Κατά τη διάρκεια του 2020, η βιομηχανία της μόδας προσπάθησε να σταθεί αγέρωχη και σταθερή στην πορεία της. Έχοντας ν’ αντιμετωπίσει την πανδημία, τις εξεγέρσεις του κινήματος Black Lives Matter, την εκλογή του νέου πλανητάρχη και τις φυσικές καταστροφές σε διάφορα σημεία του πλανήτη, η μόδα στάθηκε δίπλα στους ανθρώπους που βίωσαν αυτές τις θλιβερές καταστάσεις.

Οι σχεδιαστές μόδας πάντοτε έδιναν τη δική τους απάντηση σε προβλήματα που αφορούσαν την παγκόσμια κοινότητα κι επηρεάζαν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Με βάση όλα όσα έγιναν αυτό το δύσκολο αλλά κατα τ’ άλλα επιμορφωτικό έτος, συλλέξαμε σε μια λίστα κάποια από τα “διαμάντια” της βιομηχανίας που μας ενέπνευσαν περισσότερο, δημιουργώντας μια μικρή ακτίδα φωτός, ικανή να αναδιαμορφώσει εκ των έσω τη μόδα.

Αξεσουάρ της χρονιάς: Μάσκα

Ο νέος τρόπος ζωής με τη μάσκα ξεκίνησε από την αρχή του έτους και συνεχίζει ακάθεκτος μέχρι και σήμερα. Στις πρώτες μέρες της πανδημίας ήμασταν αυτόπτες μάρτυρες μιας καινούριας και κάπως ασυνήθιστης κατάστασης. Πολλοί οίκοι, θέλοντας να ακολουθήσουν την επικαιρότητα, υποστήριξαν τις παρεκκλίσεις του ΕΟΔΥ κατασκευάζοντας ένα καλό, ανθεκτικό κάλυμμα προσώπου, που θα λειτουργήσει ως σωσίβιο για να προστατεύσεις τη ζωή σου.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη adidas (@adidas)

Η μάσκα είναι ίσως το πιο πολιτικοποιημένο item που φόρεσες το 2020. Ωστόσο, παρά την παγκόσμια πόλωση που προκλήθηκε, έχει γίνει αποδεκτό και υποχρεωτικό κομμάτι της καθημερινότητας. Και όπου υπάρχει η έλλειψη μάσκας, υπάρχει ένα πλεόνασμα επιλογών. Οι δρομείς μπορούν να επιλέξουν performance masks από τις Asics ή Adidas και η Uniqlo πουλάει σε μία συσκευασία τρεις μάσκες, όπως γίνεται στις κάλτσες ή στα εσώρουχα. Από την άλλη, όσοι δεν αντέχουν τη μάσκα μπορούν να επιλέξουν μια μπαντάνα ή ένα μαντήλι – ο οίκος Hermès αλλά και η Billie Eilish έχουν δώσει προ πολλού αυτή την επιλογή. Δικαίως, λοιπόν, η μάσκα θεωρείται από πολλούς και για εμάς το αξεσουάρ της χρονιάς!

Σχεδιαστής της χρονιάς: Alessandro Michele (Gucci)

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gucci Official (@gucci)

Ο οίκος Gucci ήταν από τους πρώτους πολυτελείς οίκους, που ασπάστηκε μια πιο “πράσινη” προσέγγιση στην παραγωγή του. Με βάση μια έρευνα, η παραγωγή μόδας αποτελεί το 10% των εκπομπών άνθρακα της ανθρωπότητας, στεγνώνει πηγές νερού και μολύνει ποτάμια και ρυάκια. Επιπλέον, το πλύσιμο ορισμένων τύπων ρούχων στέλνει χιλιάδες κομμάτια πλαστικού στον ωκεανό.

Όταν το πρώτο κύμα της πανδημίας χτύπησε αλύπητα την ανθρωπότητα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ιταλικού οίκου, Alessandro Michele ανακοίνωσε τη μείωση του προγράμματος των επιδείξεων του Gucci σε δύο φορές το χρόνο. Ο οίκος είναι επίσης μέλος της Circular Lines, της τρέχουσας αποστολής της μάρκας για τη δημιουργία μιας κυκλικής γραμμής παραγωγής που μειώνει την ποσότητα των αποβλήτων που εισάγονται στο οικοσύστημα, επανατοποθετώντας τα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους – ένα είδος εσωτερικής ανακύκλωσης. Ακολουθώντας το κίνημα #savetheplanet, οι επόμενες συλλογές του είχαν κύριο παρονομαστή την κυκλική μόδα, δημιουργώντας ανακυκλώσιμες συσκευασίες για τη χριστουγεννιάτικη office party συλλογή, συνεργασίες με βιώσιμα brands, όπως North Face και συλλογές από οικολογικά υλικά, όπως της “Off-Grid” με πρωταγωνίστρια τη θεά των 80s, Jane Fonda.


Ωστόσο, ο γνωστός σχεδιαστής βρίσκεται σε μια διαρκή, ατομική και ομαδική προσπάθεια να βελτιώσει τον τρόπο ζωής ανθρώπινων ομάδων που έχουν ανάγκη, όπως των γυναικών που δέχονται βία και ρατσισμό αλλά και των φορέων του ιού Covid-19. Πρόσφατα, ανακοινώθηκε η συνεργασία του με την Unicef  για τη χρηματοδότηση και την ισάξια διανομή των εμβολίων Covid-19 σε δύσβατες περιοχές με ήδη υπάρχοντα κοινωνικά προβλήματα. Μάλιστα ο Marco Bizzarri, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Gucci είχε δηλώσει για τη συγκεκριμένη κίνηση: «Κανείς δεν είναι πραγματικά ελεύθερος αν δεν είμαστε όλοι ελεύθεροι: αυτό περιλαμβάνει επίσης την απαλλαγή από ασθένειες».

Ανερχόμενος σχεδιαστής: Kim Jones

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη mrkimjonesOBE (@mrkimjones)

Το Σεπτέμβριο, ο Fendi ανακοίνωσε το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου που θα αναλάβει τα ηνία της Haute couture και Ready-to-wear συλλογής μετά το θάνατο του αείμνηστου Karl Lagerfeld, ενώ η Silvia Venturini Fendi θα συνεχίσει να ηγείται ως creative director των αξεσουάρ και των ανδρικών ενδυμάτων. Οι πρώτες γυναικείες συλλογές του Jones για το Fendi – για τη συλλογή AW 2021-2022 – θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Εβδομάδα μόδας του Μιλάνου τον Φεβρουάριο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη mrkimjonesOBE (@mrkimjones)

Eπί επτά συνεχόμενα έτη, o Kim Jones  ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της ανδρικής συλλογής του οίκου Louis Vuitton, ενώ το 2018 διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής στο Dior Homme, όπου αντικατέστησε τον Kris Van Assche. Είναι κάτοικος Λονδίνου και απόφοιτος του MA Fashion στο Central Saint Martins. Όντας μέλος της σχεδιαστικής ομάδας του γαλλικού οίκου με το iconic λογότυπο, εισήγαγε μια νέα ταυτότητα στη μόδα προσθέτοντας μια νότα σχεδιαστικής ανανέωσης στη βιομηχανία.

“Ο Kim Jones είναι ένα μεγάλο ταλέντο και αποδεικνύει συνεχώς την ικανότητά του να προσαρμόζεται στους κώδικες και την κληρονομιά των οίκων LVMH, ενώ τους επανεξετάζει με μεγάλη νεωτερικότητα και θράσος”, δήλωσε ο Bernard Arnault, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH Moët Hennessy.

Συνεργασία της χρονιάς: Miuccia Prada X Raf Simons

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Raf Simons Official (@rafsimons)


Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η pioneer της ιταλικής μόδας ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Βέλγο σχεδιαστή, Raf Simons. To digital show της γυναικείας συλλογής Spring/Summer 2021 ήταν μια ευχάριστη ωδή στα 60s με κάποιες πινελιές από τη δεκαετία του ’70. Η ιδρύτρια του οίκου Prada και Miu Miu και ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής της Calvin Klein ένωσαν τις δημιουργικές τους δυνάμεις με σκοπό να ενισχύσουν την αξία της συνεργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Prada (@prada)

Στις 3 Δεκεμβρίου, στα «Fashion Awards 2020» του British Fashion council στην κατηγορία “Creativity”, o οίκος Prada αναγνωρίστηκε ως μάρκα που ενσωματώνει σε ένα σύγχρονο πολυτελή οίκο τη δημιουργικότητα και την κοινωνική ευθύνη. Το καλλιτεχνικό δίδυμο Miuccia X Raf δημιούργησε, φέτος, μια θετική αλλαγή στον τομέα της μόδας, αποδεικνύοντας τη δύναμη της δημιουργικότητας και τη σημασία της συνεργασίας μέσω του πρώτου τους show.

Digital Show 2020: Marine Serre

Μεταξύ ενός γαλλικού ονείρου και της φουτουριστικής απόλαυσης, το brand Marine Serre παρουσίασε το digital show για τη γυναικεία συλλογή Spring Summer 2021. Με τίτλο Amor Fati, η ομώνυμη Γαλλίδα σχεδιάστρια παραμένει πιστή στην απλουστευμένη και κυματοειδής αισθητική που την έχει κάνει διάσημη, δημιουργώντας μια «πρόσκληση για να αγκαλιάσει ενεργά όλες τις απολαύσεις της ζωής».

Η ψηφιακή παρουσίαση είχε πολλαπλά σκέλη και διαφορετικές προσεγγίσεις με κοινό παρονομαστή τη χρηστικότητα. Το Amor Fati – που σημαίνει στα λατινικά «αγάπη της μοίρας» – σκηνοθετήθηκε από τους Sacha Barbin και Ryan Doubigo σε συναργασία με τον συνθέτη Pierre Rousseau. Η ταινία μικρούς μήκους θυμίζει δυστοπικά σενάρια της δεκαετίας του ’80 και περιλαμβάνει ένα καστ χαρακτήρων που κινούνται γύρω από ένα μετα-αποκαλυπτικό τοπίο.

Έλληνικό brand της χρονιάς: Zeus + Dione

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Zeus+Δione (@zeusndione)

Η ελληνική εταιρεία και υπέρμαχος της λαικής μας παράδοσης, Zeus + Dione ενσωματώνει την πλούσια ελληνική κληρονομιά στα καθημερινά αντικείμενα και ξεπερνά τις κλασικές έννοιες του στυλ και του σχεδιασμού. Το brand στηρίζει την ελληνική βιοτεχνία και τις ντόπιες πρώτες ύλες χρησιμοποιώντας για τις συλλογές του υλικά από όλη την Ελλάδα. Πέρα από τον συμβολισμό, οι συλλογές της ελληνικής εταιρείας επηρεάζονται από τη γεωμετρία και την ακρίβεια της ελληνικής αρχιτεκτονικής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Zeus+Δione (@zeusndione)

Φέτος, θέλοντας να συμβάλλει με τον τρόπο της στην ενίσχυση και την προστασία του νοσηλευτικού προσωπικού της χώρας και να σταθεί απέναντι στον αφανή εχθρό, δώρισε 2000 πιστοποιημένες μάσκες προστασίας των ματιών. «Στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε θεωρούμε υποχρέωσή μας να στηρίξουμε το νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων της χώρας μας σαν μια μικρή ένδειξη ευγνωμοσύνης στην υπεράνθρωπη προσπάθειά τους”, ανακοίνωσε. Επιπλέον, τιμώντας για ακόμη μια φορά την ελληνική πίστη και ιστορία και με αφορμή τη 200η επέτειο της Επανάστασης του 1821, η Zeus + Dione αφιέρωσε τη SS 2021 συλλογή στους επαναστατικούς ήρωες και ηρωίδες που άνοιξαν το δρόμο για ανεξαρτησία.

Fashion icon της χρονιάς: Marc Jacobs

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marc Jacobs (@themarcjacobs)

Ο σχεδιαστής, του οποίου ο αντίκτυπος ήταν κάποτε συνυφασμένος αποκλειστικά με τα γυναικεία ενδύματα, έχει χρησιμοποιήσει τoν προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram για να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό, ένα νέο κύμα ρευστής μόδας. Οι δημοσιεύσεις του Jacobs είναι ομαδικό έργο και μιμούνται την επί χρόνια προσπάθεια της βιομηχανίας της μόδας να εντάξει στη νουλάπα μας gender fluid ρούχα, δηλαδή κομμάτια που δεν απευθύνονται σε κανένα φύλο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marc Jacobs (@themarcjacobs)

«Το έκανα αυτό γιατί αγαπώ τη μόδα», λέει ο 57χρονος σχεδιαστής μέσω του Zoom από το σπίτι του στη Rye της Νέας Υόρκης στο GQ magazine. Είναι ένα συναίσθημα που είχε όλη του τη ζωή. “Ως παιδί, τα back-to-school ψώνια ήταν η καλύτερη μέρα του χρόνου, γιατί αγόραζα νέα πουλόβερ, μπλουζάκια και νέα ζευγάρια παντελόνια. Νοιαζόμουν πολύ για αυτά τα πράγματα.”

Ανερχόμενο brand: Wales Bonnet

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lucie Rox (@lucieroxxx)

Το 2020, η Grace Wales Bonner ανανέωσε το πρόσωπο της μόδας. Ενημερωμένη και αρκετά δημιουργική, η Βρετανή σχεδιάστρια εμπνέεται από τη μουσική, τη λογοτεχνία και την ιστορία, προτείνοντας μια ξεχωριστή έννοια της πολυτέλειας, μέσω ευρωπαϊκών και αφροατλαντικών προσεγγίσεων. “Ασχολείται με την πολιτική ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και τη δυναμική των αφρικανικών φυλών μέσω έργων που ισορροπούν απαλά την πολυεθνικότητα με την αίσθηση της προσωπικής υποκειμενικότητας”, ανέφεραν φέτος στα Fashion Awards του British Fashion Council.

Η Grace Wales Bonner ίδρυσε την επώνυμία της το 2014, αφού αποφοίτησε από το Central Saint Martins. Αρχικά είχε επικεντρωθεί στα ανδρικά ρούχα, αλλά σύντομα το ταλέντο της την οδήγησε στη γυναικεία ένδυση. Τον Ιανουάριο του 2019, η Grace Wales Bonner παρουσίασε την πρώτη της έκθεση με τίτλο “A Time for New Dreams” στο Serpentine Galleries του Λονδίνου. Είναι αναπληρώτρια λέκτορας στο Central Saint Martins του Λονδίνου ενώ έχει μιλήσει στο Parsons School of Design της Νέας Υόρκης.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη IAMSOUND (@iamsound)


Αμφισβητώντας τους ρόλους της φυλής και της Μαύρης κουλτούρας στη μόδα, τα σχέδια του brand Wales Bonner συνεχίζουν να θέτουν ερωτήματα – ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των εξεγέρσεων του κινήματος Black Lives Matter – σχετικά με τους άτυπους κανόνες της Μαύρης κοινότητας. Τα σχέδιά της είναι συνήθως ένας συνδυασμό αθλητικών ειδών και καθημερινών ρούχων.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below