Παρά τον συννεφιασμένο καιρό και τον ελαφρύ πανικό που προκάλεσε στους κύκλους των φασιονίστας η απειλή του κορωνοϊού–οι θερμοί εναγκαλισμοί των προηγούμενων μηνών παραχώρησαν τη θέση τους σε φιλιά από μακριά και αόρατες αγκαλιές -, οι ειδικοί της μόδας συγκεντρώθηκαν στην Κοπεγχάγη. Γνωστή για τους προοδευτικούς σχεδιαστές του Scandi-cool κινήματος συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον των ειδικών της μόδας προσφέροντας πολυμορφικές σιλουέτες και τις πιο ευφάνταστες μείξεις χρωμάτων. Ωστόσο αυτή τη φορά, οι πρακτικές δημιουργίες οφείλουν λίγο περισσότερο την επιτυχία τους στα αξεσουάρ και στο προσεκτικά επιμελημένο styling, βλ.τις chunky μπότες των #GanniGirls και τα φουλάρια δεμένα χιαστί πάνω από κοστούμια στo brand By Malene Birger. Η (περασμένη) εβδομάδα ξεκίνησε με την ανακοίνωση του ανανεωμένου προγράμματος για τη βιωσιμότητα από την επιτροπή της εβδομάδας μόδας της Κοπεγχάγης, ένα πλάνο δράσης τόσο εντυπωσιακό που ελπίζουμε ν’ αποτελέσει πρότυπο και ένα χρήσιμο εγχειρίδιο για τις μεγαλύτερες μητροπόλεις της μόδας.

Συμπερασματικά, η επιτροπή δεσμεύεται να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και μετατρέποντας το επιχειρηματικό της μοντέλο υπόσχεται να αντισταθμίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να απαγορεύσει το πλαστικό μιας χρήσης, να ελαχιστοποιήσει τις μετακινήσεις σε events χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρικά οχήματα στοχεύοντας έτσι σε μία eco-conscious διοργάνωση με μηδενικούς ρύπους μέχρι το τέλος του 2022. Η CEO της εβδομάδας μόδας της Κοπεγχάγης Cecilie Thorsmark τόνισε πως η επιτροπή θα διασφαλίσει ότι τα brands που παρουσιάζουν στην εβδομάδα μόδας τπόσχονται να τηρήσουν τους παραπάνω βιώσιμους στόχους.

Τα τελευταία χρόνια η εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης έχει εξελιχθεί από ένα μυστικό προορισμό των insiders για ευρηματικά στυλιστικά τρικ σε παγκόσμια επιρροή, μια μεταβολή που αποτυπώθηκε στις συλλογές της AW20 σεζόν με φόντο το αισιόδοξο μέλλον. Η «πράσινη» φιλοσοφία του lifestyle των Δανών έχει περάσει στο σχεδιαστικό  ήθος των brands τα οποία προάγουν την παραγωγή κομματιών αρκετά εξελιγμένα ώστε να καλλιεργούν στους καταναλωτές το αίσθημα της επένδυσης χωρίς αυτό να συνδέεται με αστρονομικές τιμές. Το αβίαστα cool στυλ και η πολυμορφικότητα είναι το βασικό στοιχείο της ιδιοσυγκρασιακής αισθητικής της πόλης, ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι δίνουν τόσο μεγάλη προσοχή  σε ότι συμβαίνει στην Κοπεγχάγη.

Ξεκινώντας το μαραθώνιο από εβδομάδες μόδες τα παρακάτω brands συνοψίζουν μερικά από τα στοιχεία που χρειάζεται να ξέρετε για την επόμενη σεζόν.

  • 1) Remain Birger Christensen

Σ’ αυτή την παρουσίαση διδαχτήκαμε της αρχές του ανανεωμένου powerdressing. Δυναμικά κοστούμια σε ιδιαίτερα υφάσματα και office-approved σύνολα από βαμμένο δέρμα με highlight της συλλογή τα oversized κοσμήματα, οι CEO της καθημερινότητας νιώθουν έτοιμες να κατακτήσουν τον κόσμο.

Remain Birger Christensen

Remain Birger Christensen

  • 2) Baum Und Pferdgarten

Ακόμα ένα αγαπημένο brand που διαπρέπει στο σχεδιασμό streetstyle αριστουργημάτων μαγνήτισε το ενδιαφέρον με την ευρηματική απλότητά του.  Με κεντρικό άξονα το κλίμα ενότητας που κυριαρχεί στα φεστιβάλ, αυτή η #BaumUnity συλλογή διακρίνεται για τα πολυμορφικά της κομμάτια από οργανικές πρώτες ύλες και ανακυκλώσιμο πολυεστέρα.

Baum Und Pferdgarten, Photo: imaxtree.com

Baum Und Pferdgarten, Photo: imaxtree.com

  • 3) By Malene Birger

Για την καλλιτεχνική διευθύντρια του brand MathildeTorp Mader η έμπνευση για τη νέα συλλογή ήρθε ανατρέχοντας στον εικαστικό γαλαξία της συλλέκτριας έργων τέχνης Πέγκυ Γκούγκενχαϊμ. Η Erin O Connor άνοιξε το σόου φορώντας μια μαύρη δερμάτινη καμπαρντίνα ενώ ακολούθησε μια στρατιά από δυναμικές σιλουέτες με κοστούμια και σοφιστικέ φορέματα σε ουδέτερες αποχρώσεις με μερικές πινελιές από κίτρινο και κόκκινο να φωτίζουν την πασαρέλα. «Η προσέγγισή μου ήταν να γιορτάσω τη σύγχρονη θηλυκότητα παρουσιάζοντας διαχρονικές δημιουργίες μέσα στις οποίες οι γυναίκες αισθάνονται εξίσου άνετα και θελκτικές», ανέφερε backstage η Mathilde.

By Malene Birger, photo: imaxtree.com

By Malene Birger, photo: imaxtree.com

Η καλλιτεχνική διευθύντρια Mathilde Torp Mader, photo: imaxtree.com

  • 4) Μunthe

H πάντα χαμογελαστή σχεδιάστρια του brand Nadja Munthe επιμελήθηκε αυτή την κολεξιόν σαν να πρόκειται για κάποιο έργο τέχνης. Μένοντας πιστή στα αέρινα κοψίματα και τα τολμηρά μοτίβα τα οποία φρεσκάρει  με ιδιαίτερες μείξεις χρωμάτων, κάθε σεζόν φρόντισε να ευχαριστήσει το φανατικό κοινό της ολοκληρώνοντας κάθε look με φαρδιές δερμάτινες ζώνες και ψηλές βινύλ μπότες.

Munthe, photo: imaxtree.com

Munthe, photo: imaxtree.com

Η καλλιτεχνική διευθύντρια Nadja Munthe, photo: imaxtree.com

  • 5) Holzweiler

Αυτό το brand έχει τις ρίζες του στη Νορβηγία και το αίσθημα της οικολογικής συνείδησης είναι βαθιά χαραγμένο στο DNA του. Διαπρέποντας στον σχεδιασμό ζεστών παλτό και πλούσιων πλεκτών, θέτει την εξελιγμένη τεχνική του layering ψηλά στην ατζέντα για τους χειμερινούς μήνες. Και το πετυχαίνει με τον πιο cool και πρακτικό τρόπο.

Holzweiler, photo: imaxtree.com

Holzweiler, photo: imaxtree.com

  • 6) Rotate Birger Christensen

Tα girly φορέματα που σχεδιάζουν για τη δική τους σειρά οι influencers Τhora Valdimars και Jeanette Madsen ασκούν τεράστια επιρροή στη χρυσή εποχή του Instagram. Αισθησιακές γραμμές στις πιο λαχταριστές χρωματικές αποχρώσεις, κάθε τους δημιουργία προκαλεί ενθουσιασμό στη γκαρνταρόμπα χωρίς να κοστίζει μια περιουσία.

Rotate Birger Christensen, Photo: imaxtree.com

Οι καλλιτεχνικές διευθύντριες Τhora Valdimars και Jeanette Madsen

  • 7) Stine Goya

H φωτεινή και συχνά φλούο παλέτα του brand υπογράμμισε και αυτή τη σεζόν το γκρίζο σκηνικό της πόλης. Εκλεκτικές δημιουργίες με σημείο αναφοράς τον αισιόδοξο ρομαντισμό εισήγαγαν στο ρεπερτόριό τους περισσότερα από ποτέ sporty στοιχεία και ετοιμάζονται για νέες περιπέτειες.

Stine Goya, Photo: imaxtree.com

Stine Goya, Photo: imaxtree.com

  • 8) Ganni

«Πως νομίζετε ότι θα είναι τα ’20s»; Αυτό το ερώτημα τυπώθηκε με graffiti γραμματοσειρά στα κεντρικά γραφεία του σκανδιναβικού star-brand και αποτέλεσε το κεντρικό θέμα της συλλογής. Λίγα λόγια χρειάζεται να προσθέσουμε στη μοναδική offbeat αισθητική του brand που έβαλε την Κοπεγχάγη στο χάρτη της παγκόσμιας μόδας και έριξε και αυτή τη σεζόν με τον πιο ευχάριστο τρόπο την αυλαία της εβδομάδας μόδας κάνοντάς μας να περιμένουμε με ανυπομονησία μέχρι τον επόμενο χειμώνα για να φορέσουμε ξανά μπερέδες, πλεκτά πουλόβερ με μετρό κολάρα και chunky μποτάκια. Με αφορμή την εβδομάδα μόδας εγκαινίασε ένα pop-up κιόσκι με μοναδικά είδη σπιτιού και έργα τέχνης φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά της εταιρίας από γυναίκες καλλιτέχνες ενώ όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις θα δοθούν για την ενίσχυση των ερευνών που πραγματοποιούνται για τη βελτίωση των τεχνικών ανακύκλωσης στη βιομηχανία της μόδας.

Ganni, Photo: imaxtree.com

Ganni, Photo: imaxtree.com