Φήμες λένε πως κάπου κάποιος είπε σε έναν άλλο να ηρεμήσει κι αυτός ηρέμησε. Ενδεχομένως να περνάς την πιο αγχωτική περίοδο της ζωής σου -όπως και οι περισσότεροι από εμάς- ωστόσο το επίπεδο δυσκολίας σίγουρα ανεβαίνει αν το στρες είναι η δεύτερη φύση σου.

Επειδή όμως πρόκειται για μία αγνώστου κατάληξης περίοδο που δε κανείς δε μπορεί να αποφανθεί με υπευθυνότητα πότε θα τερματιστεί για να επιστρέψουμε σε ό,τι μέχρι πρότινος θεωρούσαμε κανονικό, καλό είναι μέχρι τότε να βρούμε μερικούς μηχανισμούς, βοηθητικούς για την ψυχολογία μας. Είναι πλέον προφανές πως δε μπορούμε να αφήνουμε να μας επηρεάζει τόσο πολύ ό,τι συμβαίνει γύρω μας και όχι με την έννοια της αναισθησίας και τη λογική ενός χοντρόπετσου ανθρώπου αλλά καθαρά με κίνητρο την επιβίωση και την ψυχική ηρεμία.

Τα 5 βήματα που ακολουθούν θα λειτουργήσουν λυτρωτικά στην καθημερινότητά σου:

1. Αναγνώρισε την κατάσταση
Βασικά, για αρχή αναγνώρισε πως κάποια πράγματα δεν περνούν από το χέρι σου. Όσο και να θες, δε μπορείς να τα ελέγξεις, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για μία πανδημία. Επίσης, δεν είναι δική σου ευθύνη να “φτιάχνεις” ό,τι καταρρέει, ούτε πρέπει να αισθάνεσαι ενοχές όταν δε μπορείς να πάρεις μία κατάσταση στα χέρια σου.

2. Η άσκηση είναι φίλη σου
Και συγκεκριμένα η σωματική. Όταν κάτι έχει κολλήσει στο μυαλό σου, μία ωραιότατη τακτική σύμφωνα με τους ειδικούς είναι να μεταφέρεις αυτή σου την εμμονή από το μυαλό στο σώμα. Επικεντρώσου δηλαδή στη γυμναστική, στο πώς να εκτελέσεις σωστά τις ασκήσεις σου και κάπως έτσι θα έχεις ξεφύγει από ό,τι σε βασανίζει.

3. Φιλία, τι όμορφο πράγμα
Πολύ σωτήριο επίσης. Αν θες να πας μακριά, θα το καταφέρεις μόνο με βοήθεια και δεν είναι καθόλου ντροπή ή επιπρόσθετη επιβάρυνση να τη ζητήσεις από όσους σ’ αγαπούν. Μία κουβέντα με φίλους μπορεί να αποδειχθεί πολύ λυτρωτική, ενώ όσοι δε σε αντέξουν σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και εξαφανιστούν, θα σου έχουν κάνει μεγάλη χάρη για το μέλλον.

4. Εξασκήσου στην… ευγνωμοσύνη
Κυρίως έχε στο μυαλό σου, πως αν δεν πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα υγείας, δεν ήρθε το τέλος του κόσμου. Κι εδώ που τα λέμε, ούτε σε εκείνη την περίπτωση έχει έρθει γιατί πολύ απλά δε μπορείς να προβλέψεις τι σε περιμένει αύριο. Οπότε, προσπάθησε να επικεντρωθείς σε όλα τα καλά που έχεις στη ζωή σου, που δεν είναι καθόλου αυτονόητα και ό,τι συμβαίνει τριγύρω με τον έναν ή τον άλλο τρόπο σε κάποια στιγμή θα περάσει. Ναι, η ευγνωμοσύνη δε θα διαγράψει τα προβλήματά σου, όμως θα σου δώσει την ανάσα που χρειάζεσαι για να συνεχίσεις να παλεύεις.

5. Αναθεώρησε τον τρόπο σκέψης σου
Συχνά εστιάζουμε στο δέντρο και όχι στο δάσος. Οι σοφοί του κόσμου τούτου λένε πως αν δε μπορείς να αλλάξεις κάτι γύρω σου, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο το προσεγγίζεις εσύ και τότε θα έχεις βρει τη λύση αυτόματα. Αν το καλοσκεφτείς, κρύβει πολλή σοφία πίσω της ως θεωρία.