H επίσημη έναρξη της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού μάς βρήκε όλους μουδιασμένους και βαθύτατα θλιμμένους, ύστερα από την εξέλιξη των τραγικών γεγονότων του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Τη Δευτέρα το βράδυ προηγήθηκε η τελευταία συλλογή του brand Off-White με την υπογραφή του εκλιπόντα ιδρυτή του Virgil Abloh, ενώ χθες παρακολουθήσαμε τις φθινοπωρινές προτάσεις των Dior και Saint Laurent.

Το show του Dior στεγάστηκε σε έναν τεράστιο χώρο, σε κεντρικό σημείο του Κήπου του Κεραμεικού στο Παρίσι, τους τέσσερις τοίχους του οποίου κοσμούσαν πίνακες-μωσαϊκά της καλλιτέχνιδας Mariella Bettineschi, η οποία αγαπά να αναβιώνει σπουδαία γυναικεία πορτραίτα του παρελθόντος προσθέτοντας ένα ακόμη σετ ματιών, ενώ ο Saint Laurent παρουσίασε για ακόμη μία φορά το ντεφιλέ του με φόντο τον πύργο του Άιφελ. Την προσοχή μας κέντρισε και η ιδρύτρια του γαλλικού brand KOCHÉ, Christelle Kocher, η οποία εμφανίστηκε στο τέλος του σόου με δύο φλοράλ καρφίτσες στα χρώματα της ουκρανικής σημαίας.

imaxtree.com

Παρακολουθώντας το show του Dior, μπορούσε κανείς να διαισθανθεί ήδη από το πρώτο look, ένα μαύρο catsuit με ενσωματωμένο hi-tech εξοπλισμό που έφεγγε στο σκοτάδι, την είσοδο σε μια νέα εποχή που παντρεύει με μαεστρία το παρελθόν με το μέλλον. Aυτή ακριβώς ήταν και η ουσία πίσω από τη F/W 22-23 συλλογή, που προέκυψε σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία αθλητικού εξοπλισμού D-Air Lab και ονομάστηκε “The New Era”, ανοίγοντας ένα καινούριο κεφάλαιο στη μακρόχρονη ιστορία του γαλλικού οίκου, που ιδρύθηκε το 1946 από τον Christian Dior. Όπως μοιράστηκε η ίδια η Maria Grazia, βασική πηγή έμπνευσής της υπήρξε η θητεία του Ιταλού Gianfrando Ferre στον οίκο (1989-1996). Βέβαια το ανήσυχο πνεύμα της δεν έμεινε εκεί όπως φανέρωσαν άλλα κομμάτια της συλλογής καλυμμένα με λουλούδια, φύλλα και μπροκάρ μοτίβα, που παρέπεμπαν στη βικτωριανή εποχή.

imaxtree.com

Ακολούθησαν και άλλα κομμάτια που πάντρευαν τη hi-tech αισθητική με την εκλεπτυσμένη θηλυκότητα. Σύνολα με αυστηρές γκρι ή μαύρες μίντι φούστες σε Α γραμμή και σακάκια μοτοσικλετιστών με νέον λεπτομέρειες ή ψηλές χρωματιστές αθλητικές κάλτσες γεφύρωσαν το χάσμα ανάμεσα στο παρελθόν και το φουτουριστικό παρόν και μέλλον. Η Maria Grazia Chiuri παρέμεινε πιστή στις αέρινες σιλουέτες που μας έχει συνηθίσει από την αρχή της καριέρας της στον οίκο. Σε ό, τι αφορά τις υφές, είδαμε τις κλασικές επιλογές – τούλι, δαντέλα – να «χακάρονται» από σύγχρονα υλικά παρμένα από τον κόσμο των extreme sport.

imaxtree.com
imaxtree.com

Η μανία με τους κορσέδες, ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα κομμάτια στην ιστορία της μόδας, που ξεκίνησε από την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και συνεχίστηκε στο Λονδίνο με τα άκρως αισθησιακά σχέδια της Donatella Versace και τις κομψές και έξυπνες προτάσεις της Fendi, ήταν εκεί. Στον Dior, η Maria Grazia Chuiri πήρε τον κορσέ και του έδωσε μια πιο αθλητική διάσταση, με αδιάβροχα υλικά που συναντάμε συνήθως σε σακάκια μοτοσικλετιστών, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τον ενσωμάτωσε πάνω από καμπαρντίνες ή ως μέρος ψηλόμεσων τζιν παντελονιών. Είδαμε επίσης να αποκτούν νέα ζωή και αρχειακά κομμάτια του οίκου, όπως το Dior Bar Jacket, που παρουσιάστηκε σε πιο άνετη γραμμή, αλλά και οι διαχρονικές πλισέ Dior φούστες, που έγιναν ασύμμετρες (με άνοιγμα στο πλάι).

imaxtree.com
imaxtree.com
imaxtree.com

Τι είναι άραγε πραγματικότητα και τι δυστοπία, πώς ορίζεται το ψέμα και πώς η αλήθεια; Είναι κάποια από τα ερωτήματα που μας γεννήθηκαν, βλέποντας το σόου και λαμβάνοντας υπόψιν τη δύσκολη πραγματικότητα των τελευταίων ημερών.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below