Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Add Marieclaire.gr on Google

Σε μια εποχή όπου τα smartphones αποτελούν σχεδόν προέκταση του χεριού μας, η καθημερινότητα χωρίς εφαρμογές, social media, χάρτες και διαρκείς ειδοποιήσεις μοιάζει για πολλούς αδιανόητη. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που επιλέγουν συνειδητά να ζουν «όπως παλιά», ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι στερούνται ορισμένες ευκολίες της σύγχρονης τεχνολογίας.

Η Cheryl Geliebter, μια 40χρονη κάτοικος της Νέας Υόρκης, είναι μία από αυτούς. Δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ smartphone ως προσωπικό κινητό τηλέφωνο και, όπως λέει, δεν σκοπεύει να το κάνει ούτε στο μέλλον.

«Οι περισσότεροι εκπλήσσονται όταν βλέπουν το κινητό μου», λέει στο CNBC Make It. Η ίδια εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ένα flip phone, δηλαδή ένα κινητό με βασικές λειτουργίες κλήσεων και μηνυμάτων και περιορισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Για εκείνη, αυτή η επιλογή προσφέρει κάτι που θεωρεί πολύτιμο: τη δυνατότητα να επικοινωνεί με τους ανθρώπους χωρίς τους περισπασμούς του internet και των συνεχών ειδοποιήσεων.

«Δεν θα ήμουν υπεύθυνη αν είχα smartphone»

Η Cheryl Geliebter απέκτησε το πρώτο της κινητό τηλέφωνο στα 15 της χρόνια, όμως δεν το είδε ποτέ ως κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο.

Προτιμούσε να μιλά με τους φίλους της από το σταθερό τηλέφωνο του σπιτιού και να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή για email και μηνύματα. Όταν τα smartphones άρχισαν να γίνονται δημοφιλή, η οικογένειά της συνέχισε για αρκετό διάστημα να χρησιμοποιεί κινητά παλαιότερης τεχνολογίας.

Ο πατέρας της απέκτησε smartphone το 2016, κυρίως για να ενημερώνεται για την κίνηση στους δρόμους, ενώ η μητέρα της έκανε την αλλαγή πριν από περίπου πέντε χρόνια, όταν η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σταμάτησε να υποστηρίζει τις παλαιότερες συσκευές.

Η ίδια και ο μικρότερος αδελφός της παραμένουν πιστοί στα κινητά με πλήκτρα.

«Αποφάσισα ότι δεν θα ήμουν υπεύθυνη αν είχα smartphone», εξηγεί. «Νιώθω ότι έχω εθιστική προσωπικότητα. Το να έχω συνεχώς το διαδίκτυο μπροστά μου δεν θα μου έκανε καλό».

Μάλιστα, πριν από χρόνια κέρδισε ένα smartphone σε διαγωνισμό, αλλά δεν το χρησιμοποίησε ποτέ ως κινητό τηλέφωνο. Αντί γι’ αυτό, το χρησιμοποιούσε περιστασιακά σαν tablet όταν ταξίδευε ή όταν χρειαζόταν να σκανάρει κάποιο QR code.

Πώς είναι η ζωή χωρίς smartphone το 2026

Η καθημερινότητα χωρίς smartphone δεν είναι πάντα εύκολη, παραδέχεται και σημειώνει ότι κατά καιρούς χάνει πληροφορίες ή μένει εκτός ομαδικών συνομιλιών. Μάλιστα, κάποτε παραλίγο να χάσει ένα πάρτι γενεθλίων που είχε οργανωθεί μέσω WhatsApp, μέχρι που ένας συνάδελφός της την ενημέρωσε τελευταία στιγμή.

Η πλοήγηση είναι επίσης πιο απαιτητική. Δηλώνει ότι είναι «άνθρωπος των χαρτών» και συχνά χρησιμοποιεί έντυπους χάρτες, φορητό GPS ή εκτυπωμένες οδηγίες από το Google Maps όταν πρόκειται να επισκεφθεί μια νέα περιοχή.

Οι ιστοσελίδες φορτώνουν πιο αργά στη συσκευή της – όταν φορτώνουν. Συχνά, όταν κάποιος της στέλνει έναν σύνδεσμο μέσω μηνύματος, δεν μπορεί να τον ανοίξει. Σε αυτές τις περιπτώσεις προωθεί το μήνυμα στο email της και το διαβάζει αργότερα από τον υπολογιστή της.

Παρόλα αυτά, θεωρεί ότι αυτή η δυσκολία λειτουργεί υπέρ της.

«Είναι πολύ ενοχλητικό να χρησιμοποιείς το internet σε αυτή τη συσκευή, αλλά αυτό είναι και το καλό της», λέει. «Έτσι δεν μπαίνω στον πειρασμό να χάνω χρόνο».

Για να θυμάται υποχρεώσεις και εκκρεμότητες, κολλά μικρά φωσφοριζέ χαρτάκια πάνω στη θήκη του κινητού της. Εκεί σημειώνει όσα πρέπει να θυμάται μέσα στην ημέρα, όπως θα κάναμε οι υπόλοιποι στις «Υπενθυμίσεις» του κινητού μας τηλεφώνου.

Όσο για τα μηνύματα, έχει πλέον εξοικειωθεί τόσο με το πληκτρολόγιο της συσκευής της ώστε πληκτρολογεί γρήγορα χωρίς δυσκολία.

Τα πιο μεγάλα μηνύματα, ωστόσο, τα γράφει συνήθως στον υπολογιστή της. Στέλνει το κείμενο στο email που συνδέεται με το κινητό της και στη συνέχεια το προωθεί στον παραλήπτη.

Συνολικά, υπολογίζει ότι αφιερώνει περίπου μία ώρα την ημέρα στο κινητό της.

«Μόλις τελειώσω ένα μήνυμα, το βάζω στην άκρη», λέει. «Δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνω σε αυτό».

«Αξίζει τον κόπο»

Η 40χρονη γυναίκα εξομολογείται ότι κάποιες φορές θα ήθελε καλύτερη κάμερα, δυνατότητα λήψης βίντεο ή ακόμη και παιχνίδια στη συσκευή της.

Ωστόσο, θεωρεί ότι οι βασικές λειτουργίες που προσφέρει το κινητό της –κλήσεις και μηνύματα– καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες της.

Παρότι αναγνωρίζει ότι η ζωή χωρίς smartphone μπορεί να είναι πιο δύσκολη σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν σκέφτεται να αλλάξει στάση. «Οι άνθρωποι έχουν συγκεκριμένες προσδοκίες από εσένα και μερικές φορές δεν μπορείς να ανταποκριθείς επειδή δεν έχεις την τεχνολογία», λέει. «Αλλά τα οφέλη αξίζουν τον κόπο».

Για την ίδια, η απουσία ενός smartphone σημαίνει λιγότερο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη, λιγότερους περισπασμούς και μεγαλύτερο έλεγχο της προσοχής της στην καθημερινότητα.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below