Δουλειά, οικογένεια, σπίτι, λογαριασμοί είναι μόνοι μερικοί παράγοντες που καθημερινά φτάνουν τα επίπεδα του άγχους σου ψηλά. Σε συνδυασμό με την πανδημία που επικρατεί τους τελευταίους μήνες, ή πιο σωστά τον τελευταίο έναν χρόνο, το άγχος γίνεται ακόμα χειρότερο. Για να μπορέσεις να το περιορίσεις, αν το καταπολεμήσεις ακόμα καλύτερα, χρειάζεται αρκετή εσωτερική δουλειά. Δοκίμασε τις ακόλουθες συμβουλές και υποσχόμαστε ότι θα δεις σύντομα διαφορά.

Βγάλε από μέσα σου ό,τι νιώθεις

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below

Είναι ανακουφιστικό να μιλάς για όλα όσα σκέφτεσαι και νιώθεις σε ένα κοντινό σου πρόσωπο, που σε καταλαβαίνει όσο κανένας άλλος. Ένας καλός ακροατής είναι πολλές φορές βάλσαμο. Σαν να διώχνεις ένα μεγάλο βάρος από πάνω σου, ακόμα κι αν δε συνοδεύονται από βαρύγδουπες συμβουλές.

Σήκω, περπάτα, γυμνάσου

Κάθεσαι σε έναν καναπέ που έχει βουλιάξει και σκέφτεσαι όσα σε απασχολούν. Όταν το μυαλό σου κοντεύει να εκραγεί και τα σενάρια που φτιάχνεις ξεκινούν να γίνονται ανησυχητικά και τρομακτικά, τότε η πιο απλή λύση είναι να κάνεις γυμναστική. Ένα μισάωρο είναι αρκετό για να νιώσεις πολύ καλύτερα. Όταν ασκείσαι, ο οργανισμός σου ανεβάζει τις ενδορφίνες που είναι υπεύθυνες για την καλή διάθεση. Εναλλακτική λύση, είναι και το περπάτημα μιας και αποτελεί τη δραστηριότητα των ημερών.

Κάνε ένα διάλειμμα από την καφεΐνη

Αν έχεις συνηθίσει να πίνεις μία κούπα καφέ το πρωί με το που ξυπνάς και συνολικά την ημέρα να καταναλώνεις αρκετή ποσότητα καφεΐνης, τότε πρέπει να γνωρίζεις ότι είναι και ένας παράγοντας που κάνει το άγχος χειρότερο. Αν πραγματικά δυσκολεύεσαι να μείνεις μακριά από το αγαπημένο σου καφέ ρόφημα, τότε δοκίμασε να πίνεις έναν decaf.

Πες “όχι” όπου και σε όποιον χρειάζεται

Τα προβλήματα των άλλων δεν πρέπει να γίνονται δικά σου. Δεν θα σε κάνει χειρότερο άνθρωπο αν πεις κι ένα όχι στο αφεντικό σου, στον άντρα σου ή τον σύντροφο σου, στην φίλη σου, στους γονείς σου κτλ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βοηθάς κανέναν και ποτέ, σημαίνει ότι δεν θα φοβάσαι να πεις αυτό το πολυπόθητο “όχι” όταν χρειάζεται.

Μην προσπερνάς γεύματα

Το ζάχαρο σου όταν δεν τρως πέφτει κατακόρυφα και οδηγεί στην ανάπτυξη ορμόνης που ευθύνεται για το άγχος, ονόματι κορτιζόλη. Από την άλλη, πρέπει να ξέρεις και τι να τρως όταν τα επίπεδα του άγχους σε κατακλύζουν. Το junk food και η ζάχαρη, για παράδειγμα, προκαλούν περισσότερο άγχος.

Ζήσε το τώρα, τη στιγμή

Ανησυχείς για το meeting της επόμενης εβδομάδας; Αγχώνεσαι για τα οικονομικά σου και πώς θα τα διορθώσεις; Ή μήπως για το πού πηγαίνει η προσωπική σου ζωή; Αν όλα αυτά σου τριβελίζουν το μυαλό, τότε αυτή είναι μια αρχή αναγνώρισης του προβλήματος σου. Ζήσε για το σήμερα, σκέψου μόνο αυτό και όχι τι θα κάνεις αύριο, ούτε τα λάθη που έκανες χθες.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below