Έπειτα από μια παύση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού που ξεκίνησε το 2020 και τις διαταραχές που προκάλεσαν οι απεργίες των συγγραφέων και των ηθοποιών πέρυσι, η κινηματογραφική παραγωγή επέστρεψε στη Νέα Υόρκη.

Τις εβδομάδες μετά τη λήξη των απεργιών, ο αριθμός των αδειών που εκδόθηκαν από την πόλη για έργα που γυρίζονται σε δημόσια ακίνητα ανέκαμψε γρήγορα – διπλασιάστηκε μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου και συνεχίζει να αυξάνεται έκτοτε.

Τον περασμένο μήνα, η πόλη εξέδωσε 389 άδειες για 88 διαφορετικά έργα, συμπεριλαμβανομένων τηλεοπτικών σειρών όπως οι “Daredevil”, “Law & Order”, “Elsbeth” και “FBI”, καθώς και μεγάλων κινηματογραφικών ταινιών όπως οι “Friendship” και “The Penguin”.

«Αναζωπυρώνεται η κίνηση», δήλωσε η Πατ Κάουφμαν, η επίτροπος του Γραφείου ΜΜΕ και Ψυχαγωγίας του δημάρχου, στους New York Times. «Ναι, συμβαίνει».

Σε ολόκληρη την πόλη, αρκετά στούντιο μεγάλης κλίμακας βρίσκονται υπό κατασκευή από εργολάβους που ελπίζουν να προσελκύσουν μια σταθερή ροή κινηματογραφικών έργων.

Unsplash.com

Αύξηση θέσεων εργασίας και κίνηση της αγοράς από τα γυρίσματα στην πόλη

Οι προσπάθειες να ενθαρρυνθούν οι κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, ώστε να επιλέξουν τη Νέα Υόρκη έναντι άλλων πόλεων και πολιτειών πήραν πρόσφατα ώθηση από ένα μέτρο που επέκτεινε την επί δεκαετίες ισχύουσα πίστωση φόρου σε κινηματογραφικές παραγωγές της πολιτείας, ένα πρόγραμμα που υποστηρίζεται από τη βιομηχανία αλλά απορρίπτεται από τους επικριτές που θεωρούν ότι είναι μια κακή συμφωνία για τους φορολογούμενους.

Μια νέα έκθεση, η οποία ανατέθηκε από την πολιτειακή κυβέρνηση, διαπίστωσε ότι η έκπτωση φόρου ήταν «στην καλύτερη περίπτωση μια πρόταση που αποδίδει τα έξοδά της, αλλά και ένα καθαρό κόστος για την πολιτεία».

Παρόλα αυτά, η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών στη Νέα Υόρκη δημιουργεί περίπου 185.000 θέσεις εργασίας, 18 δισεκατομμύρια δολάρια σε μισθούς και 81 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, σύμφωνα με στοιχεία των αρμόδιων αρχών. Οι αξιωματούχοι λένε ότι η ανάκαμψη της βιομηχανίας έπειτα από την πολύμηνη στάση εργασίας αποτελεί σημαντικό μέρος της συνολικής οικονομικής υγείας της Νέας Υόρκης.

Για ορισμένους εργαζόμενους της κινηματογραφικής βιομηχανίας, οι αναγκαστικές διακοπές κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των απεργιών ήταν καταστροφικές.

«Έμεινα χωρίς δουλειά για έξι μήνες», δήλωσε ο Άλαν Πιρς, ένας έμπειρος εικονολήπτης που έχει εργαστεί πίσω από το φακό σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές που γυρίζονται στη Νέα Υόρκη, όπως το “Succession” και το “Billions”.

«Δεν ήταν σαν διακοπές. Ήταν πολύ αγχωτικό και στρεσογόνο».

Η Ροσάνα Ρίζο, εικονολήπτρια που εργάζεται στον κλάδο για περισσότερες από δύο δεκαετίες, δήλωσε ότι της ράγιζε η καρδιά να βλέπει τους συναδέλφους της να υποφέρουν. «Παρατήρησα ότι οι άνθρωποι πουλούσαν πράγματα, όπως κινηματογραφικό εξοπλισμό», είπε στο ρεπορτάζ του μέσου.

Και οι δύο σημείωσαν ότι η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών στηρίζει πολλές άλλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες. «Όταν η κινηματογραφική βιομηχανία λειτουργεί, λειτουργούν πολλές ακόμα επιχειρήσεις. Τα εστιατόρια, τα ντελικατέσεν, τα ξενοδοχεία, τα καταστήματα κάθε είδους, τα σχολεία, οι εκκλησίες, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, τα στεγνοκαθαριστήρια, τα ξυλουργεία και πολλά άλλα».

Γιατί η Νέα Υόρκη είναι πόλος έλξης των κινηματογραφιστών

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί η Νέα Υόρκη – με τους εντυπωσιακούς ουρανοξύστες, τις χαρακτηριστικές γέφυρες, τα επιβλητικά κτίρια, τις ιδιόμορφες πολυκατοικίες και τον μοναδικό της χαρακτήρα – εμπνέει δημιουργούς με φωτογραφικές και κινηματογραφικές μηχανές για πάνω από έναν αιώνα.

«Διαλέξτε οποιαδήποτε γωνιά της Νέας Υόρκης. Το κάθε ένα, η κάθε γωνία που θα τραβήξετε θα έχει κάτι διαφορετικό να δώσει», δήλωσε η Αναστασία Πουλίζι, αντιπρόεδρος και παραγωγός της Wolf Entertainment, του κολοσσού πίσω από αρκετές τηλεοπτικές σειρές που γυρίστηκαν ή γυρίζονται στην πόλη, όπως το “Law & Order” και το “FBI”.

«Στη Νέα Υόρκη έχετε περισσότερα σημεία να εμπνευστείς και να καταφέρεις, τελικά, να ολοκληρώσεις το γύρισμα. από άποψη γειτονιών και διαφορετικών ειδών ανθρώπων και κοινωνικοοικονομικών θέσεων, καθώς και πάρκα και ουρανοξύστες και σημεία με πολύ νερό – τόσα πολλά περισσότερα στη Νέα Υόρκη από οπουδήποτε αλλού», δήλωσε η κ. Πουλίζι. «Κινηματογραφικά, είναι κάτι σαν όνειρο να γυρίζεις εδώ, γιατί τα ενδιαφέροντα σημεία είναι ατελείωτα».

Unsplash.com

Οι στόχοι για την κινηματογραφική παραγωγή στην πόλη

Πριν από την πανδημία και τις απεργίες, οι οποίες διήρκεσαν από τον περασμένο Μάιο έως και τον Νοέμβριο, η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών ευδοκιμούσε στη Νέα Υόρκη.

Η παραγωγή κορυφώθηκε το 2019, σύμφωνα με το γραφείο μέσων ενημέρωσης της πόλης: Εκείνη τη χρονιά γυρίστηκαν πάνω από 80 επεισόδια τηλεοπτικών σειρών και 300 ταινίες μεγάλου μήκους.

Τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μια συλλογική προσπάθεια για να διασφαλιστεί ότι η Νέα Υόρκη μπορεί να ανταγωνιστεί το Χόλιγουντ στην προσέλκυση τηλεοπτικών και κινηματογραφικών έργων.

Μάλιστα, η κατασκευή ενός χώρου 266.000 τετραγωνικών μέτρων που περιέχει σκηνικά υψηλής τεχνολογίας, με την ονομασία Sunset Pier 94 Studios, βρίσκεται στα σκαριά κατά μήκος του ποταμού Hudson στο Μανχάταν, και το ακόμα μεγαλύτερο, 340.000 τετραγωνικών μέτρων East End Studios έρχεται στο Sunnyside.

Επιπλέον, έχει ανακοινωθεί η κατασκευή αρκετών νέων στούντιο στο Μπρούκλιν, συμπεριλαμβανομένων δύο από την Bungalow Projects, μια εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων που επικεντρώνεται στην κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής.

Οι συνιδρυτές, Τράβις Σίμαν και Σούσι Γιο, εργάζονται στη Νέα Υόρκη εδώ και δεκαετίες και πρόσφατα εξέτασαν χώρους στούντιο στο Λος Άντζελες για να διασφαλίσουν ότι το εγχείρημά τους στη Νέα Υόρκη θα είναι το ίδιο αποτελεσματικό και εντυπωσιακό.

Pexels.com

Οι δυσκολίες και τα οφέλη των γυρισμάτων στη Νέα Υόρκη

Μεγάλο κομμάτι του εξοπλισμού, όπως γερανοί και οθόνες LED, που χρησιμοποιούνται στα γυρίσματα ταινιών και σειρών, απαιτούν χώρους με πολύ υψηλά ταβάνια και πολλά τετραγωνικά σε έκταση. Στη Νέα Υόρκη αυτό είναι δύσκολο να βρεθεί. Αν συγκρίνετε ένα στούντιο στο Λος Άντζελες ή στην Ατλάντα με ένα στη Νέα Υόρκη, σε πολλές περιπτώσεις, το δεύτερο είναι κατώτερο, λένε οι παραγωγοί.

«Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη και κοστοβόρα επιχείρηση», δήλωσε η παραγωγός Κάουφμαν. «Όσο περισσότερες ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές έρχονται εδώ και χρησιμοποιούν την πόλη και τις εμβληματικές τοποθεσίες μας, τόσο περισσότερα θα είναι τα θετικά αποτελέσματα για την πόλη – είναι άλλη μια βιβλιοθήκη που θα μείνει ανοιχτή την Κυριακή».

Την ίδια στιγμή μέσα από τις σειρές ή τις ταινίες που γυρίζονται στην πόλη προσελκύονται περισσότεροι τουρίστες. Εταιρείες, όπως η On Location Tours, πηγαίνουν τους πελάτες τους, και θαυμαστές σειρών και ταινιών, εκδρομές σε τοποθεσίες από σκηνές των σειρών “Sex and the City”, “Gossip Girl”, “The Marvelous Mrs. Maisel” και άλλες.

Μάλιστα, κάποιες φορές ο «δεσμός» με τη Νέα Υόρκη είναι πολύ πιο στενός – μετά το θάνατο του ηθοποιού Matthew Perry, για παράδειγμα, οι θαυμαστές τοποθέτησαν λουλούδια μπροστά από το κτίριο που χρησιμοποιήθηκε ως εξωτερικό πλάνο στη σειρά “Friends“, στην οποία πρωταγωνιστούσε, παρά το γεγονός ότι η κωμική σειρά γυρίστηκε στο Λος Άντζελες.

Ακόμα και οι σκληροπυρηνικοί Νεοϋορκέζοι παραδέχονται ότι νιώθουν μια ευχαρίστηση όταν ανακαλύπτουν ότι ο δρόμος τους χρησιμοποιείται ως σκηνικό.

Η Κριστίν Μπόρντ, διευθύνει το @olv, έναν λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο οποίος παρακολουθεί τις τοποθεσίες γυρισμάτων στη Νέα Υόρκη, για τις οποίες συνήθως την ενημερώνουν οι κάτοικοι της περιοχής με φωτογραφίες και βίντεο που της στέλνουν.

Όταν τα κινηματογραφικά συνεργεία ενημερώνουν για το πού θα γίνουν τα γυρίσματα, με φυλλάδια και ανακοινώσεις «οι άνθρωποι ενθουσιάζονται πραγματικά όταν το βλέπουν και θέλουν να το μοιραστούν», δήλωσε η κ. Μπόρντ. «Είναι σαν να κρυφοκοιτάζεις πίσω από μια κουρτίνα και να βλέπεις λίγο από το πώς λειτουργεί η μαγεία των γυρισμάτων και πώς μοιάζει ένα κινηματογραφικό σκηνικό».

Τον Δεκέμβριο, η Έλλα Μόρτον είχε την τύχη να πέσει πάνω σε ένα σκηνικό στη γειτονιά της, στο Ντίτμας Παρκ του Μπρούκλιν. «Υπήρχαν πολλά περιπολικά εκεί και δεν μπορούσα να καταλάβω αν ήταν πραγματικοί αστυνομικοί ή αστυνομικοί της τηλεόρασης. Μπέρδευες την πραγματικότητα με τη φαντασία», είπε.

 

Όταν είδε από κοντά την Μαρίσκα Χαρτζιτέι, την επί χρόνια πρωταγωνίστρια της σειράς “Low and Order”, ξαφνιάστηκε τόσο που δεν μπόρεσε να αντιδράσει. «Είδα μια εντυπωσιακή γυναίκα στα μαύρα και την προσπέρασα. Σκέφτηκα αμέσως πως αυτή ήταν η Μαρίσκα και φυσικά το ότι είχα μόλις περάσει από το σημείο των γυρισμάτων. Αν και η σκηνή διήρκησε για λίγο, ήταν πολύ έντονο αυτό που έζησα. Εκείνη περπάτησε απλώς από το πεζοδρόμιο στο αυτοκίνητο. Το χρυσό σήμα της έλαμπε στο φως. Ήταν τέλειο».

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below