Από σεβασμό στην ομάδα που προετοίμασε αυτό το πρόγραμμα, αλλά και ως μήνυμα ελπίδας, η Κατερίνα Ευαγγελάτου καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ ανακοίνωσε το πρόγραμμα με τη συνειδητοποίηση ότι δύσκολα θα πραγματοποιηθεί στους χρόνους και χώρους που προγραμματιζόταν, αλλά και την υπόσχεση ότι θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια για να φτάσει η δουλειά 1.400 καλλιτεχνών από 130 χώρες του κόσμου στο διεθνές κοινό που το παρακολουθεί.

Κι έτσι, τα ραντεβού μας με την ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 για να δούμε Το κουκλόσπιτο όπως το φαντάστηκε ο Νίκος Καραθάνος ή Το σχολείο των γυναικών όπως το διάβασε ο Έκτορας Λυγίζος, την Ιστορία της βίας από το θέατρο της Schaubune και τον Thomas Ostermeier, και την Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλιγουντ του Krysztof Warlikowski, για να ακούσουμε την Hildur Gudnadottir (Όσκαρ μουσικής για το Τζόκερ) να παίζει με τους Chris Watson και Sam Slater τη μουσική του Chernobyl και να χορέψουμε σε πάρτι αναβάλλονται επ’ αόριστον, αλλά δεν ακυρώνονται.
Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού η υπόσχεση να απολαύσουμε κάποια στιγμή τον Ριγολέττο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε σκηνοθεσία της ίδια της Ευαγγελάτου, ή την Ιταλίδα στο Αλγέρι με την Καμεράτα σε διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, αλλά και τις συναυλίες του Αγγελάκα, της Μόνικα ή των Blend Mishkin παραμένει ζωντανή!
Ποιος από εμάς μπορεί να φανταστεί καλοκαίρι χωρίς προσκύνημα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, όπου φέτος, περιμέναμε να δούμε, μεταξύ άλλων, τον Φιλοκτήτη του Cezaris Grauzinis, τον Προμηθέα Δεσμώτη του Γιάννη Μπινιάρη ή τη Λυσιστράτη του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.
Και θα τα δούμε. Όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες και ασφαλείς για καλλιτέχνες και κοινό, θα ξανασυναντηθούμε για την άγρια, απερίγραπτη χαρά της ζωντανής τέχνης.
Ως τότε, διαβάζουμε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και κάνουμε όνειρα και σχέδια.

Η Την ιδέα και τον σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020 ανέλαβαν οι Saint of Athens, που σημειώνουν: A_FORMS.  “Η τέχνη, σε όλες τις εκφάνσεις της, εκφράζεται, αναλύεται και εγγράφεται σε φόρμες. Φόρμες νοητές, κυριολεκτικές, εύκαμπτες, άκαμπτες, ρευστές. Δημιουργήσαμε ένα οργανικό key visual που εμπνέεται από τις αρχές του μοντερνισμού του 60 και του 70, για να οικοδομήσει μια ταυτότητα που συνδυάζει το δέος και τη στιβαρότητα με την παιγνιώδη και υπαινικτική καλαισθησία. Τρεις φόρμες σε διαφορετικά χρώματα και σχηματισμούς, επιτελούν, ταυτόχρονα ρόλο τυπογραφίας (ως αρχικά του Athens Epidaurus Festival) αλλά και εικαστικό, παραπέμποντας σε ανθρώπινες φιγούρες και δραματικές αναπαραστάσεις”.

“Από το concept του key visual προκύπτει ένα οπτικό σύστημα παρουσίασης των πληροφοριών και των υλικών του Φεστιβάλ. Οι φόρμες μετατρέπονται αφενός σε μικρο-φόρμες οι οποίες λειτουργούν ως σημάνσεις για κάθε χώρο του Φεστιβάλ, αφετέρου σε καμβά που –με σύγχρονες γραφιστικές τεχνικές όπως είναι το stretching– «εγκιβωτίζει» δημιουργικά τη φωτογραφική πληροφορία κάθε παράστασης. Στόχος είναι να εφαρμόσουμε μια επικοινωνιακή μέθοδο που, μέσω της πλαστικότητας και του stopping power, αποτυπώνει κάθε μήνυμα με διακριτό τρόπο, διατηρώντας όμως στρατηγική και αισθητική συνοχή. Η δύναμη μιας φόρμας χωρίς συμβατικό όριο γίνεται το μέσο μεταφοράς του νέου”.
Δείτε την καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020 να απευθύνει μήνυμα ελπίδας στο κοινό, αναγνωρίζοντας πως οι περισσότερες από τις 70 παραστάσεις που είχαν σχεδιαστεί ενδεχομένως να μην βρουν το δρόμο προς το κοινό άμεσα, αλλά μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below