Μετά από επτά χρόνια στα ηνία του οίκου Gucci, ο Alessandro Michele αποχωρεί επίσημα από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Στις 23 Νοεμβρίου, ο σχεδιαστής ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον οίκο όπου πέρασε τα τελευταία 20 χρόνια της καριέρας του. Από το 2015 που διορίστηκε, ο Michele εφηύρε εκ νέου το ιταλικό label. Ο σχεδιαστής είναι υπεύθυνος για την κατακόρυφη αύξηση των εσόδων του οίκου και την μαξιμαλιστική, ιδιόμορφη και λαμπερή αισθητική που θεωρείται πλέον κατ’ ουσίαν Gucci. Μεταφέροντάς μας στο μαγικό, νεορομαντικό σύμπαν του, ο Michele δημιούργησε έναν δικό του μοναδικό κόσμο, που προάγει τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη.

Καθώς περιμένουμε νέα για το επόμενο βήμα του, ανατρέχουμε σε μερικές από τις πιο ρηξικέλευθες στιγμές του Alessandro  Michele κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Gucci.

Μια νέα αρχή

Μια εβδομάδα πριν παρουσιαστεί η ανδρική συλλογή του οίκου Gucci για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2015 στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, η τότε καλλιτεχνική διευθύντρια Frida Giannini αποχώρησε από τον οίκο. Ο Michele μπήκε στον ρόλο γρήγορα και απρόσκοπτα, εισάγοντας μια νέα εποχή στον ιταλικό οίκο. Η πρώτη εμφάνιση της συλλογής του για τον Gucci, η οποία περιελάμβανε μια μπλούζα με φιόγκο σε συνδυασμό με μαύρο παντελόνι και μια ζώνη Gucci, καθιέρωσε αμέσως το ιδιόμορφο ανδρόγυνο στυλ το  οποίο πλέον θεωρείται συνώνυμο της θητείας του Michele.

 

Μια ψευδαίσθηση Gucci


Ο Michele έχει εμφυσήσει πολλά στοιχεία εμπνευσμένα από την Αναγέννηση στα σχέδιά του και τη συνολική οπτική ταυτότητα του οίκου. Συνδυάζοντας τις καλές τέχνες με την υψηλή μόδα, η καμπάνια του Gucci για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018 παρουσίασε ερμηνείες κλασικών έργων ζωγραφικής με τα θέματα ντυμένα με την τελευταία συλλογή Gucci. Με το όνομα Utopian Fantasy, ο Michele ανέθεσε στον Ignasi Monreal να δημιουργήσει το έργο τέχνης της καμπάνιας, η οποία έμοιαζε με παραίσθηση που συνδύαζε το φυσικό και το φανταστικό.

 

To κεφάλι ως αξεσουάρ


Μακράν το πιο hot αξεσουάρ της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2018, τα κομμένα κεφάλια τoυ Gucci έκλεψαν τα φώτα της δημοσιότητας. Τα μοντέλα που περπάτησαν στην πασαρέλα του οίκου είχαν το προνόμιο να κουβαλούν σε πραγματικό μέγεθος αντίγραφα των κεφαλιών τους (τα οποία χρειάστηκαν έξι μήνες για να κατασκευαστούν), στην πασαρέλα για το φανταστικό σόου με θέμα το cyborg που περιελάμβανε επίσης τα πάντα από κέρατα και μωρά δράκους μέχρι ιγκουάνα. Για να κάνει τη φαντασία πραγματικότητα, ο Michele συνεργάστηκε με το ιταλικό στούντιο ειδικών εφέ Makinarium για να φτιάξει ακριβή καλούπια σιλικόνης στα κεφάλια των μοντέλων.

 

Προσπάθειες Αειφορίας


Ο Michele έχει θέσει τη βιωσιμότητα ως προτεραιότητα για τον οίκο από τότε που διορίστηκε. Ο σχεδιαστής ξεκίνησε με την εξάλειψη της χρήσης γούνας το 2017 ως μέσου μείωσης του αποτυπώματος του Gucci τόσο στα ζώα όσο και στο περιβάλλον. Το φθινόπωρο του 2019, η μάρκα ανακοίνωσε ότι μέχρι τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020, οι εκδηλώσεις της (από την κατασκευή έως τις προσκλήσεις) θα ήταν ουδέτερες από άνθρακα, μειώνοντας δραστικά το αποτύπωμα της μάρκας. Μόλις αυτό το καλοκαίρι, ο ιταλικός οίκος κυκλοφόρησε την πρώτη της φιλική προς το περιβάλλον συλλογή, Off The Grid χρησιμοποιώντας οργανικά, ανακυκλωμένα και βιολογικά υλικά, μαζί με μια εικονική καμπάνια με πρωταγωνιστές τους Jane Fonda, Lil Nas X και άλλους.

 

Το θέατρο του Michele

Getty Images

Ανατρέποντας πάντα τα αναμενόμενα, στην παρουσίαση της συλλογής Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020, ο Michele έστρεψε τα βλέμματα στα παρασκήνια, για να αποκαλυφθούν οι make-up artist και οι κομμωτές που προετοίμαζαν τα μοντέλα για τους θεατές. Όταν ολοκληρώθηκε η εμφάνισή τους, τα μοντέλα πλησίασαν έναν διαφανή γυάλινο τοίχο για να περιστραφεί στο καρουζέλ μόδας του Gucci.

 

Βγαίνοντας εκτός του Ημερολογίου Μόδας

Getty Images for Gucci

Τον Μάιο του 2020, μετά από μήνες καραντίνας λόγω του κορωνοϊού, ο Michele ανακοίνωσε ένα νέο, καινοτόμο μονοπάτι για τον Gucci, υποκινούμενο από την αναγκαστική αλλαγή των ρυθμών. Έχοντας κατά νου τη βιωσιμότητα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής ανακοίνωσε μείωση των εμφανίσεων στην πασαρέλα για τον ιταλικό οίκο από πέντε ετησίως σε δύο ενώ έβαλε τέλος στις ξεχωριστές συλλογές για άνδρες και γυναίκες. Ξεφεύγοντας από την παραδοσιακή διάταξη του ημερολογίου μόδας, η πρόταση του Michele μειώνει τη σπατάλη και δίνει νέα πνοή σε ένα σύστημα μόδας που βλάπτει σοβαρά το περιβάλλον.

 

 Ouverture of Something that Never Ended

Ξεφεύγοντας από το παραδοσιακό καλούπι για άλλη μια φορά, στο τελευταίο ανατρεπτικό εγχείρημα του Gucci, Ouverture of Something that Never Ended, η νέα συλλογή του Michele για τον ιταλικό οίκο παρουσιάζεται μέσω μιας μίνι σειράς επτά επεισοδίων σε συν-σκηνοθεσία του Michele και του αναγνωρισμένου Αμερικανού σκηνοθέτη Gus Van Sant. Οι κινηματογραφικές αποδόσεις μεταδίδονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας ως το ψηφιακό φεστιβάλ κινηματογράφου GucciFest. Με την Ιταλίδα σταρ Silvia Calderoni και τους συνήθεις ύποπτους, από τον Harry Styles μέχρι τη Billie Eilish και τη Florence Welch, τα επεισόδια αποτυπώνουν με επιτυχία το γενικό ήθος και την αισθητική του Gucci με μποέμ εσωτερικούς χώρους και εκλεκτικά επιμελημένα σύνολα.

Ενώ προωθεί τις μίνι ταινίες του μέσω του GucciFest, ο οίκος έχει συμπεριλάβει επίσης 15 ανερχόμενους σχεδιαστές στο φεστιβάλ ψηφιακού περιεχομένου του. Αυτά που περιλαμβάνονται είτε δίνουν έμφαση στη βιωσιμότητα είτε στην ουδετερότητα των φύλων – δύο αξίες τις οποίες ο Michele έδινε μεγάλη σημασία από τότε που διορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής στον οίκο. Οι ανερχόμενοι ανεξάρτητοι σχεδιαστές που υποστηρίζονται στη μικρή οθόνη του Gucci περιλαμβάνουν την Collina Strada, την Priya Ahluwalia, την Bianca Saunders και τον Gareth Wrighton.

 

Δίδυμα


Για το σόου Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023, ο Michele τόνισε την ομορφιά των διδύμων στέλνοντας ζευγάρια από πανομοιότυπα δίδυμα στην πασαρέλα με την ίδια σύνολα, δημιουργώντας μια ασυνήθιστη στιγμή μόδας που μιλούσε ειλικρινά για την αγάπη.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below