Ο Σεπτέμβριος είναι για τις δίαιτες κάτι σαν την Πρωτοχρονιά: resolutions και επανεκκίνηση σε όλα. Το κλειδί είναι να γυρίσουμε χορτάτες γευστικά και ψυχολογικά και να διώξουμε τις τύψεις, ειδικά αν το ευχαριστηθήκαμε. H κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου, δίνει στο Marie Claire, τα καλύτερα κι ευκολότερα tips.

Το φθινόπωρο ενδείκνυται για την έναρξη ενός προγράμματος διατροφής, καθώς δε μας δίνει κανένα άλλοθι. Ο Σεπτέμβριος μας χαρίζει άφθονα λαχταριστά φρούτα και λαχανικά, που θα αποτελέσουν τους σύμμαχούς μας στο διατροφικό come back! Η θερμοκρασία είναι σωστή ώστε να μη βρίσκουμε ως δικαιολογία το κρύο για το ότι πεινάμε και τα γιορτινά τραπέζια βρίσκονται 4 μήνες μακριά. Η ρουτίνα θα φέρει και την οργάνωση στη διατροφή μας.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως αυτό που δείχνει η ζυγαριά μπορεί να μην είναι απόλυτα αληθινό. Για να πάρουμε ένα κιλό πρέπει να φάμε επιπλέον 7000 θερμίδες. Δεν είναι δύσκολο να φτάσουμε σε αυτά τα νούμερα αλλά είναι πολύ πιθανό η ζυγαριά να μας λέει ψέματα, καθώς μπορεί να έχουμε κάνει κατακράτηση υγρών από το υπερβολικό αλάτι των μαγειρευτών φαγητών ή από το αλκοόλ που ενδεχομένως καταναλώσαμε. Αν η μέτρηση βέβαια της ζυγαριάς επιμένει και μετά από 2-3 μέρες φυσιολογικής διατροφής τότε μάλλον τις κλέψαμε τις επιπλέον θερμίδες και θα πρέπει να τις αφαιρέσουμε σταδιακά είτε από τη διατροφή μας, είτε αυξάνοντας τη φυσική μας δραστηριότητα.

Αφού λοιπόν το πήραμε απόφαση να βάλουμε μια τάξη στη διατροφή μας, πρέπει να προσέξουμε ορισμένα ζητήματα:

• Δεν ξεκινάμε με υπερβολές και στερήσεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ζορίσουμε τον οργανισμό μας και να τον υποβάλλουμε σε εξαντλητικά μοντέλα διατροφής. Το σώμα μας έχει από μόνο του τον τρόπο να αποβάλει τις τοξίνες. Μια μέρα με φρούτα, σαλάτες και γιαούρτια, ενδεχομένως να μας βοηθήσει να νιώσουμε περισσότερο ανάλαφροι και το κίνητρό μας να ενισχυθεί, αλλά αυτό θα το κρίνουμε με βάση τις ανάγκες και τις αντοχές μας.
• Δεν κάνουμε δίαιτες με… «ονοματεπώνυμο». Η μεσογειακή διατροφή είναι αυτή που θα μας δώσει τη λύση, καθώς μας παρέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να είμαστε πάνω από όλα υγιείς.
• Κάνουμε όσες αλλαγές είμαστε διατεθιμένοι να κρατήσουμε σε βάθος χρόνου και όσες δε μας χαλούν τη διάθεση. Δεν έχει νόημα να αλλάξουμε τον πρωινό καφέ μας, αν αυτή η ιεροτελεστία ήταν απολαυστική για εμάς. Μειώνουμε όμως, για παράδειγμα την ποσότητα του λαδιού ή σερβίρουμε με την τρυπητή κουτάλα τα λαδερά μας πιάτα. Επιλέγουμε τις μάχες που θα δώσουμε για να βγούμε νικήτριες!
• Καλό είναι να ξεκινήσουμε συγχρόνως και κάποια δραστηριότητα και να βρούμε κάτι που δε θα το θεωρούμε καταναγκαστικό έργο. Η άσκηση εκτός από το ότι αυξάνει τις καύσεις μας, βελτιώνει και τη διάθεσή μας, με αποτέλεσμα να μπορούμε να εφαρμόσουμε πιο άνετα το πρόγραμμα της διατροφής.
• Πίνουμε άφθονο νερό και σε περίπτωση που κάναμε κατάχρηση στην κατανάλωση αλκοόλ, βάζουμε στην καθημερινότητά μας για μια με δυο εβδομάδες γαϊδουράγκαθο σε αφέψημα για να βοηθήσουμε το συκώτι μας να αποτοξινωθεί.
• Πάνω από όλα όμως, κάνουμε μια προσπάθεια γιατί αγαπάμε τον εαυτό μας και όχι γιατί πρέπει! Η διατροφή είναι στην πραγματικότητα η προσωπική μας φροντίδα και το σώμα μας θα μας ανταμείψει για αυτό.

 Aύριο μπορεί να μην είναι Δευτέρα, αλλά όπως σοφά είπε μια φίληστην πραγματικότητα, οι μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται ποτέ από την -περίφημη– σελίδα 1. Γίνονται όταν είμαστε πραγματικά έτοιμοι.

 www.coachmydiet.gr