο παραμένω εδώ και 40 χρόνια στην ίδια βιομηχανία είναι το ότι έχει τόσους ενδιαφέροντες τομείς, έχεις τόσες πολλές ευκαιρίες, τόσα πολλά να δεις και να μάθεις. Πραγματικά, κάνω μια δουλειά ονείρων. Οπότε, ναι μπορεί να βρέθηκα εδώ κατά τύχη, αλλά το λατρεύω».

Αντιμετωπίσατε πολλές δυσκολίες στην καριέρα σας, δεδομένου ότι εργάζεστε σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον;

«Ήμουν, μάλλον, αρκετά τυχερή, καθώς δεν έχω νιώσει να γίνονται διακρίσεις στο πρόσωπό μου. Είμαι, βέβαια, σε αυτή τη βιομηχανία εδώ και πολύ καιρό και έχω δει γυναίκες να εργάζονται σε αυτή. Μάλιστα, γίνονται όλο και περισσότερες, αλλά δεν είναι αρκετές. Και γιατί το λέω αυτό: επειδή το 50% των ανθρώπων που αγοράζουν τα αυτοκίνητά μου είναι γυναίκες. Διάβασα και μία έρευνα η οποία έλεγε ότι πίσω από το 95% των αποφάσεων για την αγορά ενός αυτοκινήτου βρίσκεται μία γυναίκα. Οπότε θέλω απεγνωσμένα περισσότερες γυναίκες στη βιομηχανία.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι θεωρούν πως η αυτοβιομηχανία αφορά μόνο στους μηχανικούς ή στους ηλεκτρολόγους, μα εγώ δεν είμαι τίποτα από τα δύο. Τα τελευταία χρόνια επικεντρωνόμαστε περισσότερο, για παράδειγμα, στη σχέση με τον πελάτη ή την ψηφιοποίηση. Όλα αυτά τα ενδιαφέροντα πεδία, που μπορεί να κεντρίσουν την προσοχή ενός ανθρώπου ο οποίος ίσως δεν θέλει να ασχοληθεί, για παράδειγμα, με τα ηλεκτρολογικά των αυτοκινήτων, αλλά αγαπά αυτόν τον χώρο. Εγώ ήμουν τυχερή. Δεν βίωσα κάποια διάκριση. Ίσως να φταίει -χωρίς να είναι απαραίτητα σωστό- το ότι δεν υπήρχαν πολλές γυναίκες, οπότε με πρόσεχαν περισσότερο. Όμως, θέλω οπωσδήποτε περισσότερες γυναίκες στη βιομηχανία».

Μια συμβουλή που θα δίνατε στις γυναίκες που επιθυμούν να ασχοληθούν με την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Θα ήταν η ίδια που θα έδινα σε όποιον ήθελε να ξεκινήσει την οποιαδήποτε εργασία. Να έχει αυτοπεποίθηση και να πιστεύει αυτό που κάνει. Αναφορικά με την αυτοκινητοβιομηχανία θα έλεγα πως, επιπλέον, είναι το να καταλάβει τις τεράστιες ευκαιρίες που υπάρχουν. Νομίζω το να πιστεύετε στον εαυτό σας και να βγείτε από τη ζώνη άνεσή σας είναι το σημαντικό. Επειδή αυτό ήταν που έκανα εγώ, για να είμαι ειλικρινής. Έχω γεννηθεί στην Αγγλία, αλλά έφυγα για δουλειά στη Γαλλία. Μπορεί οι δύο χώρες να φαίνεται πως είναι κοντά, αλλά ο πολιτισμός και η κουλτούρα είναι πολύ διαφορετικά».

Λίγα λόγια για το Peugeot Inception Car

Η λέξη “Inception” στα λατινικά σημαίνει «έναρξη» και κανένα άλλο όνομα δεν θα μπορούσε να εκφράσει καλύτερα το όραμα της Peugeotνα ανταποκρίνεται συνεχώς στις νέες ανάγκες, προσφέροντας πρωτότυπες τεχνολογικές προοπτικές και μοναδικό σχεδιασμό, για να απολαμβάνει ο κάθε καταναλωτής την απόλυτη εμπειρία αυτοκίνησης.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιθυμεί να μετατραπεί στην κορυφαία ηλεκτρική μάρκα της Ευρώπης έως το τέλος του 2030. Για να το επιτύχει αυτό, έχει σχεδιάσει ένα άκρως φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το λανσάρισμα 5 ολοκαίνουριων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέχρι το 2025.

Όλα τα νέα αυτοκίνητα της Peugeot, θα υιοθετούν στοιχεία από το Inception Concept, το εντυπωσιακό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έκθεσης CES 2023, πρώτη φορά στο Λας Βέγκας. Το Peugeot Inception αποτελεί επαναστατική πρόταση στην αυτοκινητοβιομηχανία και τον προάγγελο μίας νέας εποχής, μετουσιώνοντας το όραμα της μάρκας για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Peugeot (@peugeot)


Το πολυτελές εσωτερικό, καλυμμένο με ένα μοναδικό βελούδο, από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα, με ιδιαίτερη μεταλλική πατίνα, επιτρέπει στο φως που εισέρχεται από τη γυάλινη κάψουλα που αποτελεί το εξωτερικό του αυτοκινήτου, να διαχέεται και να δημιουργεί «παιχνιδίσματα» σε όλο το μήκος του. Παράλληλα,  όλες οι θέσεις βρίσκονται πιο κάτω από το συνηθισμένο, ενώ το κλασικό ταμπλό δεν υπάρχει πια. Με αυτή την εντελώς ανεμπόδιστη θέα στον δρόμο, όλοι οι επιβάτες μπορούν να δουν και να βιώσουν περισσότερα. Ταυτόχρονα με τη νέα γενιά i-Cockpit® και το σύστημα ελέγχου Hypersquare, φέρνει μια καινοτομία στην οδηγική απόλαυση, προσφέροντας έναν νέο, και πιο διαισθητικό τρόπο χειρισμού του αυτοκινήτου.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το steer by wire τετράγωνο τιμόνι, που είναι εμπνευσμένο από τα video games. Ταυτόχρονα, το ενιαίο γυάλινο κρύσταλλο του αμαξώματος, που καλύπτει συνολικά 7,25 τ.μ, συναντάται ακόμη και στη μάσκα, ενσωματώνοντας εκτός από το λογότυπο της Peugeot, αισθητήρες και 3D εφέ. Η τεχνολογία “tech-bar” στην επιφάνεια των θυρών εκπέμπει διάφορα μηνύματα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου την ώρα που πλησιάζουν οι επιβάτες, με την τεχνητή νοημοσύνη του Inception Concept να αναγνωρίζει τον οδηγό!

Η έμπνευση πίσω από το αυτοκίνητο

Ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Peugeot, Matthias Hossan, δήλωσε στο Marie Claire για την έμπνευση πίσω από το αυτοκίνητο και την πιθανότητα κυκλοφορίας του στους δρόμους στο μέλλον: «H έμπνευση προέρχεται από την κληρονομιά της Peugeot, αλλά ταυτόχρονα και από τη χρήση των αυτοκινήτων που όλοι αποζητούν. Συγχωνεύσαμε αυτά τα δύο και δημιουργήσαμε αυτό το αυτοκίνητο. Φυσικά, δεν κάναμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο μόνο και μόνο για την ευχαρίστησή μας. Μερικά από τα μέρη του, σίγουρα θα τα δούμε στα αυτοκίνητα του μέλλοντος», όσο για τη συνεργασία με τον Emeric Tchatchoua είπε: «Αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνάντησης δύο δημιουργών που μοιράζονται κοινές αξίες όπως η γοητεία, το συναίσθημα, η αισιοδοξία και η ελευθερία».

Ο ίδιος ο Emeric Tchatchoua είπε: «Δημιουργήσαμε με την ίδια τεχνική το εσωτερικό του αυτοκινήτου και το jacket. Γενικά, με τους συνεργάτες μας θέλουμε να δίνουμε χαρά και ελευθερία στον κόσμο. Αυτό θέλαμε να κάνουμε και εδώ. Αυτό που επιθυμούμε είναι να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο. Αυτό είναι και το σημείο που μας ενώνει με την Peugeot».

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below