Μεταμορφώνεται με εξαιρετική άνεση από Ζιζέλ στο ομώνυμο μπαλέτο σε κακιά Μάγισσα Καραμπός στην Ωραία Κοιμωμένη και από λευκό σε μαύρο κύκνο από παράσταση σε παράσταση της Λίμνης. Εχει χορέψει ως σολίστ στην Κρατική Όπερα Βιέννης και το Μπαλέτο Αμβούργου Τζον Νόυμαγερ, αλλά τα τελευταία δέκα χρόνια η καρδιά της την κρατάει στο σανίδι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης (This is not another agency*) Επιμέλεια: Ελίνα Συγγαρέως Μακιγιάζ: Vivian Katt (D-Tales). Μεταξωτό φόρεμα Marella, attica.

 

Πως εξηγείς τη δημοφιλία της Λίμνης των Κύκνων;
Η Λίμνη των Κύκνων είναι ένα αριστούργημα. Η μουσική, η χορογραφία, το λιμπρέτο. Η αιώνια μάχη που δίνει ο άνθρωπος με το καλό και το κακό. Ο λευκός κύκνος ειναι η ίδια η ψυχή. Αγνή, πανέμορφη, συγκινητικά εύθραυστη και όμορφη. Πολύ όμορφη. Είναι η ζωή. Ο μαύρος κύκνος ειναι σαγηνευτικά αποπλανητικός, έχει σκοπό να ξεγελάσει το νου. Να τον τυφλώσει και να τον απομακρύνει από τη ζωή. Είναι το έργο που έχει να κάνει με τη ζωή και τον θάνατο.

  • Στη ζωή αλλά και στην τέχνη, λαμβάνοντας υπόψη και τους συμβολισμούς τους, σε έλκει πιο πολύ το λευκό ή το μαύρο;
    Επιλέγω λευκό. Για να έχεις τη σωστή βάση. Την αρχή. Το φαντάζομαι ως εξής: Αν μια λευκή κόλλα χαρτί συμβολίζει την επιλογή μας στη ζωή , επάνω της μπορούμε να γράψουμε την πιο όμορφη ιστορία. Ακριβώς όπως την ονειρευόμαστε. Στη μαύρη κόλλα όσο και να γράψεις ούτε ο ίδιος δεν θα μπορείς να το διαβάσεις. Στο τέλος, θα καταλάβεις ότι δεν έζησες. Η πραγματική τέχνη είναι ακριβώς όπως η ζωή. Αληθινή και όμορφη.

Μπροστά σε ποια σπουδαία προσωπικότητα θα ήθελες να χορέψεις;
Σπουδαίοι μπορούν να είναι όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται στο κοινό και έχουν έρθει τυχαία ή όχι να παρακολουθήσουν την παράσταση. Δεν μπορώ να το γνωρίζω. Χορεύω γι’ αυτούς που έχουν ανάγκη από ομορφιά, αρμονία, χαρά, ζωή.

Τα τελευταία 30 χρόνια έχει αλλάξει κάτι θεαματικά στο χώρο του μπαλέτου, αλλά και του χορού γενικότερα; 
Τα τελευταία 30 χρόνια συμβάδισαν με την εξέλιξη της εποχής. Στο κλασικό μπαλέτο οι σταθερές αξίες παραμένουν. Οι αρχές το κρατάνε και είναι η βάση για την εξέλιξή του. Η αρμονία συνεχίζει να αναγνωρίζεται. Το μπαλέτο εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο στη νέα ανανεωμένη τεχνική του χάρη στους μεγάλους εμπνευστές, δημιουργούς και καλλιτέχνες.  Οι Όπερες είναι αυτές που ακόμα δίνουν το βήμα στην τελειότητα του κλασικού μπαλέτου. Κρατούν γερά τις παραδόσεις των κλασικών αριστουργημάτων για να μπορούν να εμπνέονται και οι επόμενες γενιές. Αυτό δίνει παράλληλα τη σκυτάλη στον παγκόσμιο χορό για νέους πειραματισμούς. Όλων των ειδών. Μια τεράστια πλατφόρμα έκφρασης ιδεών. Η αρμονία, ακόμα και εδώ στις νέες ιδέες ξεκαθαρίζει τα τοπία. Όσο προχωρημένες και αν είναι. Η αξία φαίνεται στη διάρκεια. Το ένα χρειάζεται το άλλο. Δεν μπορείς να έχεις μόνο νέες προτάσεις. Χρειάζεται κοινό σημείο. Να συνδέονται ώστε να μπορεί να υπάρχει η νέα πρόταση.

Σε δέκα χρόνια από σήμερα βλέπεις τον εαυτό σου να στρέφεται στη χορογραφία και (γιατί όχι) την υποκριτική;
Η εμπειρία μου απο τις Όπερες που εργάστηκα είναι πολύ μεγάλη σε σχεδόν όλα τα κλασικά έργα μεγάλων χορογράφων. Θα ήταν όμορφο να μπορώ να δώσω με τη δική μου ματιά πιο φρέσκιες κλασικές προτάσεις κρατώντας τις παραδόσεις. Οι “ρίζες” μου είναι πολύ μεγάλες για να μπορώ να τις κόψω ή να αποκλίνω αρκετά από αυτές.

  • Ονειρεύεσαι να χορογραφήσεις ένα συγκεκριμένο έργο;
    Είμαι πολύ ανοιχτή σε νέες ιδέες, νέες προτάσεις και αν θα υπάρχει έμπνευση και αναγνώριση κοινού άξονα θα ήταν υπέροχο να συνεργαστώ σε οτιδήποτε αφορά τον χορό, το εκπαιδευτικό κομμάτι της δουλειάς, το θέατρο, τον κινηματογράφο ή την τέχνη γενικότερα.

Καθώς τα εισιτήρια για τις εννέα παραστάσεις της Λίμνης των κύκνων έχουν εξαντληθεί, η μόνη σας ευκαιρία να δείτε την παράσταση είναι την Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2018 στις 20.00, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below