Ο Pharrell Williams είναι εδώ και λίγο καιρό ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton και μάλιστα πριν από λίγες μέρες παρουσίασε στο Παρίσι την πρώτη του κολεξιόν ανδρικών ρούχων και αξεσουάρ SS24. Οι αντιδράσεις του κοινού απέναντι τόσο στο νέο, όσο και την ίδια τη συλλογή του πολύπλευρου καλλιτέχνη ήταν εξόχως ενδιαφέρουσες. Πώς μπορεί να επηρεάσει, όμως, τη μόδα το γεγονός ότι άνθρωποι όπως ο Williams, που δεν προέρχονται αμιγώς από το χώρο της, πλέον αναλαμβάνουν τόσο σημαντικές θέσεις σε αυτήν; 


Ο Williams είναι καταρχάς είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους μουσικούς καλλιτέχνες του 21ου αιώνα, έχοντας επηρεάσει πολύ σημαντικά τη μουσική βιομηχανία παγκοσμίως. Στο ευρύ κοινό έγινε γνωστός με το τραγούδι «Happy», το οποίο, όταν είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά ακούγαμε όλοι μας nonstop (είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε, είτε όχι). Η επιλογή του για τη θέση αυτή θεωρήθηκε από κάποιους απροσδόκητη, ειδικά εφόσον αντικατέστησε τον αείμνηστο Virgil Abloh, ο οποίος ήταν μια πολύ επιδραστική προσωπικότητα στη μόδα γενικά αλλά και στο ίδιο το brand ειδικότερα. Γιατί λοιπόν να επιλέξουν έναν μουσικό καλλιτέχνη ως τον νέο τους καλλιτεχνικό διευθυντή και όχι κάποιον άλλο γνωστό σχεδιαστή; Η κίνηση αυτή της Louis Vuitton, όπως αναφέρει το Business of Fashion συμβαδίζει απόλυτα με τη στρατηγική που έθεσε σε εφαρμογή πριν από λίγα χρόνια. Σκοπός είναι να κινηθεί πέρα από τη μόδα και να μετατραπεί σε ένα «πολιτιστικό brand» που να δραστηριοποιείται, εκτός από τη μόδα, στον αθλητισμό, τη μουσική, την τέχνη και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται, λοιπόν, ο εμβληματικός οίκος μέσα από κάποιες πολύ σημαντικές συνεργασίες με καλλιτέχνες. Για παράδειγμα συνεργάστηκε με την Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama, για μια σειρά από αξεσουάρ, αλλά και installations, ένα collaboration από τα πιο σημαντικά που έχει πραγματοποιήσει ποτέ ο οίκος. Πριν από αυτό, το Νοέμβριο του 2022, ο οίκος κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού κυκλοφορώντας την παραμονή του Τελικού του Μουντιάλ μια διαφήμιση με τους αντιπάλους και παγκοσμίως γνωστούς ποδοσφαιριστές, Messi και Ronaldo

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)


Το φαινόμενο των συνεργασιών ανάμεσα σε celebrities διαφόρων ειδών με οίκους μόδας δεν είναι κάτι καινούργιο. Πρόσφατα π.χ. η Dua Lipa με την Donatella Versace κυκλοφόρησαν μια συλλογή εμπνευσμένη από την τάση barbiecore. Δεκάδες είναι αυτού του είδους οι συνεργασίες που έχουν γίνει κατά καιρούς στη μόδα, στην περίπτωση, όμως, του Williams μιλάμε για κάτι διαφορετικό. Τόσο η πρόσφατη συλλογή του Williams, όσο και η ίδια η επιλογή του για το δημιουργικό «τιμόνι» του οίκου, άρεσαν πολύ στους φανς της Louis Vuitton, αλλά και σε όσους τον παρακολουθούν εδώ και χρόνια ως μουσικό παραγωγό. Σε κάθε περίπτωση, από τότε που έγινε η ανακοίνωση για τον Pharrell Williams όλοι στον χώρο της μόδας δεν έχουν σταματήσει να συζητάνε για το γεγονός και το τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της. Μια μερίδα του κοινού εξέφρασε δεύτερες σκέψεις για το κατά πόσο είναι κατάλληλος ένας μουσικός καλλιτέχνης σε μια τόσο σημαντική σχεδιαστική θέση. Για παράδειγμα, στο 1 Granary της Olya Kuryshchuk αναφέρθηκε και η σκέψη πως πλέον δεν υπάρχει διακριτό «όριο» ανάμεσα στην ψυχαγωγία και τις επιχειρήσεις. Οι περισσότεροι πάντως έμειναν πολύ ευχαριστημένοι με τις εξελίξεις, καθόσον και ο Abloh διέθετε παρόμοια street style αισθητική, ενώ και ο Williams δεν είναι ξένος στη μόδα, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει συνεργασίες με μεγάλα brands, όπως π.χ. η Chanel, o Nigo και η Adidas. Ο ίδιος, πριν από την επίδειξη SS24, δήλωσε στους New York Times και στο WWD ότι θεωρεί τον εαυτό του ως τον απόλυτο πελάτη της Louis Vuitton, συμπληρώνοντας πως μπορεί να μην έχει σπουδάσει το σχέδιο αλλά είναι καταναλωτής και ξέρει τι του αρέσει και τι όχι όταν πηγαίνει σε ένα κατάστημα.

Από όσα είδαμε στην πρώτη κολεξιόν του, ο Williams φαίνεται πως ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Ήδη πραγματοποίησε ένα μεγάλο βήμα τόσο για τον ίδιο, όσο και για τον οίκο που τον εμπιστεύθηκε. Ένα πρόσωπο με πολλές προσλαμβάνουσες από το χώρο της ψυχαγωγίας – και όχι μόνο – ίσως να είναι η κατάλληλη επιλογή για να μετατρέψει τη Louis Vuitton σε ένα «cultural brand», που θα κυκλοφορήσει νέα προϊόντα για διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής, και δε θα περιορίζεται πλέον στα ρούχα και τα αξεσουάρ. Προς το παρόν, πάντως, όλα τα βλέμματα του κόσμου της μόδας βρίσκονται πάνω στον οίκο και το νέο του καλλιτεχνικό διευθυντή. Το πρώτο βήμα έγινε προς το cultural branding έγινε.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below