Αν κάτι μας δίδαξαν τα χρόνια της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία άλλαξε τα όσα γνωρίζαμε, αυτό ήταν το να μη συμβιβαζόμαστε. Να ακολουθούμε τα όνειρα και τα θέλω μας, όποια και όσα κι αν είναι αυτά. Να ανατρέπουμε τα δεδομένα, να επαναπροσδιορίζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Αυτή την νοοτροπία, που οι περισσότεροι υιοθετήσαμε τα δύο τελευταία έτη, ακολουθεί από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του, το 2010, το TOILETPAPER, το περιοδικό και δημιουργικό γραφείο που έχει συνδέσει το όνομά του με τον σουρεαλισμό.

Στόχος του TOILETPAPER είναι να αμφισβητήσει τα στερεότυπα, να ξεκινήσει συζητήσεις και να «γεννήσει» νέες έννοιες αναμειγνύοντας την ποπ αισθητική με την υψηλή τέχνη, το ντιζάιν με το χιούμορ και την haute couture με τις camp αναφορές.

Το ίδιο σκεπτικό υιοθετεί και το glo, ο καινοτόμος και εναλλακτικός τρόπος καπνίσματος, που ανατρέπει τα όσα είχαμε στο μυαλό μας για το συμβατικό τσιγάρο, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία θέρμανσης καπνού και προσφέροντας αυθεντική απόλαυση, χωρίς καύση, στάχτη και δυσάρεστες οσμές.

Πρόσφατα, βρεθήκαμε στην παρουσίαση της νέας συνεργασίας του TOILETPAPER με το glo, για την RADICAL-POP collection, μια limited edition συλλογή τεσσάρων original designs, που μας καλεί να προχωρήσουμε πέρα από από τις δυαδικές επιλογές και συμβατικές επιλογές.

Στον κόσμο του TOILETPAPER και του glo, άλλωστε δεν χρειάζεται να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο φαινομενικά αντίθετα μονοπάτια, γιατί μπορούμε να συνδυάσουμε όλους τους κόσμους μας, χωρίς συμβιβασμούς για να βρούμε το δικό μας zerΟpoint, το σημείο δηλαδή που όλες οι αντίθετες δυνάμεις μας ενώνονται.

Στη διάρκεια του σουρεάλ πάρτι που έλαβε χώρα την ημέρα της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον έναν εκ των δύο ιδρυτών του TOILETPAPER, τον Ιταλό φωτογράφο Pierpaolo Ferrari, για τη συνεργασία του με το glo, την τέχνη, τη δύναμη της αλλαγής, αλλά και την αγάπη του για την Ελλάδα.

Από τα έργα, τις φωτογραφίες και γενικά τη ζωή σας, αντιλαμβανόμαστε πως δεν φοβάστε τις αλλαγές. Κατά τη γνώμη σας τι κερδίζει όποιος τολμά στη ζωή;

«Είναι αλήθεια πως δεν φοβάμαι τις αλλαγές. Το να αλλάζεις είναι πολύ σημαντικό. Θεωρώ, μάλιστα, πως είναι πολύ καίριο να αλλάζεις κάθε φορά που πετυχαίνεις έναν στόχο σου. Όταν, δηλαδή, φτάνεις σε ένα σημείο που η δουλειά σου αρχίζει να επαναλαμβάνεται πρέπει να αλλάζεις. Να δοκιμάζεις κάτι άλλο. Αλλιώς χάνεις την έμπνευσή και την ορμή σου. Δεν μου αρέσουν, επίσης, και οι “ταμπέλες” και τα “κουτάκια”. Προτιμώ να μην σκέφτομαι πως είμαι μόνο εκδότης ή φωτογράφος, για παράδειγμα. Πως είμαι μόνο ένα πράγμα – μια ιδιότητα».

Φωτογραφία: Παναγιώτης Κουφαλέξης

Από πού αντλείτε έμπνευση για τα έργα σας;

«Η έμπνευσή μου είναι πάντα ο κόσμος του σήμερα. Για παράδειγμα, αντλώ έμπνευση έξω από τη δουλειά μου. Αν είσαι φωτογράφος, ας πούμε, δεν μπορεί να εμπνέεσαι μόνο από άλλες φωτογραφίες ή βιβλία για τη φωτογραφία. Το κάθε τι εκεί έξω μπορεί να είναι έμπνευση για εμένα.

Μου αρέσει να σκέφτομαι πως η δουλειά μου εκφράζει την κοινωνία σήμερα και ίσως μια μέρα στο μέλλον, όταν κάποιος την κοιτάζει θα κατανοήσει (ίσως από τις παράξενες και ιδιαίτερες φωτογραφίες μας) τον κόσμο που ζούμε σήμερα».

Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με το glo

«Η συνεργασία του glo και του TOILETPAPER ήταν μια πολύ όμορφη συγκυρία. Και οι δύο μιλάμε την ίδια γλώσσα. Θέλαμε να δώσουμε στον κόσμο κάτι να σκεφτεί μέσα από τον σουρεαλισμό και την αισθητική μας. Αν παρατηρήσετε και τη Radical Pop Collection θα δείτε πως είναι δύσκολο να ξεχωρίσετε πού ξεκινά το ένα και πού τελειώνει το άλλο αντικείμενο.

Είμαι βέβαιος ότι αυτό είναι και το βασικό σημείο που μας ενώνει, όπως ακριβώς και το να επικοινωνήσουμε τις αξίες μας, μέσω έξυπνων εικόνων, που θα βάλουν τον κόσμο σε σκέψεις και αναζητήσεις. Το glo δεν βλέπει τον κόσμο μόνο υπό ένα συγκεκριμένο πρίσμα, όπως ακριβώς και εμείς στο TOILETPAPER».

Υπάρχει ένα design στη Radical Pop Collection το οποίο ξεχωρίζετε;

Φωτογραφία: Παναγιώτης Κουφαλέξης

«Όλα τα σχέδια μου αρέσουν, αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιο ίσως διάλεγα αυτό με το αυγό και τον βράχο. Πρόκειται για μια απλή εικόνα, αλλά έχει τόσες πολλές σημασίες. Λειτουργεί για το brand, αλλά και για τον κόσμο. Είναι πολύ δυνατή. Αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση. Δείχνει ότι μπορείς ταυτόχρονα να είσαι δυνατός σαν βράχος, αλλά και εύθραυστος όπως το αυγό, το οποίο είναι ταυτόχρονα και σημάδι ζωής και γέννησης> Βέβαια, πολύ δυνατή βρίσκω και την εκφραστικότητα του πάγου και της φωτιάς. Είναι μια πολύ ζωντανή εικόνα – τόσο ίδια και τοσό αντίθετη συνάμμα».

Ποιες είναι οι «αντίθετες» δυνάμεις σας;

«Θα έλεγα πως είναι ο “κλειστός” χαρακτήρας μου και η προβολή που έχω μέσα από τη δουλειά μου. Ως άνθρωπος δεν είμαι πολύ κοινωνικός. Με τη δουλειά, όμως, πρέπει να έρχομαι σε επαφή με πολύ κόσμο και να προβάλλω προς τα έξω μια συγκεκριμένη εικόνα. Δεν μου αρέσει να εκτίθεμαι πολύ, οπότε προσπαθώ να ισορροπώ ανάμεσα σε αυτά τα δύο όσο καλύτερα μπορώ».

Φωτογραφία: Παναγιώτης Κουφαλέξης

Το zeropoint σας;

«Η οικογένεια. Εκεί βρίσκω την ισορροπία μου. Οι δικοί μου άνθρωποι με κρατούν προσγειωμένο και με βοηθούν να είμαι ο εαυτός μου». 

Γιατί απέχετε από τα social media;

«Τα χρησιμοποιώ μόνο για την εργασία μου. Προτιμώ να μην επηρεάζομαι σε προσωπικό επίπεδο και να μην αντλώ έμπνευση από αυτά. Προτιμώ να τα χρησιμοποιώ για να προωθώ τη δουλειά μου, αλλά δεν θέλω να επηρεάσουν την έμπνευσή μου».

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μέρος στην Ελλάδα; Βρίσκετε κοινά σημεία ανάμεσα σε Έλληνες και Ιταλούς;

«Όλη η χώρα είναι πανέμορφη, αλλά ξεχωρίζω την Ύδρα. Εκεί παντρεύτηκα, άλλωστε. Μοιάζουμε αρκετά σαν λαοί. Είμαστε μεσογειακοί λαοί. Αγαπάμε το καλό φαγητό και είμαστε απλοί, χωρίς εξεζητημένες συμπεριφορές».

Ο Pierpaolo Ferrari μεγάλωσε στο Μιλάνο και έχει εργαστεί ως φωτογράφος μόδας, διαφήμισης και τέχνης. Κατά καιρούς έχει συνεργαστεί με τα πρακτορεία BBDO, Saatchi & Saatchi, με το περιοδικό Wallpaper* και τους New York Times, ενώ έχει συνεργαστεί με εταιρείες και οίκους όπως Kenzo Paris, Maison Kitsuné, Moschino, Trussardi, Nike, Sony, Heineken, MTV, Mercedes Benz, Audi, BMW, Alitalia κ.ά. Ο πολύχρωμος σουρεαλισμός των φωτογραφικών συνθέσεών του τον έχουν κάνει παγκοσμίως αναγνωρίσιμο, αλλά και περιζήτητο για διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες, στις οποίες διεκδικεί πάντοτε να έχει τον απόλυτο έλεγχο και την πλήρη δημιουργική ελευθερία. Το 2010 ο Ferrari ίδρυσε το εξαμηνιαίο περιοδικό τέχνης TOILETPAPER μαζί με τον Maurizio Cattelan.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below