Αγαπήθηκαν πολύ τη χρονιά που πέρασε (ενώ δύο από αυτές είναι ακόμη παλιότερες) και έκαναν απανωτά sold out …ισοφαρίζοντας εισιτήρια με εξαιρετικές κριτικές. Τις είδαμε, τις αγαπήσαμε και σας προτείνουμε να μην τις χάσετε.

«Αρκουδοράχη» του Εντ Τόμας  με τους Δημήτρη Γεωργιάδη, Δημήτρη Δρόσο, Δέσποινα Κούρτη, Αργύρη Ξάφη. Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

 

Ο Αργύρης Ξάφης και η Δέσποινα Κούρτη στην «Αρκουδοράχη» (φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου)

Η ομάδα ΠΥΡ επιστρέφει για δεύτερη χρονιά με το έργο «Αρκουδοράχη» (2019) του πολυβραβευμένου Ουαλού συγγραφέα θεάτρου και κινηματογράφου Εντ Τόμας, τον οποίο συστήνει στο ελληνικό κοινό. Σε ένα post-apocalyptic τοπίο, όπου η σκιά ενός αόρατου πολέμου έχει αφήσει ένα χωριό ερημωμένο και σβησμένο από σύνορα που χαράσσονται ξανά και ξανά, ένα ζευγάρι κρατάει ανοιχτό ένα χασάπικο που αρνείται πεισματικά να εγκαταλείψει. Η μνήμη είναι ο μοναδικός μηχανισμός επιβίωσης σε μια πραγματικότητα που αλλάζει βίαια και αμετάκλητα, ενώ εκείνοι αδυνατούν να την ακολουθήσουν. Ένας νεαρός άνδρας ζει μαζί τους, κομμάτι και αυτός της προηγούμενης ζωής τους, ενώ ένας άλλος μυστηριωδώς καταφθάνει στο μαγαζί μ’ έναν άγνωστο σκοπό. Με την «Αρκουδοράχη» οι ΠΥΡ ανοίγουν τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο στη νέα τους στέγη, το Θέατρο Θησείον.

«Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού» του Ντάριο Φο με τους Πάνο Βλάχο, Γιώργο Τζαβάρα, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Γιάννη Γιαννούλη, Παναγιώτη Κατσώλη και Στέλιο Πέτσο. Μουσικός επί σκηνής: Βάιος Πράπας. Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Ο Πάνος Βλάχος σε ρόλο ζωής στον «Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού».

Η δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι από την ιταλική αστυνομία είναι η αφορμή για τη γέννηση αυτού του εμβληματικού θεατρικού έργου. Ο σπουδαίος Ιταλός δραματουργός καταγγέλλει το τραγικό συμβάν με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και ασκεί κριτική στην ασύδοτη εξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της χώρας του και γενικά. Αριστουργηματικό ανέβασμα με στίχους γεμάτους ψυχή του Πάνου Βλάχου και μουσική που κουβαλάς για καιρό μετά από την παράσταση του Βάιου Πράπα. Στο θέατρο Γκλόρια.

«Goodbye, Lindita» του Μάριο Μπανούσι σε σκηνοθεσία του ίδιου. Με τους Xρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Βασιάνα Σκοπετέα, Αλεξάνδρα Χασάνι.

Συγκλονίζει εικαστικά και συγκινεί το Goodbye, Lindita του Μάριο Μπανούσι.

Μια εικαστική παράσταση-πρόσκληση σε ένα προσωπικό, χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν με έμπνευση από το παρελθόν των Βαλκανίων, τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις πολλών χωρών της περιοχής. Κεντρική ιδέα η απώλεια όπως την βιώνουν τα μέλη μιας οικογένειας, αλλά και η αναγέννηση, όπως ίσως μπορεί κανείς να συμπεράνει από τα ταμπλό βιβάν που συνδέουν την κατάσταση του πένθους με μια νέα γέννηση. Στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού θεάτρου.

«Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» του Μπέρτολντ Μπρεχτ, με τους Γιάννη Αναστασάκη, Μιχάλη Βαλάσογλου, Θανάση Ισιδώρου, Άρη Κασαπίδη, Τάσο Κορκό, Κώστα Κορωναίο, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκο Μηλιάρη, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου, Φοίβο Συμεωνίδη, Γιώργο Χρυσοστόμου. Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης.

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου σε μια μεγάλη στιγμή της καριέρας του στην «Άνοδο του Αρτούρο Ούι».

Γραμμένο το 1941, το έργο έχει χαρακτηριστεί από τον ίδιο τον Μπέρτολτ Μπρεχτ ως «ιστορική φάρσα». Ο Μπρεχτ ανασυνθέτει την ιστορία της Ανόδου του Αδόλφου Χίτλερ στην εξουσία μεταφέροντας τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου σαν μια σατιρική αναπαράσταση, υπογραμμίζοντας τη γοητεία της δημαγωγίας και υπενθυμίζοντας πως η χειραγώγηση της πληροφορίας μπορεί να επηρεάσει νευραλγικά την κοινή γνώμη και να εδραιώσει την εξουσία. Στο θέατρο ARK.

«Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» του Ντμίτρι Σοστακόβιτς με τους Σβετλάνα Σοζντάτελεβα, Σεργκέι Σεμισκούρ και Γιάννη Γιαννίση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μουσική διεύθυνση: Φαμπρίτσιο Βεντούρα. Σκηνοθεσία: Φανί Αρντάν.

Τα εντυπωσιακά κοστούμια της παράστασης «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» υπογράφουν οι Μιλένα Κανονέρο και Πέτρα Ράινχαρτ.

Η Κατερίνα Ισμαήλοβα, σύζυγος ευκατάστατου εμπόρου, νιώθει παραμελημένη και εγκλωβισμένη στον γάμο της. Ερωτεύεται έναν από τους εργάτες του αγροκτήματός της και για χάρη του δολοφονεί πεθερό και σύζυγο και παντρεύεται τον αγαπημένο της. Όταν οι φόνοι αποκαλύπτονται, το ζευγάρι συλλαμβάνεται. Στον δρόμο για τη Σιβηρία η Κατερίνα αρπάζεται με μια νέα υποψήφια ερωμένη του συζύγου της και μαζί της παρασύρεται από τα παγωμένα νερά του ποταμού. Η σκηνοθέτρια σημειώνει χαρακτηριστικά: «Η Λαίδη Μάκβεθ μάς προτάσσει έναν καθρέφτη. Και κοιταζόμαστε. Είναι το άγριο είδωλό μας, ατίθασο και ελεύθερο. Πώς ζει το κομμάτι του εαυτού μας που αντιστέκεται στους νόμους, μέσα σε μια κοινωνία συμβατική και ομοιόμορφη; Το να αγαπάς τους εγκληματίες είναι ένα ρίσκο. Κι εγώ το παίρνω…» Παραστάσεις στις 21, 24, 27, 31 Οκτωβρίου & 5, 9 Νοεμβρίου 2023 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

«Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ» του Ντμίτρι Ντανίλοφ με τους Θανάση Δόβρη, Ελένη Κουτσιούμπα, Παναγιώτη Μανουηλίδη, Άρη Μπαλή, Αλέξανδρο Σιάτρα, Γιλμάζ Χουσμέν. Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής

Δύσκολες στιγμές στο αστυνομικό τμήμα για τον «Άνθρωπο από το Παντόλσκ» Άρης Μπαλής, Ελένη Κουτσιούμπα, Γιλμάζ Χουσμέν.

Ο Νικολάι συλλαμβάνεται κατά τη διαδρομή Μόσχα-Παντόλσκ, μεταφέρεται σε ένα αστυνομικό τμήμα και εκεί υποβάλλεται σε μια εκκεντρική ανάκριση, που δοκιμάζει τα όρια της λογικής του. Έπειτα από μια σειρά ερωτήσεων πατριδογνωσίας και γενικών γνώσεων, ασκήσεων παρατηρητικότητας και κιναισθησίας, άβολων παραδοχών και θαμμένων αναμνήσεων, ο Νικολάι «καταδικάζεται» να συνειδητοποιήσει ότι η μονότονη ζωή του δεν πρόκειται να αλλάξει· αυτό που επιβάλλεται να αλλάξει, όμως, είναι η στάση του απέναντί της… Στο θέατρο Κιβωτός.

«Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα» του Ευθύμη Φιλίππου, σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Λιώση και Νάνσυς Μπούκλη, οι οποίες και πρωταγωνιστούν.

Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη. Συνσκηνοθετούν και συμπρωταγωνιστούν στο «Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα».

Σ’ ένα ζαχαροπλαστείο. Σε απροσδιόριστο χρόνο. Στην Αθήνα. Δυο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Παραμένουν καθισμένοι εκεί, πολλές φορές σκέφτονται να φύγουν πριν έρθουν οι πάστες τους. Ίσως σ’ αυτή τη σκέψη συμφωνήσουν σε κάτι. Θα προλάβουν όμως να αποφασίσουν τι θα κάνουν; “Πώς θα ήταν, άμα δε φεύγαμε ποτέ από αυτό το ζαχαροπλαστείο;” Το ζαχαροπλαστείο είναι ειδικά διαμορφωμένο, για να χωρέσει την όρεξη, τη δημιουργικότητα και την έμπνευση όλων των συντελεστών που μας χάρισαν μια παράσταση γεμάτη παράλογους διαλόγους και πολύ χιούμορ, σε τρελούς ρυθμούς. Στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below