Έχουμε ξεπεράσει την εποχή της σέξι διαφήμισης; Πρόσφατα, ο ερευνητής του Πανεπιστημίου του Ιλινόις,  John Wirtz συγκέντρωσε περίπου 80 διαφημιστικές μελέτες και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το sex appeal είχε μηδενική συσχέτιση με την τάση αγοράς των προϊόντων. Με άλλα λόγια: το σεξ δεν πουλάει.

Και στις αρχές του 2017, οι παγκόσμιες εκδόσεις μελετώντας έναν αυξανόμενα πολιτικοποιημένο κόσμο κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ακτιβισμός έχει αντικαταστήσει το σεξ ως νέος ηγέτης των εικόνων μάρκετινγκ.

Παρόλα αυτά ας διατηρήσουμε τις επιφυλάξεις μας. Οταν μοντέλα απαθανατίστηκαν κατά τη διάρκεια σεξουαλικών περιπτύξεων για την καμπάνια του Εckhaus Latta ττο website του brand “έπεσε” από την τεράστια επισκεψιμότητα.

Για μια αναδρομή λοιπόν στις πότε γαργαλιστικές, πότε αμφιλεγόμενες αλλά πάντα αξέχαστες διαφημιστικές καμπάνιες που έκαναν όλο τον κόσμο να μιλάει για αυτές, δείτε εδώ:

Η καμπάνια του Eckhaus Latta για την άνοιξη του 2017 περιλάμβανε ζευγάρια να κάνουν πραγματικό σεξ.

Αυτή η καμπάνια της Gucci, σχεδιάστηκε από τον Tom Ford και την Carine Roitfeld και φωτογραφήθηκε από τον Mario Testino.

Ο Yves Saint Laurent πόζαρε γυμνός για το δικό του label το 1971. Φωτογραφήθηκε από τον Γάλλο φωτογράφο Jeanloup Sieff, και η αμφιλεγόμενη εικόνα σηματοδότησε την πρώτη φορά που ένας σχεδιαστής εμφανίστηκε στις δικές του διαφημιστικές καμπάνιες.

Το 1980, ο Calvin Klein φωτογράφησε μια denim καμπάνια με την τότε 15χρονη Brooke Shields. Η καμπάνια έγινε γνωστή μέχρι και τώρα παγκοσμίως με τη φράση: “Θέλετε να μάθετε τι υπάρχει ανάμεσα σε μένα και τα Calvins μου; Tίποτα.”

 

Το 1994, η Eva Herzigova απέδειξε τη δύναμη του WonderBra. Στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι γιγαντιαίες πινακίδες οδήγησαν σε κυκλοφοριακές συμφορήσεις και τροχαία ατυχήματα, αφού αποσπούσαν την προσοχή των οδηγών.

Μια δεκαετία αργότερα, ο Calvin Klein δέχτηκε κριτική για τη χρήση ανήλικων μοντέλων. Εδώ, η 17χρονη Kate Moss με τον Mark Wahlberg σε μια καμπάνια που ανέδειξε το αμφιλεγόμενο heroin-chic στυλ.

Kαι ο σύγχρονος Calvin Klein εξακολουθεί να δείχνει μια δέσμευση στην πρόκληση. Αυτή η καμπάνια του ’16 προκάλεσε διαμαρτυρίες, για τη λεζάντα: “I flash in #MyCalvins.”

 

Η αισθητική της εταιρείας American Apparel είχε τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με καμπάνιες από τον προκλητικό φωτογράφο Terry Richardson.

Το 2007 ο Terry Richardson επέστρεψε με αυτές τις εικόνες για το άρωμα του Tom Ford, οι οποίες απαγορεύτηκαν αμέσως μετά την προβολή τους στην Ιταλία.

Αυτή η φωτογράφιση των Dolce & Gabbana το 2007 είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες καμπάνιες μόδας όλων των εποχών. Σχολιάστηκε ως απεικόνιση ομαδικού βιασμού και απαγορεύτηκε online και σε έντυπη μορφή.