Τις τελευταίες μέρες ένα από τα θέματα που κυριαρχούν στα παραδοσιακά και κοινωνικά μέσα είναι το ντύσιμο των καλεσμένων του Προεδρικού Μεγάρου, στη δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Μια από τις γυναίκες που βρέθηκε στο στόχαστρο του σχολιασμού είναι η σκηνοθέτιδα Εύη Καλογηροπούλου, για το μαύρο jumpsuit που κάποιοι θεώρησαν «μη αρμόζον» για την περίσταση.

Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποφάσισε να απαντήσει δημοσιεύοντας το παρακάτω κείμενο στο λογαριασμό του στο Instagram:

«Η Eύη Καλογηροπούλου είναι μια εξαιρετική σκηνοθέτις, η οποία συμμετείχε τρεις φορές στο Φεστιβάλ των Καννών: με τις μικρού μήκους ταινίες “Μotorway 65” (2020), και “Στον θρόνο του Ξέρξη” (2022, φωτό 2) και το σενάριο της μεγάλου μήκους ταινίας “Cora” (2021). Οι δύο τελευταίες δουλειές της βραβεύτηκαν στις Κάννες με τα βραβεία του Canal+ και του L’Atelier της Cinefondation αντίστοιχα.

«Οι δύο τελευταίες δουλειές της βραβεύτηκαν στις Κάννες με τα βραβεία του Canal+ και του L’Atelier της Cinefondation αντίστοιχα»

»Eίναι ωστόσο και ταλαντούχα εικαστικός, απόφοιτη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και με αρκετές εκθέσεις στο ενεργητικό της (φωτό 3)

»Είναι επίσης πτυχιούχος της ΑΣΟΕΕ και του Royal college of Art του Λονδίνου.

»Για τους λόγους αυτούς εξάλλου, ήταν καλεσμένη στη δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας μαζί με άλλους καλλιτέχνες που τιμούν την Ελλάδα με το έργο τους.

»Καλεσμένος κι εγώ στη δεξίωση κατέβηκα με την Εύη Καλογηροπούλου τα σκαλιά του Προεδρικού Μεγάρου ως καλός φίλος και συνεργάτης της.

»Εκτιμώ το ταλέντο και την προσωπικότητά της, τιμώ τη φιλία μας και θλίβομαι με τις σεξιστικές νύξεις που εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο».

Η ίδια κοινοποίησε το κείμενο του Ανδρεαδάκη, σχολιάζοντας από κάτω:

«Στην αρχή γέλαγα, μου φαινότανε γελοίο και ματσίλα και φυσικά σεξιστικό, τώρα που συνεχίζεται, όχι. Και για την ιστορία, κανένα μέσο και κανέναν δημοσιογράφο δεν τον πείραξε που εκεί ήταν ο Πλεύρης στην γιορτή της Αποκατάστασης της Δημοκρατίας (με κουστούμι όμως, όχι σορτσάκι ή σορτς)».

Στις Κάννες

Στις φετινές Κάννες η Εύη Καλογηροπούλου κέρδισε το μεγάλο βραβείο του Canal+ της Εβδομάδας Κριτικής για την ταινία μικρού μήκους που σκηνοθέτησε, «Στον θρόνο του Ξέρξη», μια παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Μαζωνάκη.

Η κριτική επιτροπή έδωσε εύσημα για τον τρόπο προσέγγισης μιας αρχαίας ελληνικής ιστορίας με παραβολές που ξεπηδούν με εξαιρετικά ευρηματικό τρόπο σε ένα αλλόκοσμο τοπίο. Η ταινία θα προβληθεί στο Canal+, το τηλεοπτικό δίκτυο που αναδεικνύει σπουδαίους δημιουργούς και θεωρείται συνώνυμο του κύρους για το σινεμά. Το βραβείο συνοδεύεται, επίσης, από αξιοσημείωτο χρηματικό έπαθλο.

«Εκτιμώ το ταλέντο και την προσωπικότητά της, τιμώ τη φιλία μας και θλίβομαι με τις σεξιστικές νύξεις που εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο».

Στο 3ο Marie Claire Power Trip

Η σκηνοθέτης και εικαστικός Εύη Καλογηροπούλου ήταν ανάμεσα στις επιδραστικές προσωπικότητες που μίλησαν στο 3ο Marie Claire Power Trip στο Cape Sounio, Grecotel Exclusive Resort, τον Οκτώβριο του 2021. Είχε συζητήσει το θέμα «The female gaze: Συμπερίληψη, διαφορετικότητα και κατανόηση» με τις Andrea Thompson, editor-in-chief του βρετανικού Marie Claire, Annastasia Seebohm, CEO του Brilliant Minds Foundation, και Φωτεινή Μπαμπανάρα, διευθύντρια Επικοινωνίας της Novartis, Πρόγραμμα «Ανοιχτά Φτερά» για την ενίσχυση νέων επιστημόνων, με τη δημοσιογράφο Τίνα Μανδηλαρά στο συντονισμό.

Στο 3ο Marie Claire Power Trip η Εύη Καλογηροπούλου είχε πει, μεταξύ άλλων: «Το σινεμά είναι παγκοσμίως ανδροκρατούμενο, ειδικά στην Ελλάδα, που είναι μια πατριαρχική χώρα». Δεν είναι εύκολο από έναν άντρα να δεχτεί ότι μια γυναίκα σκηνοθέτιδα έχει τον έλεγχο σε μια ομάδα, με αποτέλεσμα να «διεκδικείς συνέχεια τη θέση σου στην ιεραρχία». Το γυναικείο βλέμμα, όπως είχε υποστηρίξει, είναι και λίγο «στη μόδα στο σινεμά», ακόμα και με άντρες να προσπαθούν να το υιοθετήσουν μέσα από ταινίες που δημιουργούν. «Δεν θέλω όμως ένας άντρας να μιλήσει για λογαριασμό μου», επισήμανε η σκηνοθέτης και συμπλήρωσε πως η ίδια επιδιώκει να κάνει κάτι «που θα έχει απήχηση και στο εξωτερικό, μιλώντας για κάτι παγκόσμιο, όπως η γυναικεία ματιά, το φεμινιστικό κίνημα, η γυναικεία αλληλεγγύη».

Δείτε την ανάρτηση του Ορέστη Ανδρεαδάκη:

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below