Από τον Λευτέρη Τρίγκα

Την τελευταία δεκαετία, έχουμε δει τη μόδα και το ποδόσφαιρο να «παντρεύονται» με εξαιρετικά αποτελέσματα. Αρκετοί οίκοι μόδας έχουν επιδείξει αθλητικό και δει ποδοσφαιρικό πνεύμα και έχουμε μείνει με περισσότερες «νέες» και «συναρπαστικές» συνεργασίες από αυτές που μπορούμε να αντέξουμε. Το θέμα είναι, με αυτές τις «νέες» και «συναρπαστικές» συνεργασίες, ότι πολλοί από αυτούς δεν εκτιμούν σε βάθος της ποδοσφαιρικής κουλτούρας ή αρκετές φορές δεν μπορούν να αφομοιώσουν την χρηστικότητα, που το ready to wear έχει μάθει να αδιαφορεί. Τι θα γινόταν αν οι επωνυμίες αφιέρωναν πραγματικά χρόνο για να κατανοήσουν την ποδοσφαιρική κουλτούρα; Τι θα γινόταν αν οι σύλλογοι υπέγραφαν μόνο συνεργασίες που είχαν απήχηση στην ιστορία τους; Τι θα γινόταν αν οι συνεργασίες ποδοσφαίρου-μόδας είχαν πραγματικά νόημα; Με ετικέτες από την Patta και το Palace έως τις Balenciaga και Versace να κυκλοφορούν φανέλες ποδοσφαίρου, οι μοδάτοι φίλαθλοι αυξάνονται εντός και… εκτός γηπέδου. Εν τω μεταξύ, το κλισέ των κακοντυμένων παικτών έχει εξαλειφθεί: το 2019 ο Hector Bellerin περπάτησε για τον Louis Vuitton, ενώ ο Trent Alexander-Arnold της Liverpool συμμετέχει σε μια καμπάνια Bottega Veneta και ο Raheem Sterling συνεργάστηκε με τους Clarks, για να μην αναφέρουν τις καμπάνιες Beckham και Ronaldo. Έτοιμοι να το σφυρίξουμε;

 

RSC Anderlecht x Fred Perry

Σκέφτεστε κάτι πιο «βρετανικό» από τον οίκο Fred Perry; Τα μυθικά δάφνινα στεφάνια κοσμούν τα στήθη των νεαρών Βρετανών για περισσότερο από μισό αιώνα. Ο επάνω αριστερός κορμός των mods, των casuals, των skinheads, των πάνκ, της Amy, του Mike, του Freddie και του Terry ήταν όλα διακοσμημένα με τον ίδιο σπασμένο κύκλο. Είναι επίσης βασικό στοιχείο της ποδοσφαιρικής μόδας. Σε οποιοδήποτε βρετανικό έδαφος θα δείτε το διάσημο πόλο με τα μυτερά πέτα κουμπωμένο έως τα πηγούνια, οι θαυμαστές υπογραμμίζουν διακριτικά την πίστη τους μέσω των δύο χρωματιστών γραμμών κατά μήκος κάθε στρίφωμα. Αν το βρετανικό ποδόσφαιρο είχε στολή, θα την έφτιαχνε ο Φρεντ, αλλά πριν πολλά χρόνια κέρδισε το Βέλγιο. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο Φρεντ δέχτηκε πρόταση από την άλλη πλευρά της Μάγχης για να κατασκευάσει κιτ για την Άντερλεχτ, καθώς και για τους αντιπάλους τους Κλαμπ Μπριζ και Σταντάρ Λιέγης. Το αποτέλεσμα, ένα τυπικά κομψό σχέδιο στο κέντρο του Fred σε εκρηκτικό μωβ RSCA, είναι ένα από τα μεγαλύτερα ξεχασμένα «πετράδια» της μόδας του ποδοσφαίρου.

Real Madrid x Loewe

Η Loewe είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα πολυτελείας της Ισπανίας. Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της Ισπανίας. Το 1905, ο Loewe έλαβε Βασιλικό Ένταλμα Διορισμού από τον Βασιλιά Αλφόνσο XIII. 15 χρόνια αργότερα, ο Alfonso XIII παραχώρησε στην Madrid FC τον τίτλο “Real” (βασιλικός) ως ένδειξη της υποστήριξής του. Το Casa Loewe Madrid, όπου το εμβληματικό κατάστημα της μάρκας, βρίσκεται ακριβώς έξω από το Paseo de la Castellana της πρωτεύουσας. Ετσι δημιουργήθηκε η πιο τέλεια ιστορία μάρκας ποδοσφαίρου. Η Ρεάλ Μαδρίτης έχει μια αύρα γύρω της που κανένας άλλος σύλλογος δεν μπορεί να αποκτήσει. Για τους περισσότερους ανθρώπους, αυτή η αέναη έκθεση ελιτισμού είναι μια απελευθέρωση – Super League, Perez, 60 εκατομμύρια ευρώ σε έναν 16χρονο κ.λπ. – αλλά αφήνει τον σύλλογο σε μια μοναδική θέση στον κόσμο της μόδας. Κανείς άλλος δεν μπορεί να ταιριάξει με έναν οίκο μόδας για πολυτέλεια. Κανένας άλλος σύλλογος δεν μπορεί να λειτουργήσει σε αυτό το επίπεδο. Δύο πολιτιστικοί τιτάνες της ισπανικής πρωτεύουσας, ενώνονται για να δημιουργήσουν ποδοσφαιρική χλιδή και τα καταφέρνουν κάθε χρονιά. Η πιο πολυτελής συνεργασία μόδας και ποδοσφαίρου, που υπήρξε ποτέ.

 

 

Real Madrid x Yohji Yamamoto

Ενώ οι φανέλες ποδοσφαίρου, σχεδόν κάθε σεζόν είναι στη μόδα, η απόφαση της adidas να στρατολογήσει τον Yohji Yamamoto για να σχεδιάσει ένα σετ της Ρεάλ Μαδρίτης το 2014/15 ήταν μια μεγάλη δήλωση. Το τρίτο κιτ, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο Champions League εκείνη τη χρονιά, αναφερόταν στην αισθητική υπογραφή του Yamamoto με έναν ολόμαυρο χρωματικό συνδυασμό και μερικές εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα ήταν ένα γραφικό με δύο μυθικά θηρία, καθώς ένας βασιλιάς δράκος και ένα πουλί δράκος ήταν συμπλεγμένα στο μπροστινό μέρος του πουκάμισου. Το γραφικό επιλέχθηκε με τον βασιλιά να αντιπροσωπεύει το μεγαλείο, τη δόξα και τη δύναμη της Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ το πουλί αντιπροσωπεύει την αντίσταση, την αποφασιστικότητα και την ευκινησία.

 

Off-White™ x Nike “Football, Mon Amour”

Δεν εξέπληξε κανέναν fashion insider η απόφαση του Virgil Abloh να συμφωνήσει και να δημιουργήσει, το πρώτο ποδοσφαιρικό έργο του με τη Nike, που είναι ένα από τα καλύτερά του. Με τίτλο «Football, Mon Amour», το 2018, η συνεργασία του οίκου Off-White™ περιελάμβανε τα πάντα, από γάντια τερματοφύλακα και μπάλα μέχρι φούτερ, φόρμες και πουκάμισα και αποκαλύφθηκε από κανέναν άλλον από τον άσο των γηπέδων, Kylian Mbappé. Τα βασικά στοιχεία της συλλογής ήταν ένα ασπρόμαυρο καρό κιτ ποδοσφαίρου — αντισταθμισμένο από έντονες πορτοκαλί λεπτομέρειες — δύο χρωματικές αποχρώσεις του Nike Zoom Fly Mercurial Flyknit και ένα ζευγάρι ποδοσφαιρικά παπούτσια Mercurial Vapor 360. Τα παπούτσια είτε σε μαύρο είτε σε πορτοκαλί χρώμα έφεραν τα εισαγωγικά της υπογραφής του Abloh, καθώς και μια σειρά από χρωματιστούς κύκλους, που σκιαγραφούσαν τα καλύτερα σημεία του ποδιού για να χτυπήσει την μπάλα.

Arsenal x 424

Το 2019, η Arsenal ανακοίνωσε την έναρξη μιας συνεργασίας με την 424, καθώς η εταιρεία υπό την ηγεσία του Guillermo Andrade υπέγραψε για να σχεδιάσει τα κοστούμια της. Η συνεργασία προέκυψε από τη φιλία του Andrade με τον παίκτη της Άρσεναλ – και το poster boy του crossover του ποδοσφαίρου και της μόδας – τον Hector Bellerin. Ενάμιση χρόνο μετά την αποκάλυψη της συλλογής επίσημων ενδυμάτων, ήταν όταν η συνεργασία έφτασε στο αποκορύφωμά της.
Λίγο καιρό αργότερα, η Arsenal, η adidas και η 424 αποκάλυψαν μια πιο casual συλλογή, η οποία επικεντρώθηκε σε μια ολοκαίνουργια φανέλα προπόνησης. Σε όλη αυτή την capsule collection, επιλέχθηκε ένας χρωματικός συνδυασμός κόκκινου, μαύρου και “Carbon Grey” για να τιμήσει τα χρώματα της ομάδας και το γήπεδο της Emirates Stadium.

Athens Kallithea FC x Kappa

To project της ομάδας ποδοσφαίρου της Καλλιθέας, που πλέον μετονομάστηκε σε Athens Kallithea FC, έδωσε μία νέα ερμηνεία στην παρουσίαση της νέας της φανέλας. Με φωτογράφο τον editor του Kennedy Magazine, Χρήστο Κοντό, και το γνωστό μοντέλο Alice Sofia, δημιούργησαν ένα editorial μόδας που δεν έχουμε ξαναδεί από ελληνικό team. Το σκηνικό ήταν οι ίδιοι οι δρόμοι της Καλλιθέας, της περιοχής της ομάδας και το κέντρο της Αθήνας. Η εταιρεία Kappa είναι ιταλική και η ιστορία της επίσημα ξεκινά το 1967, αντικαθιστώντας την Aquila από το Τορίνο. Με έμφαση στην ποιότητα και την επίτευξη της βέλτιστης απόδοσης, τα αθλητικά ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ της Kappa έγιναν ξανά μόδα ύστερα από την απόλυτη κυριαρχία τους την δεκαετία του 90.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below