Ένα βιβλίο που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2014 στη Βρετανία, έχει κάνει τους Γάλλους διανοούμενους να σαστίσουν. Η γαλλική εκδοχή του “Burn After Writing” της γραφίστριας Sharon Jones, όπως αναφέρουν οι βρετανικοί The Times, είναι το best seller της άνοιξης στη Γαλλία.
Πρόκειται για ένα ημερολόγιο που δεν γράφει απολύτως τίποτα αφού η δημιουργός του καλεί τους αναγνώστες της να συμπληρώσουν οι ίδιοι τα κενά κάτω από τους τίτλους της. Θυμίζει τα σχολικά λευκώματα που είχαμε ως παιδιά και σημειώναμε τις απαντήσεις μας για πράγματα όπως το όνομα της καλύτερής μας φίλης, η αγαπημένη μας εποχή, το αγαπημένο μας βιβλίο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στο βιβλίο, οι αναγνώστες καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά κάτω από τίτλους που μιλούν για την ιστορία της ζωής τους με τρεις λέξεις και μια σειρά από “πρωτιές”: “My Life Story in Three Sentences”, “First Friend”, “First Love” και “First Foreign Holiday”.
Στην εισαγωγή του βιβλίου της η Jones αναφέρει: “Καλώς ήλθατε σε μια ευκαιρία να αντιμετωπίσετε τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής”. Σημειώνει μάλιστα ότι το βιβλίο θα πρέπει να καταστραφεί ή να κρυφτεί όταν ολοκληρωθεί το γράψιμό του, ακριβώς όπως μας προτρέπει και ο τίτλος του.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αν και μιλάμε για ένα αρκετά παλιό βιβλίο, φαίνεται πως έγινε εξαιρετικά δημοφιλές στις ΗΠΑ χάρη στο TikTok και τη νέα τάση με το #BookTok. Στη συνέχεια, ο γαλλικός εκδοτικός οίκος Guy Trédaniel αγόρασε τα δικαιώματα και παρουσίασε τη γαλλική του έκδοση τον Μάρτιο. Από τον πρώτο κιόλας μήνα κατάφερε να ξεπουλήσει τα 120.000 αντίτυπα της πρώτης έκδοσης κάνοντας τους Γάλλους βιβλιοκριτικούς να αναρωτιούνται.
Μην μπορώντας να το κατατάξουν σε κάποια άλλη κατηγορία βιβλίου το χαρακτήρισαν ως “δοκίμιο” και παρόλο που στην αρχή το περιφρόνησαν δεν μπορούν να αμφισβητήσουν την επιτυχία που γνωρίζει. Στις αυξημένες ηλεκτρονικές του πωλήsεις έπαιξε και πάλι σημαντικό ρόλο το TikTok.



