Αν μέχρι σήμερα θεωρούσες το TikTok μια εφαρμογή που ανεβαίνουν χιουμοριστικά βίντεο με μιμήσεις, χορευτικά και τραγούδια, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις. Μπορεί οι περισσότερες αναρτήσεις να είναι 15 δευτερόλεπτα ανούσιου περιεχομένου αλλά δεν είναι λίγες και οι φορές που διάφορες τάσεις άνθισαν μέσα από τους χρήστες του. «Δεν υπήρχε άλλη πλατφόρμα τόσο φιλική και άμεση στη χρήση της από κινητό τηλέφωνο. Το TikTok έκανε αυτή την υπόσχεση πραγματικότητα», είχε πει στο Marie Claire η γενική διευθύντρια του TikTok στις ΗΠΑ, η ελληνικής καταγωγής Vanessa Pappas.

Μυστικά ομορφιάς, συνταγές μαγειρικής και τώρα και ιδιαίτερες λέσχες ανάγνωσης κατάφεραν να γίνουν viral σε όλο τον κόσμο με τρελές ταχύτητες. Θα σταθούμε στην τελευταία κατηγορία που δεν έγινε απλά μια νέα τάση με το hasthag BookTok αλλά είχε μια χειροπιαστή θετική επιρροή: ανέβασε τις πωλήσεις των παλιών βιβλίων.

Μετά το BookTube, το Bookstagram και το BookTwitter έρχεται να προστεθεί και το #BookTok με περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια προβολές. Βιβλία που κυκλοφόρησαν πριν από δεκαετίες βλέπουν τα αντίτυπα τους να εξαντλούνται. Κι όλα αυτά, με βίντεο που δείχνουν σε λιγότερο από ένα λεπτό προτεινόμενα βιβλία με χρήστες που διαβάζουν τα αγαπημένα τους μυθιστορήματα ή δείχνουν την αντίδρασή τους για το τέλος τους.

Ακολουθώντας το hashtag, θα βρεις κριτικές βιβλίων, εικόνες με εντυπωσιακές βιβλιοθήκες, ράφια με βιβλία ταξινομημένα ανά χρώμα εξωφύλλου και ακόμη βίντεο με χρήστες που αναπαριστούν λογοτεχνικές σκηνές. Φυσικά, υπάρχουν και κατηγορίες ταξινόμησης για τα λογοτεχνικά έργα. Χωρίζονται σε «βιβλία που με έκαναν να κλάψω», «βιβλία που με κατέστρεψαν», «βιβλία που με κράτησαν ξάγρυπνο έως τις 3 τα ξημερώματα» ή «βιβλία που θα πουλούσα την ψυχή μου για να διαβάσω ξανά».

Μέσω του BookTok δημιουργήθηκαν και φιλίες, ομάδες βιβλιόφιλων που ανταλλάσσουν βιβλία. Δεν είναι βέβαια ένας (διαδικτυακός) κόσμος αγγελικά πλασμένος αφού υπάρχει χώρος για διαφωνίες και αρνητισμό. Το σίγουρο είναι ότι έχουν δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον γύρω από τα βιβλία, πράγμα που έχει φέρει σε πολλές περιπτώσεις αύξηση των πωλήσεων.

Το βιβλίο της Madeline Miller «Το τραγούδι του Αχιλλέα» (The Song of Achilles) που κυκλοφόρησε το 2012 γνωρίζει νέα επιτυχία χάρη στη νέα τάση. «Αν με το “Τραγούδι του Αχιλλέα” απλώς έφερα στο φως μία ερωτική ιστορία ήδη γνωστή, για την “Κίρκη” βρέθηκα να ξεκοκαλίζω το μύθο, να προσπαθώ να τη δω πέρα από το βλέμμα του Οδυσσέα», είχε δηλώσει η συγγραφέας σε συνέντευξή της στο Marie Claire με αφορμή το τελευταίο της βιβλίου.

Το «We Were Liars» κυκλοφόρησε το 2014 και όταν η συγγραφέας E. Lockhart είδε τις πωλήσεις του να ανεβαίνουν το περασμένο καλοκαίρι ένιωσε μπερδεμένη. “Δεν μπορούσα να καταλάβω τι στο καλό έγινε”, λέει η ίδια και την απάντηση της την έδωσαν τα παιδιά της. Αυτό που συνέβη ήταν το TikTok.

Δημοφιλείς τίτλοι είναι και το «Six of Crows» μυθιστόρημα φαντασίας της Leigh Bardugo, το «From Blood and Ash» της Jennifer L. Armentrout και το «The Cruel Prince» της Black Holly, όπως και η σειρά «A Court of Thorns and Roses» (Αγκάθια και τριαντάφυλλα) της Sarah J. Maas.

Αρκετές νέες συγγραφείς όπως οι Fiona Lucas, η Ellie Hinz και η Anna Huang χρησιμοποιούν τo ΤικΤοκ για να απαντήσουν σε ερωτήσεις αναγνωστών ή να συζητήσουν πρακτικά βήματα για την είσοδο στον κόσμο της λογοτεχνίας.

«Θέλω οι άνθρωποι να νιώσουν αυτό που νιώθω εγώ», λέει η 15χρονη Mireille Lee στους New York Times που μαζί με την αδερφή της, την 13χρονη Elodie, έχουν σχεδόν 200.000 followers στον λογαριασμό @alifeofliterature που δημιούργησαν τον περασμένο Φεβρουάριο. «Στο σχολείο υπάρχουν παιδιά που δεν ξέρουν βιβλία και είναι πραγματικά ενοχλητικό».

@alifeofliteratureShade is built different 😚✌️ ##redqueen ##marebarrow ##mavencalore ##booktok ##bookcharacter ##bookworm ##reader ##fyp ##trending ##viral♬ maneater – favsoundds

Αν είσαι κι εσύ μέλος του TikTok και θέλεις να χαθείς σε αυτό τον μαγικό κόσμο του #BookTok, μπορείς να τις ακολουθήσεις. Καθώς και κάποιον από τους παρακάτω λογαριασμούς:

Abby’s Books

@abbysbooksknows the way to my heart, also featured in my first you tube video if ya interested ##bookworm ##booktok ##fyp ##reading ##fantasy♬ paravi das cover of cloud 9 by beach bunny – paravi (par-O-vee) 💖🌻🦋✨

Great Valley High School Library

@gvhslibraryugh I hate reader-shaming 😖 😊 ##librariansoftiktok ##librarylife ##books ##readit ##teachersoftiktok ##learnwithme♬ original sound – Megan Marie

Moon Girl Reads 

@moongirlreads_Reply to @fr0g.in.boots here are all the ones i could find🥰 ##fyp ##bookrecs ##foryou ##comfortreads♬ original sound – paravi (par-O-vee) 💖🌻🦋✨

Hell Yeah Books

@hellyeahbookswhat we’re not going to do is judge my attempt at the accent ##womenwantmefishfearme ##foryoupage ##readerproblems ##bookish♬ original sound – Faith 🌙

Love Books Too

@lovebookstoo##stitch mit @dianasaurusrex124 nothing more to say 😎 ##foryou ##lovebookstoo ##fictional ##reading ##books ##booknerd ##booktok♬ Originalton – marah

Ducky

@pixie.duckTruly the best of the booktok tags. ##books ##booktok ##yabooktok ##booktok ##captioned ##cc ##bookish♬ THE most random booktag challenge – Em

Jessica Beckett

@bookedj☀️🦋💐📖 ##booktok ##books ##bookish♬ Runaway – AURORA

Είναι μια καλή ευκαιρία, τώρα που άνοιξαν τα βιβλιοπωλεία, να πάρεις ιδέες! Άλλωστε ακόμα και τα βιβλιοπωλεία αξιοποιούν την τάση στο εξωτερικό. Το Barnes & Noble έχει δημιουργήσει στην επίσημη σελίδα του μια κατηγορία με τίτλο «BookTok» που είναι αφιερωμένη στα πιο δημοφιλή βιβλία του στο TikTok και τα αμερικανικά καταστήματά του έχουν δημιουργήσει ενότητες με τίτλους που έχουν γίνει viral.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Barnes & Noble (@barnesandnoble)

«Αυτοί οι δημιουργοί δεν φοβούνται να ανοιχτούν και να είναι συναισθηματκοί για τα βιβλία που τους έκαναν να κλάψουν και να παγώσουν ή να ουρλιάξουν ή να θυμώσουν τόσο που να το πετάξουν στην άλλη άκρη του δωματίου και γίνεται ένα πολύ συναισθηματικό 45 δευτερολέπτων βίντεο που τους φέρνει κοντά με άλλους», αναφέρει στους New York Times η διευθύντρια του τμήματος βιβλίου του   Barnes & Noble. «Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιες τρελές πολλές πωλήσεις -μιλάω για 10 εκατοντάδες αντίτυπα το μήνα- με άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below