Η Single’s Day γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου και έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός στον κόσμο.

Αυτό που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 από φοιτητές του Πανεπιστημίου Nanjing στην Κίνα ως ένα παιχνιδιάρικο αντίβαρο της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, σήμερα φέρνει πωλήσεις άνω των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας τη Black Friday και την Cyber Monday μαζί.

Η ημερομηνία 11/11 επιλέχθηκε επειδή οι τέσσερις μονάδες μοιάζουν με «γυμνά ξυλάκια», ένα κινεζικό slang για τους singles.

Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Στην Ασία, από όπου και ξεκίνησε η τάση, οι αλλαγές στη σύνθεση των νοικοκυριών, η ανεξαρτησία των γυναικών και η αύξηση του αριθμού των ανύπαντρων οδηγούν σε μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη των singles. Οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται αυτή την τάση με προϊόντα και υπηρεσίες ειδικά για έναν, από ιδιωτικά karaoke και κινηματογράφους, μέχρι περιορισμένες εκδόσεις smartphones και νέα sneakers. Ακόμα και οι αεροπορικές προσφέρουν εκπτώσεις για solo ταξίδια, προβάλλοντας την ανεξαρτησία ως εμπειρία.

 

Στόχος της Single’s Day είναι να δείξει ότι η ζωή ως εργένης μπορεί να είναι κάτι που αξίζει να γιορτάζεται, τη στιγμή που σε πολλές χώρες η κοινωνική αντίληψη για τον γάμο που είναι ο προορισμός του ανθρώπου παραμένει κραταιή.

Στις 11 Νοεμβρίου,  οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τα φυσικά καταστήματα σε όλο τον κόσμο προχωρούν σε εκπτώσεις σε προϊόντας τεχνολογίας, μόδας, καλλυντικών και είδη σπιτιού. Οι καταναλωτές, όμως, φέτος είναι πιο προσεκτικοί. Η 29χρονη Alice Zhang από την Guangzhou, που μίλησε στο abcnews.com ξόδεψε περίπου το μισό από πέρσι λόγω μείωσης εισοδήματος και επέλεξε φθηνότερα προϊόντα.

@agoisthic Happy singleday in advance 💗✨🫶🏻 #tiktok #trending #viral #foryou #fyp ♬ original sound – Agoisthic 🧊

Οι Κινέζοι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν πιο σχολαστικά τις τιμές σε πλατφόρμες όπως Douyin, Xiaohongshu, Taobao και JD.com, ενώ επικεντρώνονται σε βασικά και πιο οικονομικά προϊόντα.

Στοιχεία από τον Syntun, πάροχο δεδομένων λιανικής πώλησης και ηλεκτρονικού εμπορίου, δείχνουν ότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου η συνολική αξία των φετινών πωλήσεων ξεπέρασε το 1 τρισεκατομμύριο γιουάν (περίπου 140 δισ. δολάρια), ενώ το 2024 οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 26% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παρά τη μεγάλη διάρκεια και τις εκπτώσεις, πολλοί καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι λόγω της ασταθούς οικονομίας και μειωμένων εισοδημάτων, ενώ οι λιανέμποροι προσπαθούν να ενισχύσουν τη ζήτηση και να προωθήσουν την κατανάλωση.

Η Single’s Day έχει πλέον εξελιχθεί σε διεθνές φαινόμενο, με την πλατφόρμα πωλήσεων Taobao να τρέχει προσφορές σε 20 χώρες, στοχεύοντας κυρίως στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως Ταϊλάνδη, Βιετνάμ και Φιλιππίνες. Τα προϊόντα ομορφιάς, υγείας και προσωπικής φροντίδας φαίνεται ότι θα κυριαρχήσουν φέτος, καθώς παραμένουν οι αγαπημένες επιλογές των καταναλωτών που θέλουν να «μοιραστούν» την εμπειρία των εκπτώσεων με έξυπνο και προσεκτικό τρόπο.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below